Medlem
Herr Talman

Är det mer än jag som gapskrattat åt detta program? Ofta så bisarrt att jag får ont så mycket jag skrattar. Just nu finns det endast 4 avsnitt av säsong 3.

Väldigt tråkigt att SVT tar bort gamla säsonger av de flesta av sina program. Hade de tidigare säsongerna funnits på dvd hade jag skaffat dessa direkt.

Vad tycker ni om detta program?

Medlem

Tycker också det är riktigt bra. Slår åt alla håll och musiknumrena är klockrena!

Medlem

Är definitivt en av de bättre programmen på svt play tillsammans med naturfilmerna med Henrik Ekman. Det märks om inte annat att det är skaparna bakom grotesco som gjort "Herr talman", jag tycker Sverige behöver fler program som detta som vågar ta ut svängarna lite mer!

Det är svårt att välja en favorit bland låtarna de har i slutet på varje avsnitt men "Herr Talman - Jag har varit ett svin" är med bland top 5.

Jag kan också rekommendera Operation Klotty men tyvärr verkar den inte gå att hitta längre heller. Bland det roligaste jag sett på svt play.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Bra påminnelse om att jag måste ta tag i nya säsongen. De första två var riktigt bra båda, och det verkar alltså hålla i sig. Kul att höra!

ZF
Medlem

Gissar att det inte är SVTs program om det tas bort. Det är nog en produktion som säljer det. Samma anledning att andra program försvunnit eller bytt kanal.

Tyckte inte det var speciellt kul då det inte direkt är någon politisk satir i ett ramverk där det rimligen borde vara vara centralt.

Visserligen inte alls efterblivet och irrelevant som Parmamentet "Du är talman men helt plötsligt får du hantera diarreavföring istället för diarieföring." som bara är typiskt helgTVflams där höjdpunkten för de flesta uppenbart är hur mycket kroppsvätskor Gustavsson kan producera och projicera.

Däremot tycker jag liksom magma Operation Klotty var riktigt bra.

Tror problemet med Herr talman var att det inte funkade att bara transplantera in liknande dementa muppar i riksdagen och förvänta samma komiska effekt. Man förväntar sig ju något som mer relevant parodierar den faktiska politiken. Som är komisk nog i verkligheten ibland. Så det borde ju inte vara så svårt.

För det har muppar gjort förr liksom.

1
Skriv svar