Battlefield 3: End Game

Medlem

Surgubbar, 4an släpps med nästa Xbox och PS4. Gilla läget.

Medlem

Dice är så jävla dåliga, besviken!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av chopper:

" Just den grejen, att de nya snabba motorcyklarna i Battlefield 3: End Game kvickt blev styrda bomber, känns på något sätt väldigt Battlefield "

Woow det var förbjudet med jihadjeepar på väldigt många servrar och i ligorna + de hoppande kaninerna från CS. Så man undrar hur seriös BF spelare du är om det känns väldigt Battlefield?

Måste man vara en seriös eller oseriös spelare om man känner igen att detta händer inte i något annat spel än just Battlefield?

Om det bara händer i BF så är det väl något som präglat BF, inte spelaren själv som säger det.

Kan hålla med om att jag fick det att låta lite fel Men C4 bilar och MC är inte något som bör finnas i BF spelen det är ett påfund för de som jagar billiga kills lika patetiskt som alla spelare som inte kan springa utan måste hoppa hela tiden. En seriös spelare gör inte så. Det är oftast gamla CS och cod spelare som gör så tyvärr.

Så mycket av det som fanns i BF spelens börja är borta. En trevligare spel moral tänker jag då på. Nya spelare och tiden med fusk o annat skit som är standard på en publickservrar i dag samt DICE's BF3 alla cod/BF gör att man inte känner igen spelet längre. BF3 är trevligt egentligen men mixen cod/BF är bara sorglig men det skulle säljas till alla nya.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Preath:
Skrivet av chopper:

" Just den grejen, att de nya snabba motorcyklarna i Battlefield 3: End Game kvickt blev styrda bomber, känns på något sätt väldigt Battlefield "

Woow det var förbjudet med jihadjeepar på väldigt många servrar och i ligorna + de hoppande kaninerna från CS. Så man undrar hur seriös BF spelare du är om det känns väldigt Battlefield?

Måste man vara en seriös eller oseriös spelare om man känner igen att detta händer inte i något annat spel än just Battlefield?

Om det bara händer i BF så är det väl något som präglat BF, inte spelaren själv som säger det.

Kan hålla med om att jag fick det att låta lite fel Men C4 bilar och MC är inte något som bör finnas i BF spelen det är ett påfund för de som jagar billiga kills lika patetiskt som alla spelare som inte kan springa utan måste hoppa hela tiden. En seriös spelare gör inte så. Det är oftast gamla CS och cod spelare som gör så tyvärr.

Så mycket av det som fanns i BF spelens börja är borta. En trevligare spel moral tänker jag då på. Nya spelare och tiden med fusk o annat skit som är standard på en publickservrar i dag samt DICE's BF3 alla cod/BF gör att man inte känner igen spelet längre. BF3 är trevligt egentligen men mixen cod/BF är bara sorglig men det skulle säljas till alla nya.

Vad då hör inte hemma här och "seriösa" spelare gör inte så, vad är det för jävla skitsnack!
Man gör ju allt man kan för att bli så bra man kan på ett tillåtet sätt.
Om det skulle bli svårare för motståndaren att träffa dig när du hoppar hela tiden så är det väl självklart att man gör det.
Sen att man inte kan träffa gubbar som hoppar över hinder i BF3 är ju DICE fel för att de är så jävla dåliga.
Att man kan sätta C4 på fordon är ju bara smart sätt att utnyttja resurserna och kreativt!
Att man däremot inte kan samarbeta och sätta dessa på EOD-bot och MAV är dåligt, saker som dessa skulle tvinga spelare att sänka tempot och sluta med CoD-metoder.

Det är ju mer sånt här vi behöver i spelvärlden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

tackar så mkt som vanligt Carl Johansson-Sundelius för det välskrivna om både det negativa o positiva i spelet

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Preath:
Skrivet av chopper:

" Just den grejen, att de nya snabba motorcyklarna i Battlefield 3: End Game kvickt blev styrda bomber, känns på något sätt väldigt Battlefield "

Woow det var förbjudet med jihadjeepar på väldigt många servrar och i ligorna + de hoppande kaninerna från CS. Så man undrar hur seriös BF spelare du är om det känns väldigt Battlefield?

Måste man vara en seriös eller oseriös spelare om man känner igen att detta händer inte i något annat spel än just Battlefield?

Om det bara händer i BF så är det väl något som präglat BF, inte spelaren själv som säger det.

Kan hålla med om att jag fick det att låta lite fel Men C4 bilar och MC är inte något som bör finnas i BF spelen det är ett påfund för de som jagar billiga kills lika patetiskt som alla spelare som inte kan springa utan måste hoppa hela tiden. En seriös spelare gör inte så. Det är oftast gamla CS och cod spelare som gör så tyvärr.

Så mycket av det som fanns i BF spelens börja är borta. En trevligare spel moral tänker jag då på. Nya spelare och tiden med fusk o annat skit som är standard på en publickservrar i dag samt DICE's BF3 alla cod/BF gör att man inte känner igen spelet längre. BF3 är trevligt egentligen men mixen cod/BF är bara sorglig men det skulle säljas till alla nya.

Vad då hör inte hemma här och "seriösa" spelare gör inte så, vad är det för jävla skitsnack!
Man gör ju allt man kan för att bli så bra man kan på ett tillåtet sätt.
Om det skulle bli svårare för motståndaren att träffa dig när du hoppar hela tiden så är det väl självklart att man gör det.
Sen att man inte kan träffa gubbar som hoppar över hinder i BF3 är ju DICE fel för att de är så jävla dåliga.
Att man kan sätta C4 på fordon är ju bara smart sätt att utnyttja resurserna och kreativt!
Att man däremot inte kan samarbeta och sätta dessa på EOD-bot och MAV är dåligt, saker som dessa skulle tvinga spelare att sänka tempot och sluta med CoD-metoder.

Det är ju mer sånt här vi behöver i spelvärlden!

Det fanns inte sådant spelande i clan ligorna när BF2 var stort de hoppar bara för att de vet att de inte blir träffade en olat från CS Och det är knappast DICE så lärt dem det. visst koden kunde vara bättre men skitungar som alltid ska ytnyttja varje sak för easy kill är patetiskt ungefär lika kreativt som när de satte minor på titanernas sköldar i BF 2142 så varenda flyg exploderade inte en chans att ta sig ut osv tycker du det var bra kreativitet också. Så det är spelsättet jag inte gilla Att du tycker annat är din sak men skitspels moralen av i dag är knappast något att vara glad för. Så länge kiddssen tjänar på något så gör de så. Så CS/cod spelarna drog in en massa trams när de började spela BF 2 osv jag var med och såg utvecklingen. Suck! Jag tycker så och du tycker antagligen annat kreativt...
Ha det bäst jag har käket på,spisen nu..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Är väll inte det bästa tillägget direkt.
men typ 5/10, då e jag snäll..

Det funkar o spela om man vill slå hål på några timmar.
Kör hellre Close Quarters eller Back To Karkand DLC:n


signatur

//Peace out

"End Game" ser ut som om det är ihopslängt på en kvart av duktiga bandesigners, men, det är ändå riktigt kul, roligare än de andra MP-kartorna.

Det känns dock som om de kunde ha ansträngt sig lite, lite mer, men det får vi kanske i BF4?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Preath:
Skrivet av chopper:

" Just den grejen, att de nya snabba motorcyklarna i Battlefield 3: End Game kvickt blev styrda bomber, känns på något sätt väldigt Battlefield "

Woow det var förbjudet med jihadjeepar på väldigt många servrar och i ligorna + de hoppande kaninerna från CS. Så man undrar hur seriös BF spelare du är om det känns väldigt Battlefield?

Måste man vara en seriös eller oseriös spelare om man känner igen att detta händer inte i något annat spel än just Battlefield?

Om det bara händer i BF så är det väl något som präglat BF, inte spelaren själv som säger det.

Kan hålla med om att jag fick det att låta lite fel Men C4 bilar och MC är inte något som bör finnas i BF spelen det är ett påfund för de som jagar billiga kills lika patetiskt som alla spelare som inte kan springa utan måste hoppa hela tiden. En seriös spelare gör inte så. Det är oftast gamla CS och cod spelare som gör så tyvärr.

Så mycket av det som fanns i BF spelens börja är borta. En trevligare spel moral tänker jag då på. Nya spelare och tiden med fusk o annat skit som är standard på en publickservrar i dag samt DICE's BF3 alla cod/BF gör att man inte känner igen spelet längre. BF3 är trevligt egentligen men mixen cod/BF är bara sorglig men det skulle säljas till alla nya.

Ja, jo.. det vart ju lite fel. Men ja, jag kan hålla med om det att det är en tråkig stil spel spelas idag, pga. just det.. easy kills som du säger, som att sätta c4 på en jeep o skicka in i striden o spränga istället för att ta den egentliga konflikten i striden.

Medlem

CTF funkar lika mediokert som i alla andra spel med det spelläget (bascamping), men Rush funkar faktiskt bättre än någonsin de nya banorna.

Medlem

Hmm ingen spawnbeacon i endgame för snipers ???


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

End Game är riktigt bra! MC-jakterna i CTF är hysteriskt roliga och balla. Och en sak som jag irriterat mig på tidigare är bristen på fordon. Många gånger blir halva laget lämnat i basen och får snällt vänta på att fordonen spawnar igen eller jogga i 5-10min. Inte i End Game. Fast jag begriper inte hur Nebendan Flats kom med, det är med lätthet den sämsta banan i alla Battlefields.

Något som fortfarande irriterar mig i Battlefield 3 är Dice ovilja att patcha bort alla buggar och istället släppa massa nytt skit så som kamoflage till vapen och dogtags och redan nu börja hypa nästa Battlefield när Battlefield 3 håller 2-3 år till.

Rent grafiskt känns det som utseendet blivit finputsat. Ibland stannar man bara och beundrar hur vackert spelet är när jetplan och helikoptrar krigar ovanför huvudet och tanks mullrar förbi med dammoln efter sig och soldater skriker sig hesa.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Frux:

CTF funkar lika mediokert som i alla andra spel med det spelläget (bascamping), men Rush funkar faktiskt bättre än någonsin de nya banorna.

Nu när du säger det. Har du fan rätt i. Har spelat väldigt mkt rush och i End Game känns det mest passande.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Gillar då end game som fasen

Någon som ska spela ikväll?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Pansarknekt

Riktigt bra expansion tycker jag, Den första jag gillat starkt direkt i starten hittills. Dock är den rätt tunn, hojarna bryr jag mig inte om, men de är bra i en annan aspekt då folk åker runt som vettvillingar och därmed är lätta att plocka.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Gillar BF har alltid gjort men det tråkiga är att det är så tydligt att dom bara vill suga pengar från oss, har själv Premium. Förstår att de måste tjäna pengar men de tar betalt för massa små krams. Nu ett nytt BF som säkert är bra men nytt fullpris spel och nya Premium kostnader

Medlem
Skrivet av Saurz:

Gillar BF har alltid gjort men det tråkiga är att det är så tydligt att dom bara vill suga pengar från oss, har själv Premium. Förstår att de måste tjäna pengar men de tar betalt för massa små krams. Nu ett nytt BF som säkert är bra men nytt fullpris spel och nya Premium kostnader

Småkrams? Vad syftar du på? De har släppt 4 expansioner. För 500:-. Tycker jag för en gång skull är en bra deal. Du kanske menar betala för unlocks? Vet inte vad det kostar men det är ju ett eget val. Sen att Dice släpper nya dogtags, kamos, vapen etc utöver expansionerna är ju bara en gratis bonus.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar