Nya Command & Conquer är fansens spel

Robot

Bioware Victory och seriens pappa Louis Castle tar med oss bakom kulisserna på nya spelet.

#command-conquer, #command-conquer-generals, #bioware-victory, #westwood

Medlem

"It feels like Generals", ja för det är nog Generals som merparten av fansen gillade. Inte för att det var ett dåligt spel men detta visar ju hur bra koll de verkar ha på vad fansen gillade och inte gillade (många gamla fans av serien gillade inte det spelet).

Skribent

Det här måste bli bra, annars blir jag väldigt ledsen.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hoppas BW bevarar samma humor och satir från det ursprungliga Generals.

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Morning glory.

Medlem

Insta buy Älskar fortfarande Generals

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Insta buy Älskar fortfarande Generals

Om inget ändrats kommer det här spelet bli ett F2P dock.

Edit: Från den officiella sidan för spelet "The New Command & Conquer is the AAA Frostbite 2 Powered Game - Free to Play - from the Best Selling RTS Franchise of All Time"

Tror dock mer att det kommer bli ett P2W, låter mer som det EA jag känner. Skulle bli väldigt förvånad om de gör ett spel som verkligen är F2P.

Medlem

Har inte alls höga förhoppningar. Det är EA vi snackar om här. Det som sägs i trailers, dev blogs osv är enbart för marknadsförings syfte.

signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

"It feels like Generals", ja för det är nog Generals som merparten av fansen gillade. Inte för att det var ett dåligt spel men detta visar ju hur bra koll de verkar ha på vad fansen gillade och inte gillade (många gamla fans av serien gillade inte det spelet).

Generals är i särklass det bästa i serien.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska bli intressant och se hur F2P grejset påverkar spelet....

Typ bajs?

Själv gillade jag inte generals men har alla andra c&c spel, köpte till och med c&c 4 som iofs var sämsta skiten ever.

signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag tyckte Generals var ett riktigt bra spel. Lagen hade olika stilar med svagheter och styrkor. Red Alert 3 däremot gillade jag inte alls. Enheterna var alledes för flexibla så tempot drogs upp som fan och att många fordon kunde köra på vatten med.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PcGamer:

Förutom alla spelen som släpptes innan generals...

FM-guru
F.d. Sisyr

Har haft kul med de flesta C&C-liren. Undantagen är C&C 4 och Red Alert 3. Generals är en av de titlar som väcker riktigt fina minnen, så hoppas på en bra fortsättning.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PcGamer:

*Host host* Tiberian Sun *Host host*
Klart bästa C&C ever. Men visst, jag gillade generals också, det var riktigt roligt multiplayer.

Medlem

Red Alert 2 och Tiberian sun, i särklass bäst enligt mig. Har inte så höga förhoppningar på det här men dom kanske får till det.

Inaktiv

Red Alert 2 och Generals hade jag mest skoj med.
"KIROV REPORTING!"

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av PcGamer:

Förutom alla spelen som släpptes innan generals...

Nej nej nej.... Du har fel, jag har rätt.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

"får vi även mäta Louis Castle, en av grundarna till Westwood."

Så saken alla frågar sig, hur lång är han egentligen?

Medlem

De F2P spelen jag sett tidigare i rts serier suger big.

Själv så gillar jag skimish läget bäst och alla kartor som man enkelt kan ladda ner från C&C labs tex. spelare som gör egna kartor. fritt för alla att hämta. Det är spel för spelare.

F2P gör nog så att detta inte blir möjligt i nya släppet så jag är skeptisk tills det kommer info om att vi har vårt skirmish läge kvar i kommande spel. Är inte intresserad av MP.
Ge oss fans möjlighet att göra egna kartor och kunna spela i skirmish det är mitt krav på Generals II.

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av PcGamer:

ööö nej...generals är bra men lång itfrån best...
har noll förväntingar på detta spel. super cheese cutscenes det är vad C&C är för mig

phi
Medlem

"Command & Conquer" är för mig första Command & Conquer och Red Alert. Resten var ju bara skit.

Medlem

Så fansen bad om ett F2P med mikrotransaktioner? Spare me EA. Ge mig en uppföljare värdig originalet. Och nej Generals var inte bra, serien la av vid Tibieran Sun.

När vi ändå är i farten. Återuppliva Dune istället.

Medlem

Hoppas dem får till det, annars är det bara till att bränna ner saker och sticka folk med högafflar!

Medlem
Skrivet av failice:

Så fansen bad om ett F2P med mikrotransaktioner? Spare me EA. Ge mig en uppföljare värdig originalet. Och nej Generals var inte bra, serien la av vid Tibieran Sun.

He he har dune till amiga 500+ och mycket spel blev det köpte också Dune 2000 till pc så visst var/är dune bra.
Har köpt allt som gick att köpa i C&C serien men slutade köpa då C&C 4 kom som är mitt sämsta köp någonsin.

Så ett F2P lockar inte då jag inte litar på att vi får vad som gjorde detta spel bra kvar i spelet.

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Verkar gulligt. Men har inga höga förhoppningar alls.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av failice:

He he har dune till amiga 500+ och mycket spel blev det köpte också Dune 2000 till pc så visst var/är dune bra.
Har köpt allt som gick att köpa i C&C serien men slutade köpa då C&C 4 kom som är mitt sämsta köp någonsin.

Så ett F2P lockar inte då jag inte litar på att vi får vad som gjorde detta spel bra kvar i spelet.

Du satte spiken i kistan helt klart. Allt försvann när EA satte klorna i Westwood.

Medlem

C&C4 är det ENDA spel jag någonsin har uppriktigt ångrat att jag någonsin köpt och önskat pengarna tillbaka för. =/

Bara spelat den en enda gång, sen aldrig mer.

Medlem

Blizzard:
"-Oh hai EA =D, you guys wanna come over here and sit on our mountain of gold?

EA:
"-Nah I rather just go and eat some doodoo from the toilet =P, thanks anyway ^_^ bye!" *Om nom nom nom...

(True story)

Medlem

C&C Generals som bästa spel?, tillåt mig skratta. Ha Ha Ha..
C&C Yuri's Revenge, där har ni bästa C&C spelet! även fast det var expansion !

12
Skriv svar