Halo: Reach premiärfilmat, trailer hos FZ

Medlem

Ser nice ut. Storyn och musiken i Halo är underbar vilket ger ett underbart spel. Har dock inte testat ODST men de känns inte så intressant att testa heller.

Medlem

En ny Spartan? Intressant.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Halo gone Gears of war.
fick väldigt gears of war vibbar av den där trailern.
Kändes mörkare än tidigare halo.

Kan ju också bero på att det utspelar sig i en av dom mörkaste tiderna i Halo historien.

F.Ö så såg det riktigt bra ut, ett till spel att se fram emot.

Medlem

Ser riktigt grymt ut.
Trailern är juh grym hursom, dom har en tendens att lyckas med riktigt bra musik

Längtar till nästa år, Halo reach o GoW 3 (Gears of war, om det nu kommer):)


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

varför har dom så otroligt fula animationer?

liksom, ett spel som ska vara så runkhypat som det här verkar vara. och så ser animationerna ut som om det kom rakt från 2003. lite snyggare texturer kanske, men absolut inget som gör en sugen på gameplayet.

Inaktiv

Ser ju galet snyggt ut. och allt var ju in-game. jävlar säger jag bara. och en prequel till trilogin är ju intressant. story mässigt asså. mer halo? Im down for that!

Inaktiv
Skrivet av The flying Meatball:

Längtar till nästa år, Halo reach o GoW 3 (Gears of war, om det nu kommer):)

det blir tyvärr inget Gears 3 nästa år. Epic har sagt att det släpps till nästa generations konsoler. tidigast 2012 om du frågar mig

Inaktiv
Skrivet av mrsarun:

jaja, och detta ska slå GT5 på försäljningslistorna ? tillåt mig skratta!

ska vi sätta en hundring???

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Grejen med Halo är multiplayer. Multiplayer har alltid varit det bästa med Halo. Storyn har alltid varit dynga däremot, som i de flesta FPS.

Kan inte förstå hur du kan påstå att Halo inte består av hjärndöd action. Är precis lika hjärndött som KZ 2.

Medlem

Tyckte det började intressant, men sedan vart det bara cheese overload.

Medlem

Såg ju lite småhäftigt ut, synd att man inte har en krysslåda bara.

Medlem

Såg riktigt boring ut, men vad vet jag.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Älska musiken, spelet och hela skiten!

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ser nice ut. Storyn och musiken i Halo är underbar vilket ger ett underbart spel. Har dock inte testat ODST men de känns inte så intressant att testa heller.

Story? Vilken story? Som dom flesta fps så finns det inte mycket story att hurra över, halo är ingen undantag.

Medlem

halo, aldrig fastnat för spel serien,slö gameplay tråkig gameplay....story booooring


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ser intressant ut, helt klart..

Den som inte tycker måste vara oerhört färgad av allt "Nu är det dags för Halo att dö ut" snack...

Det är inte fel att tycka att Halo är en bra serie.
Visst fan har alla spel i serien haft sina ups 'n downs, vissa med mer betoning på downs än andra.

Men vilka spel har inte det..?

Tror/hoppas att dom lärt sig av alla sina misstag och gör ett sjuhelvetes lir denna gången..

Vem vill inte ha ett bra spel till att spela?

Medlem

Skulle inte Bungie sluta göra Halospel efter Halo3?

Medlem

Story, finns det en sådan?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Master Chief? Isåfall, GE MIG!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Såg ut som vilken annan trailer som helst :\...

Medlem
Skrivet av JohSlayer:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Skrivet av kebbe:

Såg ju till och med sämre ut än tidigare Halo-spel.

Du skämtar? Av trailern att bedöma är spelet snyggare än MW2 och andra stora AA titlar, du är antagligen född igår.

Medal of Honor Allied Assault har blivit bland de bästa fps:en och spelen över huvud taget vilket är mer än man kan säga om Halo. Den grymma storyn? Den som man kan dra en snabbversion och förklara så här: "Du måste rädde jorden från aliens och du har en tuff hjälm dig". KZ2 hade inte någon vidare story men det förändrar inte det faktum att KZ2 är förbannat roligt både i sp och mp, medan Halo lämnar mig med avsmak. Enda anledningen till att Halo blev stort är att det var den första shootern på konsoll som verkligen spikade kontrollerna, för jag kan fan inte förstå att folk tycker det är så roligt. Vill jag springa runt och skjuta svampar med ben, i ett antal olika färger, som låter som smurfar så kan jag köpa något spel som har just det som fokus. Vill du ha bra story, plocka upp en kopia av Mafia eller Half-Life.

Grafikmässigt så skiljer det sig inte från mängden tycker jag. Sist så var det ju förrenderad filmer och varken ODST eller Halo 3 höll ju riktigt måttet så att du är så kaxig utan något bevis är ju lite underligt. Även om det nu ser ut så, så sätts inte grafikstandarder av medelmåtta utan av den bästa grafiken och där är Uncharted 2 tätt följt av Killzone 2 fortfarande i särklass bäst på konsoll enligt mig.

Det är inte samma spelmotor som i halo 3 och ODST... så det kommer bli mycket bättre grafik. Aaron har t o m sagt att det blir bättre än kz2...

Så överraskande...ett företag säger att deras nya produkt kommer vara minst lika bra som en av konkurrenternas produkt. I grund och botten har han inte sagt något konkret heller, utan han skrev i ett inofficiellt mail att det kommer bli snyggare. Jag har än så länge inte sett något som sticker ut grafikmässigt. Bara för att det är bättre grafik än Halo 3 betyder inte att det nödvändigtvis är bra. Nu försöker jag inte säga att den är dålig heller men att det finns många spel med vad som ser ut som snyggare grafik. Dock så tycker jag vi skall vänta tills det släpps lite in game footage i stället för att kunna avgöra.

Medlem

Dom som skrattar åt storyn är helt enkelt sorgliga.
Visst, vid första anblick så kanske den inte verkar som så mycket, men den är så otroligt djup att det inte finns dess like. Bakgrunden av kriget, händelserna som utspelade sig under Forerunners tid. Även innan deras tid. Mendicant Bias, Offensive Bias, Ringarna, Terminalerna, Flood, Covenant och Precursors.. Allt är så sjukt välskrivet och genomtänkt att jag börjar darra bara av att tänka på det. Mass Effect som är ett sjukt grymt och story drivet spel kommer inte ens i närheten av hur djup storyn är i Halo universumet.

Gud vad irriterad jag blir på er som inte vet vad ni pratar om!


signatur
Medlem
Skrivet av draim:

Gud vad irriterad jag blir på er som inte vet vad ni pratar om!

Nu motsa du allt dig själv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag köpte aldrig ODST, men den här kommer jag definitivt sälja min själ för


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nice, köper Halo ODST till min nya Xbox elite vid jul ser fram emot det. Hoppas det är ingame det där bara, såg lite för crisp ut dock...

Medlem

Mörkare stämning är ett stort plus!

Grafiken är helt ok men inget som höjer ribba. Känns som ett polerat halo 3. Förhoppningsvis kan de få spelet att köra i 720p och inte i sub hd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av draim:

Dom som skrattar åt storyn är helt enkelt sorgliga.
Visst, vid första anblick så kanske den inte verkar som så mycket, men den är så otroligt djup att det inte finns dess like. Bakgrunden av kriget, händelserna som utspelade sig under Forerunners tid. Även innan deras tid. Mendicant Bias, Offensive Bias, Ringarna, Terminalerna, Flood, Covenant och Precursors.. Allt är så sjukt välskrivet och genomtänkt att jag börjar darra bara av att tänka på det. Mass Effect som är ett sjukt grymt och story drivet spel kommer inte ens i närheten av hur djup storyn är i Halo universumet.

Gud vad irriterad jag blir på er som inte vet vad ni pratar om!

Men gå och lägg dig. Bara för att ett spel har ett väldokumenterat universum som spelet utspelar sig i betyder ju inte att storyn i SPELET måste vara bra.

De tre senaste Star Wars filmer är ju skräp fast än de utspelar sig i ett universum som har en enorm historia som är rätt intressant.

Ta däremot Star Wars: KOTOR, som utspelar sig i samma universum men hade mycket bättre story.

Bra story har ju inget att göra med hur utförligt man har hittat på det fiktiva universumet där en film, bok eller ett spel utspelar sig. Det är ju inget krav för en bra story.

Halo universumet kanske har en intressant historia och ett visst djup. Men storyn i spelserien är inte bra.

Medlem

Otroligt vad många avundsjuka/bittra fanboys som uttalar sig negativt till en produkt de oftast inte ens testat. Ingen tror på ert skitsnack och ni kommer inte att kunna lura någon att ett bra spel suger, och tvärt om.

Nu tror jag inte att Bungie kommer att ha helt misslyckats med Reach, så troligen blir det ett bra spel. Med tanke på att det blir det sista de släpper inom den "världen" innan MS själva tar över så gör de nog allt för att sluta på topp, så att säga. Reach har som grund en grym story, och möjligheterna till nytt/varierat gameplay är stora. Visserligen brukar Bungie satsa mer på story, balans och buggfria spel än på grafik, men jag är övertygad om att även grafiken kommer att bli klart sevärd (om än inte bäst, öppna miljöer medför vissa offer). Ska bli intressant att se mer videos etc. så man kan få sig en uppfattning om spelet

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av draim:

Dom som skrattar åt storyn är helt enkelt sorgliga.
Visst, vid första anblick så kanske den inte verkar som så mycket, men den är så otroligt djup att det inte finns dess like. Bakgrunden av kriget, händelserna som utspelade sig under Forerunners tid. Även innan deras tid. Mendicant Bias, Offensive Bias, Ringarna, Terminalerna, Flood, Covenant och Precursors.. Allt är så sjukt välskrivet och genomtänkt att jag börjar darra bara av att tänka på det. Mass Effect som är ett sjukt grymt och story drivet spel kommer inte ens i närheten av hur djup storyn är i Halo universumet.

Gud vad irriterad jag blir på er som inte vet vad ni pratar om!

Men gå och lägg dig. Bara för att ett spel har ett väldokumenterat universum som spelet utspelar sig i betyder ju inte att storyn i SPELET måste vara bra.

De tre senaste Star Wars filmer är ju skräp fast än de utspelar sig i ett universum som har en enorm historia som är rätt intressant.

Ta däremot Star Wars: KOTOR, som utspelar sig i samma universum men hade mycket bättre story.

Bra story har ju inget att göra med hur utförligt man har hittat på det fiktiva universumet där en film, bok eller ett spel utspelar sig. Det är ju inget krav för en bra story.

Halo universumet kanske har en intressant historia och ett visst djup. Men storyn i spelserien är inte bra.

Håller helt klart med. Finns inte mycket story att hurra över i den där spelserien.

123
Skriv svar