SimCity får större städer – i framtiden!

Robot
SimCity får större städer – i framtiden!

Ocean Quigley berättar att de begränsade städerna utökas när folk har tillgång till bättre datorer.

#simcity


Medlem
SimCity får större städer – i framtiden!

Som DLC då fyfan.

Medlem

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Medlem
Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Haha ja. Istället för att lägga in en enkel meny där man kan välja stadsstorlek själv så kommer menyvalet kunna laddas ned för 7.50€.

Sim City 4 är faktiskt väldigt krävande i förhållande till sin ålder men där kunde man ju välja själv iallafall.

Inaktiv
Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Köp inte spelet då och se om det kommer som DLC eller inte och köp det när du själv tycker att det är rimligt att köpa, ingen tvingar dig.

Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Läste du ens artikeln?

jag kan påpeka att i gameflys artikel om samma sak stod det: "But as PCs get more capable, he claims the update will come at some point."

Jag tror inte riktigt den svenska översättningen: "Vi kommer i sinom tid utöka stadsstorleken." stämmer riktigt där. På engelska låter det ju som att det kommer komma i en patch/uppdatering...


signatur

Holysmoke!

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Köp inte spelet då och se om det kommer som DLC eller inte och köp det när du själv tycker att det är rimligt att köpa, ingen tvingar dig.

...och vad har du för briljant, insiktsfullt råd att ge den som ogillar DLC och mjölkning och samtidigt älskar Sim City-spel och därför vill spela dem?

Medlem
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Ovanligt den kritiske svensken spyr ut sig negativa kommentarer innan de ens vet om det kommer som patch eller DLC. Skit i att köpa spelet då om ni är så negativt inställda så slipper ni sitta och böla när alla andra köper DLC, som det enliget er kommer att vara.

Vad sägs som att get tummen upp för de positiva beskedet att dem redan nu planerar BRA saker för ett av de mest efterlängtade spelet genom tiderna.

Medlem

Jag hoppas verkligen att det kommer vara gratis. Om inte så tar det EA till en helt annan nivå.

Medlem

Varför inte lägga valet på spelarna? De med high end datorer kan använda större ytor och de med mindre får helt enkelt bita i det sura äpplet..Förbannat dåligt

Medlem
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Ovanligt den kritiske svensken spyr ut sig negativa kommentarer innan de ens vet om det kommer som patch eller DLC. Skit i att köpa spelet då om ni är så negativt inställda så slipper ni sitta och böla när alla andra köper DLC, som det enliget er kommer att vara.

Vad sägs som att get tummen upp för de positiva beskedet att dem redan nu planerar BRA saker för ett av de mest efterlängtade spelet genom tiderna.

Bra att släppa något som i alla de andra spelen funnits med? Dom har helt enkelt bara skurit bort den delen för att kunna lägga de som DLC senare för några extra kronor. För så ser konsumentationen ut idag, produkterna delas upp i 100 delar ist för en hel komplett produkt. Förut fick man hela spel sedan kom det expansioner, nu kommer knappt expansioner längre utan det är 70% av ett spel sedan massvis med dlcs som inte direkt tillför något spec av värde

Va? Men bara för att möjligheten finns så måste man inte välja de? Bara släpa in skiten från början så får väl dom som har bra datorer välja den möjligheten då.

Medlem

Köper inte resonemanget, är nog inte hela sanningen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Taktiskt att gå ut så här och försöka avdramatisera en del av kritiken som SimCity utsatts för så här _precis_ innan release? Nu är förstås tanken att de som står och tvekar på förbokningsknappen ska dra en lättnadens suck och trycka av?

Nej du, gubben, det genomskinliga marknadföringstricket håller inte. Jag kommar att hålla i mina pengar till dess jag ser om ni levererar på löftet. Suck it.

Medlem

Vi som har monsterdatorer då, varför ska vi behöva vänta?

Medlem

Så vad är då vitsen med att ha en high end dator när inga spel utnyttjar dess kapacitet?

Skulle även va kul om han utvecklade resonemanget ang "mainstream" datorer och va lite mer specifik om hur mycket prestanda kraven ökar per kvadrat km.

Gärna illustrerat med ett litet fint diagram också.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

...när bättre datorer kommer? Antingen så är det en ursäkt för att få göra det till en DLC, eller så är de fruktansvärt förvirrade angående dagens hårdvara.

Jag gissar på det förstnämnda. Kanske en släng felinformerade också i och för sig, men framförallt giriga.

Edit: Läste nu angående mainstream datorer. "utan det måste även fungera på din pappas pc." På en arbetsdator? Tycker spel bör hållas till speldatorer. Förstår inte riktigt logiken i det. Om inte datorn klarar av att bygga i en stor stad, bygg då inte i en stor stad? Eller så sänker du dina inställningar. Om det redan är på det lägsta kanske du bör ta och överväga att uppgradera från en arbetsdator?

Medlem
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Ovanligt den kritiske svensken spyr ut sig negativa kommentarer innan de ens vet om det kommer som patch eller DLC. Skit i att köpa spelet då om ni är så negativt inställda så slipper ni sitta och böla när alla andra köper DLC, som det enliget er kommer att vara.

Vad sägs som att get tummen upp för de positiva beskedet att dem redan nu planerar BRA saker för ett av de mest efterlängtade spelet genom tiderna.

Haha, sen när har EA någonsin släppt bra DLC? De har hackat BF3 i bitar, de gör likadant med alla spel de har.

Medlem

Det luktar cashgrab DLC....

FM-guru
F.d. Sisyr

Oväntat att det sitter massa gamers och spyr galla. Finns nog ingen grupp i samhället som anser sig vara berättigad till så mycket inom gruppintresset. Möjligtvis hardcorefeminister.

I ett onlinespel med tävlingsmoment är det väl för fan självkalrt att utvecklarna vill att alla spelare ska ha samma möjligheter, vilket betyder att man inte vill ha en minoritet med high-end-datorer som har möjlighet att bygga betydligt större städer än vanliga spelare.

Att sitta och anta att det ska släppas som DLC man behöver betala för är ju bara löjligt. Visst kan det hända, allt är möjligt, men det är knappast troligt. De DLC som SimCity skeppas med ger inga gameplay-fördelar gentemot andra spelare, och jag är övertygad om att fortsatta DLC:s lär fortsätta på samma spår.

Aja, jag tycker bara det är olustigt att folk som har bra datorer sitter och säger att individer med sämre diton får skylla sig själva. Jävla märkligt att ni inte reagerar på samma sätt när det gäller freemium-modellen. "De med pengar kan köpa fördelar och de andra får helt enkelt bita i det sura äpplet."

Men nej, då är det plötsligt ett jävla liv.

Inaktiv

"Alla ska med" – prestandamässigt. Vilket är en fin idé. Fastän vi vet att det inte funkar i praktiken. Hoppas just därför att dem tänker om. Lyfter på locket och låter dem som spelar få bestämma.

Medlem

Tss, som om spelet ens kräver prestanda. Min gamla 486a skulle maxa skiten.

Medlem

Vadå, om det är av prestanda själ så kommer ju inte direkt medeldatorns prestanda öka så markant dom närmsta två åren. Det är ju som att ta bort high och ultra grafikinställningar i spel av samma anledning. Det släpps inte ens till konsol varför då skylla på prestanda när det kunde varit upp till spelaren själv att välja?

k3m
Medlem

Vilket skitsnack alltså.

Inaktiv
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av Loxus:

*facepalm*
Gör det direkt istället era pengakåta mjölkande idioter.

Skrivet av xeff:

Som DLC då fyfan.

Ovanligt den kritiske svensken spyr ut sig negativa kommentarer innan de ens vet om det kommer som patch eller DLC. Skit i att köpa spelet då om ni är så negativt inställda så slipper ni sitta och böla när alla andra köper DLC, som det enliget er kommer att vara.

Vad sägs som att get tummen upp för de positiva beskedet att dem redan nu planerar BRA saker för ett av de mest efterlängtade spelet genom tiderna.

Skrivet av Sisyr:

Oväntat att det sitter massa gamers och spyr galla. Finns nog ingen grupp i samhället som anser sig vara berättigad till så mycket inom gruppintresset. Möjligtvis hardcorefeminister.

I ett onlinespel med tävlingsmoment är det väl för fan självkalrt att utvecklarna vill att alla spelare ska ha samma möjligheter, vilket betyder att man inte vill ha en minoritet med high-end-datorer som har möjlighet att bygga betydligt större städer än vanliga spelare.

Att sitta och anta att det ska släppas som DLC man behöver betala för är ju bara löjligt. Visst kan det hända, allt är möjligt, men det är knappast troligt. De DLC som SimCity skeppas med ger inga gameplay-fördelar gentemot andra spelare, och jag är övertygad om att fortsatta DLC:s lär fortsätta på samma spår.

Aja, jag tycker bara det är olustigt att folk som har bra datorer sitter och säger att individer med sämre diton får skylla sig själva. Jävla märkligt att ni inte reagerar på samma sätt när det gäller freemium-modellen. "De med pengar kan köpa fördelar och de andra får helt enkelt bita i det sura äpplet."

Men nej, då är det plötsligt ett jävla liv.

Ni vet verkligen inte vad ni pratar om, självklart kommer dom att ta betalt. Tror ni på fullaste allvar att EA kommer att släppa en efterfrågad "funktion/feature/whatevs" utan att ta betalt för den?

Mikrotransaktioner i ALLA kommande spel från EA
http://www.vg247.com/2013/02/27/eas-future-games-will-all-fea...

Tvekar ni fortfarande, eller är vi som är missnöjda bara "gnällande svenskar"?

Klart det kommer mer alternativ och en del annat, men vi kommer att få betala för det. Lite kul bara att dom säger att det kan komma framöver, när då? När folk uppgraderar sina datorer eller vad? Skitsnack, lär ta mindre än ett år innan större kartor kommer, som DLC/mikrotransaktioner och innan större delen av spelarbasen har hunnit uppgradera.

Inaktiv

Jag fattar verkligen inte.. trodde någon något annat ? Klart att det är uppgjort att detta spel kommer floppa.

Medlem

Jag förstår helt vad de menar. Sim City 1, 2, 3 och 4 hade egentligen inte mycket simulation (brandhus hade statisk räckvidd osv.) medan 5:an har full simulation i allt från individ till trafik osv. Faktum är att få spel har någon simulation som kan jämföras med detta. Våra datorer är grymma på att rendera polygoner, fysik osv. för fps, men själva simulationerna i dagens FPS är inte särskilt imponerande. Det läggs t.ex. inte mycket krut på AI i spel, vilket ofta är den mesta tydliga simulation som pågår.

Däremot tänker jag mig att eftersom spelet ändå är uppdelat i regioner som man spelar på så borde det finnas högprestanda-regioner och de vanliga.

Tror dock spelet kommer vara underbart roligt hur som helst. Det flödar negativa kommentarer konstant, men vänta till fredag och avgör om det floppar då.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oväntat att det sitter massa gamers och spyr galla. Finns nog ingen grupp i samhället som anser sig vara berättigad till så mycket inom gruppintresset. Möjligtvis hardcorefeminister.

I ett onlinespel med tävlingsmoment är det väl för fan självkalrt att utvecklarna vill att alla spelare ska ha samma möjligheter, vilket betyder att man inte vill ha en minoritet med high-end-datorer som har möjlighet att bygga betydligt större städer än vanliga spelare.

Att sitta och anta att det ska släppas som DLC man behöver betala för är ju bara löjligt. Visst kan det hända, allt är möjligt, men det är knappast troligt. De DLC som SimCity skeppas med ger inga gameplay-fördelar gentemot andra spelare, och jag är övertygad om att fortsatta DLC:s lär fortsätta på samma spår.

Aja, jag tycker bara det är olustigt att folk som har bra datorer sitter och säger att individer med sämre diton får skylla sig själva. Jävla märkligt att ni inte reagerar på samma sätt när det gäller freemium-modellen. "De med pengar kan köpa fördelar och de andra får helt enkelt bita i det sura äpplet."

Men nej, då är det plötsligt ett jävla liv.

Väl skrivet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

vafan, begränsa bara pappas dator istället för min då!!


signatur

//monster

Medlem

Detta låter som skitsnack för att så gott det går avvärja den skepsis som riktats mot storlekslimiteringen.

Likt politiker säger de vad folk vill höra i alla lägen, vad än det gäller, allt för att bygga/rädda hypen och sälja mer förbokningar.

När spelet väl är släppt så kommer EA i vanlig maner låta skeppet sjunka bäst det vill... bara de fick ombord så många resenärer som möjligt när det gick till sjöss.

123
Skriv svar