Karaktär i Bordelands 2 anklagas för att vara rasistisk

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av maucau:

Jag upplevde själv inte karaktären som rasistisk, men mina förfäder har inte blivit förslavade och förtryckta heller. Det är jävligt lätt att sitta i Sverige och tycka att svarta inte ska gnälla, men som sagt, du hade kanske tagit illa upp om din mamma inte fått gå i skolan för att hon hade fel hudfärg. Eller om din farfar blev hängd för att han var rättslös p.g.a sin hudfärg.
Östgötar har t.ex. aldrig vart en förtryckt grupp, så det är klart att östgötar inte tar illa upp när man hånar vår dialekt.

Så bara för att en folkgrupp en gång i tiden blivit illa behandlad så ska dom ha rätt att vara befriade från satir i all framtid? Det låter som en diktatur tycker jag.
Är du för censur rent i allmänhet eller?
Nej nej grabben. Din dumhet är en samhällsfara. Du är rasisten. Det är du som anser att vissa människor ska behandlas annorlunda än andra. Det enda alla vi andra i den här tråden begär, något du inte fattar, är att alla ska behandlas lika. Äre ok att skoja om min dialekt, då äre fan ok att skoja om din, oavsett vad i helvete din gammelfarfar har varit med om. Gå nu och ställ dig i skamvrån och tänk över hur urbota korkat du har uttryckt dig.

Fast nu är det ju så att majoriteten av de svarta som var aktiva i frigörelsen på 60-talet fortfarande lever. Och det spelar som sagt ingen roll om vad DU/NI/VI tycker att DE ska ta illa upp av, de kommer ändå ta illa upp. Sen är det ju upp till var och en ta ansvar för vad de gör och säger. Om Gearbox vill stöta sig med afroamerikaner så är det ju såklart deras val, men det kommer eventuellt kosta dem kunder. Vad du och jag tycker om det har inget med saken att göra. Sen får du tycka vad du vill såklart, men det skiter ju Gearbox i. Förstår du nu? Du får hemskt gärna bojkotta produkter som driver med Östgötar, det kan du säkert göra utan att förändra ditt liv överhuvudtaget.

Jag tror inte att många svarta tar illa upp av detta. Nej, detta låter som något som skitnödiga vita vänster-aktivister med för lite att göra går runt och stör sig på.
Sånna som du som förespråkar att alla ska bete sig som den färgen de har, så att du och dina kompisar kan sitta och värna om era fördomar ifred.
Och när har jag sagt att jag vill bojkotta Östergötland? Röker du något eller hade du bara inget bättre att komma med?

Medlem

Trodde bara det var muslimer som tog så här illa upp?? Giiiiiiizez.. snart får man inte säga nått eller göra något längre

123
Skriv svar