Ny trailer från Bad Company 2

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Ett par skojsiga filmer som du kan se hur rekylen är. Han som skjuter med XM8 verkar vara en vanlig turist som testar lite vapen med tanke på hans "coola/kaxiga look" mot kameran
http://www.youtube.com/watch?v=J5AFQBrthWo&feature=fvw
Skojigt test med vatten i ett par vapen(Hk & Colt):
http://www.youtube.com/watch?v=AGwkHktkTxU&feature=related

Ser ut att vara rätt lika rekyler från dessa vapen jämfört med spelets

Jo, folk verkar tro att rekylen i riktiga livet beter sig som i CS där vapnet pekar upp i himlen efter 2 sekunders eldgivning. Så är verkligen inte fallet, asåvida du inte saknar muskler i kroppen.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Men tycker det verkar uppdatera rätt smidigt i alla fall när snipern vid 1:20 tar 2 pers. Så de har nog jobbat en del med nätkoden efter BC1? http://www.youtube.com/watch?v=Ll5PzZ3mhU0

han skjuter 2 st som står still? vad visar det? att det är mindre spread? det handlar om att skjuta på saker som rör sig.

Medlem

Hur som helst ser det oerhört kickass ut. Ser dock nästan mer fram emot 1943 till PC (när det nu dyker upp...)

Medlem

Kan någon som spelat PS3 betan svara på en fråga?

I Bad Company (ettan) så är granatkastarn helt värdelös. Det enda den duger till är att spränga hål i väggar och tak så att man kommer åt folket som gömmer sig där bakom. För att få ett dödande skott så krävs det att man träffar i princip rakt på. Gäller samma sak i Bad Company 2?

Skrivet av Kazuo:

Hur som helst ser det oerhört kickass ut. Ser dock nästan mer fram emot 1943 till PC (när det nu dyker upp...)

1943 är väldigt tunt, stora banor med lite folk och väldigt få vapen. Risken är att du blir besviken.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Verkar bli riktigt schysst, lite rörigt bara. Fast såklart..krig är ju rörigt ^^

Medlem

Detta kommer bli 2010 bästa FPS spel, det är jag hundra på. Medel of Honor kan kasta sig åt skogen, för Bad Company 2 kommer äga alla FPS spel med hästlängder. Framför allt att DICE gör en av spelmarknadens bästa ljud, finns ingen FPS spel som har ett så sjukt realistisk ljud som Bad Company 2. Man känner verkligen när en granat sprängs bredvid en. Grafiken, även det är på toppen av de bästa på marknaden. Men det som gör Bad Company 2 är det intensiva spelet, att det alltid händer något. Att det sprängs över allt, att man är aldrig säker. Precis som i ett krig. Att man alltid måste vara på hugget annars är det klippt. Det ser man verkligen framemot detta! Sjukt bra jobbat av DICE.

Medlem

Många publicnoobs som inte ens fattar vad jag menar med min kommentar. aja hade inte väntat mig annat. Skrev ner mina åsikter om spelet och lite anledningar till att vara skeptisk även fast jag som de flesta som kommenterat hoppas på att det blir ett riktigt grymt spel.

Råkar faktiskt vara så att jag sett DICE göra bort sig åtskilliga gånger i andra bf-spel och fokuserat på helt fel saker så nog vet jag vad jag pratar om bättre än alla andra här tillsammans.

Inaktiv

Kommer (förmodligen) bli riktigt kul!

Medlem

Första spelet som jag förbokat på väldigt länge. Ser så himla kul ut! Längtar.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem
Skrivet av Kvax:

Många publicnoobs som inte ens fattar vad jag menar med min kommentar.

Skit ska skit ha. I fortsättningan så kan du kanske prova uttrycka dina bekymmer med en något mindre provocerande och arrogant ton så kanske någon tar dig på allvar.

Medlem

argh dessa handikappade konsol filmer..visa lite riktig BC2, pc!.. Men iaf ser riktigt mäktigt ut

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Kan någon som spelat PS3 betan svara på en fråga?

I Bad Company (ettan) så är granatkastarn helt värdelös. Det enda den duger till är att spränga hål i väggar och tak så att man kommer åt folket som gömmer sig där bakom. För att få ett dödande skott så krävs det att man träffar i princip rakt på. Gäller samma sak i Bad Company 2?

Skrivet av Kazuo:

Hur som helst ser det oerhört kickass ut. Ser dock nästan mer fram emot 1943 till PC (när det nu dyker upp...)

1943 är väldigt tunt, stora banor med lite folk och väldigt få vapen. Risken är att du blir besviken.

Stora banor, lite folk på konsolerna. Kanske högre player cap på pc. Vem vet?

Medlem

Grymt! Givet köp! Det som man kan gnälla på är att det är lite väl mkt symboler som svävar ovanför gubbar och units etc.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

skönt att de gjort att vapnen tar mer skada för i bc1 tar det verkligen tid att få ner en fiende i multiplayer.

Medlem
Skrivet av SirIgor:

Detta kommer bli 2010 bästa FPS spel, det är jag hundra på. Medel of Honor kan kasta sig åt skogen, för Bad Company 2 kommer äga alla FPS spel med hästlängder. Framför allt att DICE gör en av spelmarknadens bästa ljud, finns ingen FPS spel som har ett så sjukt realistisk ljud som Bad Company 2. Man känner verkligen när en granat sprängs bredvid en. Grafiken, även det är på toppen av de bästa på marknaden. Men det som gör Bad Company 2 är det intensiva spelet, att det alltid händer något. Att det sprängs över allt, att man är aldrig säker. Precis som i ett krig. Att man alltid måste vara på hugget annars är det klippt. Det ser man verkligen framemot detta! Sjukt bra jobbat av DICE.

Jag håller verkligen med dig om ljud och grafik, känslan att man aldrig är säker är verkligen något positivt som även finns i bf:bc1

Medlem

Jag är så jävla sugen på det här spelet!


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Kan någon som spelat PS3 betan svara på en fråga?

I Bad Company (ettan) så är granatkastarn helt värdelös. Det enda den duger till är att spränga hål i väggar och tak så att man kommer åt folket som gömmer sig där bakom. För att få ett dödande skott så krävs det att man träffar i princip rakt på. Gäller samma sak i Bad Company 2?

Skrivet av Kazuo:

Hur som helst ser det oerhört kickass ut. Ser dock nästan mer fram emot 1943 till PC (när det nu dyker upp...)

1943 är väldigt tunt, stora banor med lite folk och väldigt få vapen. Risken är att du blir besviken.

Mja, kört en del på konsol - men hoppas på lite fler folk på PC-servrarna. Och en serverlista....

Medlem

Ytterst trevligt att man fyller år dagen efter release!


signatur

i'm not a nerd!...i think

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Kan någon som spelat PS3 betan svara på en fråga?

I Bad Company (ettan) så är granatkastarn helt värdelös. Det enda den duger till är att spränga hål i väggar och tak så att man kommer åt folket som gömmer sig där bakom. För att få ett dödande skott så krävs det att man träffar i princip rakt på. Gäller samma sak i Bad Company 2?

Granatkastaren kräver relativt direkta träffar, vilket jag personligen gillar. Tycker inte att det är allt för svårt att döda någon med den. Att explosionsradien är ganska liten är bra, annars blir det ju bara ett herrejösses noobtubeande


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Kvax:

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS en enda gång så har de verkligen inte lyckats bevisa att de fixat detta. Sen är jag lite rädd för det här med förstörbara miljöer också. Tror det kommer spammas väldigt mycket och det kommer sluta med att allt är en enda grushög vilket gör det ännu enklare att vara försvarare.

aja, återstår att se... Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

Vissa av oss har ju faktiskt spelat det också. Det finns ordentligt med rekyl på vapnen och du dödar inte någon med t.ex. XM8 om du toksprayar på något längre avstånd. Har du 4x scope på den så måste man skjuta väldigt restriktivt på avstånd för att kunna träffa. Det är så jag upplever det på PS3, kan ju vara annorlunda på PC (t.ex. ingen aim assist) så jag ser fram emot den betan också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Längtar som fan måste bara uppgradera burken lite för de där spelet måste man ju maxa!

Medlem
Skrivet av Kvax:

Många publicnoobs som inte ens fattar vad jag menar med min kommentar. aja hade inte väntat mig annat. Skrev ner mina åsikter om spelet och lite anledningar till att vara skeptisk även fast jag som de flesta som kommenterat hoppas på att det blir ett riktigt grymt spel.

Råkar faktiskt vara så att jag sett DICE göra bort sig åtskilliga gånger i andra bf-spel och fokuserat på helt fel saker så nog vet jag vad jag pratar om bättre än alla andra här tillsammans.

haha , well tydligen inte ditt troll.
Dice gjort bort sig? Pratar du i natt mössan nu eller? De var lite taskiga med patch supporten te bf2 annars så var 1942 , expansionerna + Bf2 helt fenomenalt även i clan sammanhang.

Bf har aldrig hatt standard matcher där bäst reaktionsförmåga vinner.. utan alltid handlat om teamwork. (8v8 , 12v12)

Tror det är du som är public nooben , eller cod spelaren som inte vet hur claner spelar i BF...

Ett företag som failat respekten påriktigt är IW med fiaskot av PC versionen.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av zauii89:

haha , well tydligen inte ditt troll.
Dice gjort bort sig? Pratar du i natt mössan nu eller? De var lite taskiga med patch supporten te bf2 annars så var 1942 , expansionerna + Bf2 helt fenomenalt även i clan sammanhang.

Bf har aldrig hatt standard matcher där bäst reaktionsförmåga vinner.. utan alltid handlat om teamwork. (8v8 , 12v12)

I lol'ld. EA/DICE vill ha pengar, de bryr sig inte om communityt ---> de gör bort sig.

Precis som IW nyss gjort.

Medlem

Ser trevligt ut :D, reagerade på att det var oerhört rökigt överallt, fast det är iofs realistiskt, men men givet köp till PC ändå

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:

Fan detta e nästan bättre en sex

How should you know?

För övrigt tyckte jag inte trailern var så bra. Och jag stör mig verkligen på alla de här achivement-kåtheten. Hoppas man kan stänga av annonseringen som tar upp massa onödig plats.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skåpet är placerat!!

Är sjukt sugen på PC släppet. Jag har tvingat mig att spela ettan en massa på 360:n men jag blir aldrig kompis med kontrollen. Men det är ändå för kul för att sluta lira. Så jag tror att PC släppet blir succé.

Förstörbara miljöer är inget som jag upplvet som "speldödare" då striderna är kortare än i BF2 eller så flyttas fronten fram hela tiden som i goldrush. Så man pallar helt enkelt inte skjuta sönder alla hus hela tiden. Men BF:BC är KUL så jag tror detta blir en hit!!

Medlem

Varför envisas företag med att göra hylsutkastet på vänster sida för grrrrrrrrrrr.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av BADBOY-66:

Fan detta e nästan bättre en sex

How should you know?

För övrigt tyckte jag inte trailern var så bra. Och jag stör mig verkligen på alla de här achivement-kåtheten. Hoppas man kan stänga av annonseringen som tar upp massa onödig plats.

Det är ditt problem! inte mitt!

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:

Det är ditt problem! inte mitt!

Sense. This post makes none.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar