Metro: Last Light och de förlorade spelen

Inaktiv

Läste knappt första sidan innan jag stängde ned fliken. Ja Arnroth du är så oerhört häftig som upplevt allt detta, en riktig hjälte. Eller inte.

Medlem

Nu är det så att vi lever i en värld där usa har vär kultur i ett järngrepp, de må ha blivit lika i kalla kriget , men i kulturkriget vann usa en krossande dominant seger. Jag är intresserad av hur andra kulturer skulle uttrycka sig, men ju mer globalt det blir och om vi låter usa fortsätta sitt kulturtryck på oss andra, man ser direkt på hur sverige till exempel har ändrats, vår kultur är nästan samma som den amerikanske. Vi har alla blivit kultur"tvättatde".

Medlem

Riktigt bra och intressant krönika Arnroth

Medlem

Köpte Last Light direkt efter att jag läst klart krönikan, i stort endast för att sponsra 4A.

Medlem
Skrivet av User:

Läste knappt första sidan innan jag stängde ned fliken. Ja Arnroth du är så oerhört häftig som upplevt allt detta, en riktig hjälte. Eller inte.

Problem?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Väldigt intressant läsning, tack så mycket! Nyttigt med lite insikt från bakom kulisserna.

Medlem
Skrivet av User:

Läste knappt första sidan innan jag stängde ned fliken. Ja Arnroth du är så oerhört häftig som upplevt allt detta, en riktig hjälte. Eller inte.

Tråkmåns. Du bidrar inte med något.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Intressant! Även det om Iran, eftersom min pappa är därifrån!

Inte konstigt att flera av mina favoritspel kommer från östeuropa.(Arma, Stalker,Metro,faces of war, witcher)

Det är så mycket mer känsla i många av spelen än av dom som är gjorda av västerländska spelfabriker.

Medlem

Kollade nyss på Angrye Joes recension, spelet ser helt klart ut att vara en GOTY kandidat. Utvecklarna har gjort ett suveränt jobb med Last Light...därför är det så extremt tragiskt att se när utgivaren förstör allting.

Det går mot alla mina principer som gamer att betala för en svårighetsgrad, så det blir tyvärr inget köp :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mycket intressant krönika!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

"Det finns andra länder som blivit stora filmnationer under senare år, Brasilien, Mexiko och Indien till exempel. Men spel? Samma sak där. Ingenting."

Det har dykt upp spel från både Brasilien och Mexico det senaste året. Mest nämnvärda är Kerbal Space Program och Dungeonland. Ubisoft har vad jag vet även en studio i Brasilien.

Indien håller främst på med outsourcing och kan vara delaktig i vissa moment. Ett Indiskt företag gjorde FMV sekvenser till God of War 2.

Jag hittade nyligen ett skräckspel som utvecklas av indonesier, är i princip en Fatal Frame-klon med monster ur indonesisk mytologi, men det gör ingenting för mig, jag är bara glad och intresserad av att se ett spel från något annat land än de vanliga. Plus att det där med indonesiska monster verkar väldigt intressant.
http://www.indiegogo.com/projects/dreadout

ZF
Medlem

mjaha, nu ska man kanske inte tona ner problemen med stabila elnät för datorkrävande uppgifter, men..

det känns lite som JR lika väl kunde beskrivit hur fruktansvärda förhållanden DICE jobbar under. "omg, they dont have a gym!" "only black coffe in the machine, not even decaf!!! thats like totaly unamazing!"

"no indoor lacrosse?"

i "källan" för intervjun så tonar ju dessutom en av de medverkande på plats i detta kontor ner hans upplevelse minst sagt rejält. en mans helvete kanske inte är en annans paradis, men möjligen ett hyfsat ordinärt kontor.

Skrivet av User:

Läste knappt första sidan innan jag stängde ned fliken. Ja Arnroth du är så oerhört häftig som upplevt allt detta, en riktig hjälte. Eller inte.

jag hade då blivit nervös redan av den påtagliga bristen på respekt för flygsäkerhetsinstruktioner och den uppenbara risken för för fritt flygande bebis i kabinen det skulle kunna innebära vid turbulens, men det kan ju faktiskt ha varit så och inga former av preparat inblandade.

det mest framträdande av misär och fara jag såg i öst strax efter muren revs var dock att det verkade råda en enorm brist på sprayfärgburkar. vilket numera är avhjälpt och mycket vanligt som hjälpmedel både för snabba konstinstallationer och mer direktverkande verklighetsflykt för många i öststaterna. samt små bilar av plast som körde löjligt fort på kullersten, vilket fick mig att dra slutsatsen deras lättviktsmaterial var valt enbart i detta syfte då en vanlig stor västbil skakat sönder vid samma fart.

Skrivet av pippen1001:

Nu är det så att vi lever i en värld där usa har vär kultur i ett järngrepp, de må ha blivit lika i kalla kriget , men i kulturkriget vann usa en krossande dominant seger. Jag är intresserad av hur andra kulturer skulle uttrycka sig, men ju mer globalt det blir och om vi låter usa fortsätta sitt kulturtryck på oss andra, man ser direkt på hur sverige till exempel har ändrats, vår kultur är nästan samma som den amerikanske. Vi har alla blivit kultur"tvättatde".

asch, amerikanerna förfasade sig över ungefär samma sak 1920.

Citat:

De som kan programmera spel kan inte göra grafik, och de som kan göra grafik förstår inte hur spel funkar. Och de få som ändå kan göra spel tillsammans vet inte hur man gör spel som folk faktiskt vill spela. Och gör man trots allt spel som folk vill spela vet man inte hur man ska sälja dem

Tycker det sammanfattar mina nästan tio år av erfarenheter från den svenska spelbranschen ganska väl

k3m
Medlem
Skrivet av User:

Läste knappt första sidan innan jag stängde ned fliken. Ja Arnroth du är så oerhört häftig som upplevt allt detta, en riktig hjälte. Eller inte.

Är du mycket avundsjuk?

Testpilot

Gillar anekdoterna från resorna i öst

Undermeningen är dock allvarlig och intressant , olika spelupplevelser är ju alltid bra för oss gamers.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Citat:

De som kan programmera spel kan inte göra grafik, och de som kan göra grafik förstår inte hur spel funkar. Och de få som ändå kan göra spel tillsammans vet inte hur man gör spel som folk faktiskt vill spela. Och gör man trots allt spel som folk vill spela vet man inte hur man ska sälja dem

Tycker det sammanfattar mina nästan tio år av erfarenheter från den svenska spelbranschen ganska väl

Då har du missat DICE och Starbreeze's spel helt å hållet då.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar