Spelare fick pengarna tillbaka för Bioshock-inledning

Medlem

Religion!!! HAHAHAHA!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är ett spel, det är inte precis som om man döper om sig på riktigt bara för det händer i ett spel. Vad tråkigt det måste vara att inte kunna uppleva en påhittad karaktärs resa i en fantiserad värld på grund utav att det strider mot ens värderingar och religion.

Då måste det ju också vara jobbigt att kolla på vissa filmer, läsa vissa böcker och allt annat som har med kreativt tänkande att göra. Hemskt liv, om någon frågar mig.

Skrivet av Hydraah:

Jag tycker inte man ska ge dessa griniga småbarn sina pengar tillbaka. Folk känner sig kränkta över så många småsaker nu för tiden att det är löjligt. I den här takten kommer man inte kunna säga eller göra mycket utan att trampa på någon jävels "rättigheter".

Jag blev lite kränkt av din kommentar, men det gick över

Tja, varför inte. Om personen ifråga blev så fundamentalt uppskakad tycker jag han ska få pengarna tillbaka, och kanske är det bäst om han håller sig hemma.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av Ziljun:

HAHA! Alfons Åberg var grejer det

Medlem

Haha ja vissa religiösa människor är roliga.

ok att döda i spel inte ok att bli döpt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

skulle ha sig en käftsmäll så klaget slutade istället.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Om man nu måste lyssna på personers religion varför kan inte de lyssna på andras? Så jävla stört.

Medlem

Känner mig genast religös..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Löjligt.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Men för i helv...när somliga inte ens får tiilbaka pengarna när spel och nerladdningsklienter är TRASIGA så ska folk inte få tillbaka pengarna för det här tramset


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag förstår inte varför detta väcker så kraftiga känslor. Man har som konsument rätten att få tillbaka pengar för en vara man inte är nöjd med. Ni andra måste inte returnera era spel. Har man en moralisk övertygelse så tycker jag att det är rimligt att leva efter den fullt ut.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha ja vissa religiösa människor är roliga.

ok att döda i spel inte ok att bli döpt.

Håller med men skulla säga det är mer generellt. Ännu värre när det kommer till sex. De flesta vågar jag påstå har sex, ändå är det sådan tabu när lite naket dyker upp i ett spel. Döda är dock helt okej, kanske svårare att relatera till inte vet jag. Men är det verkligen så svårt att skilja på fantasi och verklighet att gränserna måste vara så klara och upplevelsen så distansierat.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Inför en varningsetikett som meddelar alla trångsynta fantasilösa hycklare att spelet kanske inte är något för dem så slipper vi förhoppningsvis mer gnäll från religiöst pack...

Fantasilös och religiös. Är inte det ömsesidigt uteslutande?

Inaktiv
Skrivet av Skäggbiffen:

Har man en moralisk övertygelse så tycker jag att det är rimligt att leva efter den fullt ut.

Det var farligt sagt
Rimligt för personen i fråga kanske. Så länge det inte har en starkt negativ verkan på andra. (Menar allmänt, inte i relation till just det här med döpningen)

Medlem
Skrivet av Wichita:

Om man nu måste lyssna på personers religion varför kan inte de lyssna på andras? Så jävla stört.

Det finns alltid fanatiker men de representerar en ganska liten grupp normalt. Man ska inte skära alla över en kam.

Kan också tillägga förstår inte varför mångas uppfattning är att spel på något sätt skulle undantas i lagstiftningen. Det är inget undantag och vanliga regler gäller.

Medlem

Alltså, Valve ger pengarna tillbaka för något så absurt som en religiös åsikt och inte då ett spel är falskt marknadsfört osv... Bra jobbat valve z_z

Och ångerrätten vi har här i EU gäller ju inte på digitala spel, det var vad Valve sa till mig iaf

Medlem
Skrivet av Ziern:

Snacka om dubbelmoral!
Det är ok att virtuellt döda och ha sig, men att skvätta vatten på huvudet på sin virtuella karaktär är alldeles för stötande mot religionen?
Är man stolt över sina livsval då?

Skulle man få pengarna tillbaka om man spelat färdigt spelet men inte riktigt var nöjd också?

Precis vad jag tänkte!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hydraah:

Jag tycker inte man ska ge dessa griniga småbarn sina pengar tillbaka. Folk känner sig kränkta över så många småsaker nu för tiden att det är löjligt. I den här takten kommer man inte kunna säga eller göra mycket utan att trampa på någon jävels "rättigheter".

Fast, precis som jag skriver i nyheten så handlar det egentligen så mycket om att bli kränkt, utan att du faktiskt har rätt att få pengarna tillbaka för en vara du inte är nöjd med. Skälet är ju egentligen ganska oviktigt.

Anledningen till att personen fick pengar tillbaka är garanterat det religiösa temat. Valve ger inte gärna tillbaka pengar annars. Man får definitivt inte tillbaka pengar om man inte är nöjd. Det säger rätt många Alien Colonial Marines köpare iaf.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Snacka om dubbelmoral!
Det är ok att virtuellt döda och ha sig, men att skvätta vatten på huvudet på sin virtuella karaktär är alldeles för stötande mot religionen?
Är man stolt över sina livsval då?

Skulle man få pengarna tillbaka om man spelat färdigt spelet men inte riktigt var nöjd också?

Vet inte om det blir mer klockrent än detta.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

AW8
Medlem

Gud bevare! Gud välsigne!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det måste vara rätt jobbigt att leva med sådana begränsningar när det gäller fiktion... men det är ju dennes val, antar jag.

Tänk om det alltid vore så lätt att få tillbaks pengarna.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hydraah:

Jag tycker inte man ska ge dessa griniga småbarn sina pengar tillbaka. Folk känner sig kränkta över så många småsaker nu för tiden att det är löjligt. I den här takten kommer man inte kunna säga eller göra mycket utan att trampa på någon jävels "rättigheter".

Fast, precis som jag skriver i nyheten så handlar det egentligen så mycket om att bli kränkt, utan att du faktiskt har rätt att få pengarna tillbaka för en vara du inte är nöjd med. Skälet är ju egentligen ganska oviktigt.

Exakt. Ge pengarna tillbaka och så är det slut på den frågan helt enkelt. Hyydrah, din inställning är helt fel; Bioshock märknadsfördes aldrig (såvitt jag vet) som ett spel som skulle använda religion som ett huvudtema på ett djupt kritiskt sätt -- blir man då missnöjd med det har man rätt till sina pengar tillbaka. Det här är en icke-nyhet egentligen.

Inaktiv

haha är inte okej att bli döpt i ett spel , men dom skickar ut korsriddare som mördar, bränner och våldtar.

Medlem

Åh jesus vad har du ställt till med

Medlem

Stör mig något fruktansvärt på att religiösa människor fortfarande har speciella rättigheter, inte samma rättigheter som andra gupper, nej man förtjänar att bli behandlad speciellt om man tror på barnsagor och andra fantasier.

Medlem

Det är rätt känt att man får en "free" refund per konto på steam.

Jag tror inte killen har kvar sin free refund.

Medlem

Patetiskt, döda och håll på med att "ta vatten över huvudet" näh då jävlar... idioter.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av Caedmon:

haha är inte okej att bli döpt i ett spel , men dom skickar ut korsriddare som mördar, bränner och våldtar.

Om du tar illa upp....bara att klaga och få pengarna tillbaka.

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:

Det är rätt känt att man får en "free" refund per konto på steam.

Jag tror inte killen har kvar sin free refund.

Källa på det? Har aldrig fått möjligheten att få pengarna tillbaka på ett köp.

123
Skriv svar