Xbox One blir regionslåst

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Here we go again, "PS4, here we come".
Är det bekräftat att PS4 inte kommar vara regionslåst? Ni som klagat här, importerar ni verkligen utländska spel allihop eller gnäller ni bara för att gnälla?

Med tanke på att PS3 inte var regionslåst så låter det inte alls orimligt att PS4 inte heller är regionslåst. Som svar på din fråga så har jag köpt en del spel från svenska online-butiker som har sålt amerikanska PS3-spel månader innan de når Europa.

Man behöver alltså inte nödvändigtvis importera personligen, svensk handel kan precis som privatpersoner också dra nytta av detta.

Inaktiv

Inte för att jag vill vara sån, men nu är det bara den ena dåliga nyheten efter den andra.
Microsoft vad sysslar ni med?


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Ni som klagar har alltså inte haft någon konsol tidigare?

Spelen på PS3 är inte regionslåsta och så har det varit sedan 2006 då konsolen släpptes.

Inaktiv

E3 mässan kommer bli görviktig, förra generationen körde man ps2,
denna generationen xbox 360,
next gen förblir ett ? tills man vet det mesta om xbox one och ps4.

Sony har varit kusligt tysta om vad man får och inte får göra, varför detta hemlighetsmakeri.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

folk gnäller men slutar med o köpa ändå

Medlem
Skrivet av eatem:

Trodde aldrig jag skulle säga det men Wii U kanske inte är så dum ändå? ;p

Nu är ju Wii U också regionslåst då

Medlem

Kan inte annat än skratta, PC Master Race ftw.

Medlem

Vilket jäla gnäll är alla omedvetna att det inte är något nytt.
Men "gratis generationen" gnäller ju om allt.
Nå ps har ju gratis spel men ett nät i Europa som suger apröv.

Så får man ett gratis spel å är väl allt bra eller. patetisk med detta gnäll över något som inte är nytt. Visst vore det trevligt utan låsning.
Forumet här verkar på fjortis nivå. bedrövligt väx upp och inse hur spel media funkar i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Don Mattrick försvarar Xbox One online krav
http://www.polygon.com/2013/5/27/4369782/from-xbox-one-to-xbo...

Citat:

the decision to require internet for the Xbox One was driven by a desire to create a console unleashed from the technical limitations of today's not-entirely-connected society.
.....
"Gamers want the best experiences possible — and they want a future-proof system,"

Medlem

LOOOL. Den sög vid reveal och nu försämrar de den varje dag heh... Snacka om stolpskott.

Jag håller mig till PC, men MS har ju klantat sig så episkt att man blir sugen på att förboka en PS4 bara av ren skadeglädje... Tur att ekonomin och förnuftet stoppar detta.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

haha jävla fail... håller mig borta från microsoft även denna gång..

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Davwve:

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!

Men snälla nån! Så här har det alltid varit, på både Xbox och PS. Utgivaren kan välja att använda denna funktionen om de så önskar och jag kan lova dig att de kommer regionslåsa vissa titlar på båda plattformar.

Gå till vilken torrentsida somhelst så ser du PAL, NTSC och Region Free beroende på spelen. Det är ett jävla trams här på FZ just nu.

Uhm... Ps3 var inte regionslåst?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Davwve:

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!

Men snälla nån! Så här har det alltid varit, på både Xbox och PS. Utgivaren kan välja att använda denna funktionen om de så önskar och jag kan lova dig att de kommer regionslåsa vissa titlar på båda plattformar.

Gå till vilken torrentsida somhelst så ser du PAL, NTSC och Region Free beroende på spelen. Det är ett jävla trams här på FZ just nu.

Men då var det inte lika vanligt att man köpte spel från utlandet.
Tull och annat gjorde att en del spel kostade lite mer men man fick dom tidigare.

Hur som helst så köper jag nästan allt till PS3 från olika länder för att det är mycket billigare.
Är det inte möjligt att importera spel längre är jag tveksam till det här.
Jag har mycket pengar att lägga på spel men jag är fortfarande ekonomimedveten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem

Gick ju inte importera spel ifrån andra regioner till 360´n heller så. Same-same.

Medlem

“If you’re backwards compatible, you’re really backwards,” - Don Mattrick

Men att regionslåsa en konsol 2013 är så framåtsträvande?


signatur

Nämen!

Medlem

Regionslåsning är och har alltid varit en styggelse för konsumenten, och det är riktigt svårt att hitta argument för det 2013.
Musikbranschen har väl aldrig använt sig av detta, och inte heller PS3, mig veterligen.
Får hoppas att Sony inte kommit på andra tankar för PS4:an.
Just nu kan deras PR avdelning ta semester, Microsofts motsvarighet tycks vara inne i en mildare svacka för närvarande.

Inaktiv
Skrivet av Dralle:

Kan inte annat än skratta, PC Master Race ftw.

+one (inte xbox då, konsol är skräp)

Medlem

Spelmedia funkar pissdåligt, och jag är ingen gratisgeneration, det var vår generation som startade tv spel och konsollvågen.

jag säger inte 1 år, jag tippar 6 mån så är Xbox MINUS knäckt, om inte M$ har ändra allting så tar det inte lång tid att bryta låsen!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det här var väl iallafall det MINSTA som man kan klaga på... än så länge.

Visst kunde det väl kanske vara dags att ta bort regionslåsningen... men då vi haft det hela tiden förut så ser jag det inte som något problem.

Tvärtom hade varit värre.

Tvärtom måste ju vara att regionslås aldrig funnits och inte kommer implementeras heller? hur kan det vara värre?

Medlem
Medlem
Medlem

Som om det här kommer att stoppa mig för att köpa den här underbara konsollen

Ozo
Medlem
Skrivet av heviom:

På steam får du dock, med stor sannolikhet 2 spel för priset av 1 till konsoll, då behöver du inte ens låna ut det

Men tror att dessa diskussioner kring MS och ONE är baserat på allt negativt man hört på sistone, börjar ju bli skrattretande

Medlem
Skrivet av heviom:

Och jag kan logga in på Steam hos en polare, eller internetcafé, eller på ett lan, och sen tutta och köra.

Kan du göra det på en Xbox One?

Sen är det jävligt stor skillnad på en konsol och Steam.

Avstängd
Skrivet av heviom:

Verkar vara någon här som inte förstår skillnaden mellan digital kopia och fysisk kopia av ett spel


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Ligger inte obskyra censur-regler delvis bakom de här regionlåsningarna?

Medlem
Skrivet av heviom:

När jag kan köpa över 200 spel för drygt 3000 spänn till en konsol ska jag överväga det hela, som det ser ut nu ska jag vara glad om jag får 6.

Until then, PC all the way.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Inga problem man kommer kunna chipa one inom ett år

Och få världens vanligaste och bästa bortförklaring för att spela gratis spel! Yay!

ZF
Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av pubisboy:

Here we go again, "PS4, here we come".
Är det bekräftat att PS4 inte kommar vara regionslåst? Ni som klagat här, importerar ni verkligen utländska spel allihop eller gnäller ni bara för att gnälla?

Med tanke på att PS3 inte var regionslåst så låter det inte alls orimligt att PS4 inte heller är regionslåst. Som svar på din fråga så har jag köpt en del spel från svenska online-butiker som har sålt amerikanska PS3-spel månader innan de når Europa.

Man behöver alltså inte nödvändigtvis importera personligen, svensk handel kan precis som privatpersoner också dra nytta av detta.

tyvärr just sånt som orsakar att speldistributörer vill ha regionslås. om enstaka spelare gör det har de inga större effekter av det men när det sätt i system av andra företag för att de ska tjäna extra påverkar det ekonomin och marknadsplneringar för mycket.

Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Exxo:

Ni som klagar har alltså inte haft någon konsol tidigare?

Spelen på PS3 är inte regionslåsta och så har det varit sedan 2006 då konsolen släpptes.

Skrivet av Juel91:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Davwve:

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!

Men snälla nån! Så här har det alltid varit, på både Xbox och PS. Utgivaren kan välja att använda denna funktionen om de så önskar och jag kan lova dig att de kommer regionslåsa vissa titlar på båda plattformar.

Gå till vilken torrentsida somhelst så ser du PAL, NTSC och Region Free beroende på spelen. Det är ett jävla trams här på FZ just nu.

Uhm... Ps3 var inte regionslåst?

maskinen hade regions-ID liksom de flesta haft, det var fritt fram att använda det för att regionslåsa spel. vilket gjordes av en titel varpå det blev ett jäkla liv.

Skrivet av Pålis:

E3 mässan kommer bli görviktig, förra generationen körde man ps2,
denna generationen xbox 360,
next gen förblir ett ? tills man vet det mesta om xbox one och ps4.

Sony har varit kusligt tysta om vad man får och inte får göra, varför detta hemlighetsmakeri.

Sony kanske skiter i att använda sina patent för diverse grejer och nöjer sig med att kamma in vinningen när Microsoft använder dem för att göra sig ovän med marknaden. dubbel vinst.

hoppas bara man inte får äta upp förhoppningarna om att slippa sånt här trams nu..

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Finns det någon vettig anledning bakom att ha något regionslåst? Blir konsollen/spelen billigare? Säljer konsollen mer/bättre?

Jag tror jag faktiskt är ensam när jag tycker detta är positivt. Tack vare att de är regionslåsta hjälper det både utvecklare och återförsäljare att gå runt. Skulle det finnas en möjlighet att importera originalspel från låt dra till med Kina/Thailand, är tiden räknad för svenska återförsäljare. Det är EXTREMT liten vinstmarginal på nya spel. Importen skulle drastiskt öka vilken i sin tur leda till en importerad inflation på den svenska spelmarknaden. Spelbutik efter spelbutik skulle behöva stängas.

Å andra sidan så skulle man få upp ögonen för det absurda priset ett nytt spel till konsol ligger på här i EU, delvis ca 499-699. Dessa priser är inte acceptabla enligt mig. Det är svårt att balansera detta då alla världens länder inte har den starka ekonomi just Sverige har.

Vore det rättvist att vi skulle kunna handla 30-40 spel i månaden medans heltidsarbetare från länder med låg snittinkomst endast skulle fortsätta att handla kanske 5-10?

Skriv svar