Nvidia: Konsoler kan aldrig uppnå bättre grafik än pc

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Så vi slipper exklusivitet skit och dåliga ports, och där du får mus och tangenbord och keypad till.

Så third person och fps spel och rts kan du använda musen och arkad fightingspel till mousepadden.

Min musmatta har inga knappar så jag kan inte spela fightingspel på min.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

Så vi slipper exklusivitet skit och dåliga ports, och där du får mus och tangenbord och keypad till.

Så third person och fps spel och rts kan du använda musen och arkad fightingspel till mousepadden.

Min musmatta har inga knappar så jag kan inte spela fightingspel på min.

http://fc03.deviantart.net/fs21/i/2007/256/b/b/furry_mousepad...

hahah lite felstavat där ja

Medlem

Jag tror inte tonen hade varit den samma om Sony eller MS hade valt Nvidia som grafikmotor i deras nya nextgen.

Nvidia förlorade mot AMD och nu lipar man och säger att PC kommer slå allting, bara det sitter ett nvidiakort i förstås.

Bullshit!

PC är långt ifrån dåligt, men någon riktigt spelplattform kommer det aldrig att bli frågan om, det kriget förlorade de redan när Playstation introducerades och nu är det Gen4 det är frågan om.

Ett tvspel är så mkt enklare, man kan plocka med sig det, dem flesta har en skärm som man koppla den till, den funkar och krashar sällan, vilket man inte kan säga om viruspc.

Spelen är mer utvecklade även om grafiken kanske är sämre.

Inget snack att FPS är bättre på PC, men det är också allt, Plattform, NEJ, Äventyr, NEJ, Racing, NEJ, Simulator, både och, musik och dansspel, definitivt INTE

Som sagt FPS, inget mer

Tro sjutton att Nvidia är ledsna när ingen vill ha deras kort, inte ens i ett simpelt TVspel och då skyller man på att man gav bort kontraktet till AMD för att marginalerna är så små.

Eller hur, PS4 kommer sälja säkerligen lika bra som GTA 5 första dygnet, iaf så känns det så, kommer bli en dundersucce!

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

För er som sitter framför TVn och inte orkade läsa hela artikeln, är rådet sammanfattat att approachera närmsta soptipp med allt som har märkningen PS, Xbox, Nintendo osv, då bäst-före, har det avslöjats, gått ut redan när ni girigt plockade på er varorna från hyllorna.

Tack Nvidia, visa konsolfolket dörren! De kan inte hitta den själva!

Kasta inte sten när du sitter i ett glashus, för vi skal l verkligen inte ens diskutera PC i så fall, din älskade I7a som du köpte för 9000 kr är redan förlegad när den ligger på posten och väntar på dig! även om den släpps samma dag!

Allting är gammalt idag innan du ens har köpt det, framförallt när det är sk utförsäljning och bra priser även om det kanske kommer tidigt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Man behöver inte ha snyggast för att det ska vara snyggt. Jag hoppas att nästa generationens konsoler(PS4/Xbone) kommer kunna leverera en häftig upplevelse grafikmässigt oavsett - det behöver inte motsvara det allra bästa från PC som kräver GTX Titan i SLI och en sjuhelvetes överklockad processor samt tillbehör för 30'000kr.

Det är väl just det som är det häftiga med konsoler, 3000~4000kr(vid lansering) och du får en rejält bra "dator" för en relativt liten peng. Och igen, bara för att det inte är det snyggaste innebär inte att det inte är snyggt.

Vad jiddrar du om?
Du har rätt i att en konsol är en "bra dator för billig peng" men du kan få en dator motsvarande konsol kapacitet för ca 6000kr.

Inget spel kräver titan och super oc processor.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Jag tror inte tonen hade varit den samma om Sony eller MS hade valt Nvidia som grafikmotor i deras nya nextgen.

Nvidia förlorade mot AMD och nu lipar man och säger att PC kommer slå allting, bara det sitter ett nvidiakort i förstås.

Bullshit!

PC är långt ifrån dåligt, men någon riktigt spelplattform kommer det aldrig att bli frågan om, det kriget förlorade de redan när Playstation introducerades och nu är det Gen4 det är frågan om.

Ett tvspel är så mkt enklare, man kan plocka med sig det, dem flesta har en skärm som man koppla den till, den funkar och krashar sällan, vilket man inte kan säga om viruspc.

Spelen är mer utvecklade även om grafiken kanske är sämre.

Inget snack att FPS är bättre på PC, men det är också allt, Plattform, NEJ, Äventyr, NEJ, Racing, NEJ, Simulator, både och, musik och dansspel, definitivt INTE

Som sagt FPS, inget mer

Tro sjutton att Nvidia är ledsna när ingen vill ha deras kort, inte ens i ett simpelt TVspel och då skyller man på att man gav bort kontraktet till AMD för att marginalerna är så små.

Eller hur, PS4 kommer sälja säkerligen lika bra som GTA 5 första dygnet, iaf så känns det så, kommer bli en dundersucce!

Du glömmer att mmorpgs och Rts spel kräver så mycket kommandon att de gör sig bäst med ett tangentbord och mus. Spel just med att klicka på och peka gör sig bäst på datorer än så länge.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Nvidia är sura över att AMD drog hem alla konsolkontrakten.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

ö

Skrivet av Zpartan:
Skrivet av Jakobinklubben:

För er som sitter framför TVn och inte orkade läsa hela artikeln, är rådet sammanfattat att approachera närmsta soptipp med allt som har märkningen PS, Xbox, Nintendo osv, då bäst-före, har det avslöjats, gått ut redan när ni girigt plockade på er varorna från hyllorna.

Tack Nvidia, visa konsolfolket dörren! De kan inte hitta den själva!

Kasta inte sten när du sitter i ett glashus, för vi skal l verkligen inte ens diskutera PC i så fall, din älskade I7a som du köpte för 9000 kr är redan förlegad när den ligger på posten och väntar på dig! även om den släpps samma dag!

Allting är gammalt idag innan du ens har köpt det, framförallt när det är sk utförsäljning och bra priser även om det kanske kommer tidigt.

Den dyraste I7:an går för ca 2700kr
I5:an för 1800kr. Så vart du har fått 9000 ifrån förstår jag inte.

Sen kan man ju använda samma talesätt som du använde, "Kasta inte sten när du sitter i ett glashus"
Du gnäller på att hans I7:a för 9000kr är "gammal" så snabbt han köpt den.
Vad tror du din Xbone/Ps4 kommer vara när du får hem den?

Jag förstår att vissa föredrar konsol framför datorn, men att använda argument som att PC är ofantligt dyrt är bara tragiskt, En Pc kostar inte mer en en konsol.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag tror att om spelkonsoller i framtiden kommer att finnas kvar så kommer dom nog ha minnes och grafikkorts kasetter.

DVS grafikkort och minnen helt inneslutna i ett idiotsäkert hölje så att vem som helst kan byta ut dom utan att pilla på fel grejor av misstag och paja hela skiten.

Tänk gamla NES spel, fast med hårdvara inuti istället för spel.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag själv kmr köpa ps4 men inte med ett leende på läpparna.

Hycklare.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vilken icke-nyhet, men då nVidia helt tappat konsolmarknaden är de väl lätt desperata att säkra pc-marknaden med lite smicker...
Ingen köper en konsol för att kunna få bättre grafik en en gaming PC för 20lax, du köper den för att få en bra och användarvänlig spelmaskin som klarar alla AAA spel som släpps kommande 5-7år till ett bra pris, m.m.

Medlem

Var sitter den högt utbildade elektronik/datoringenjören med spel som intresse och kan säga sitt om detta? Vad jag förstått har det alltid varit skillnad på vad ett grafikkort klarar av att göra och KAN göra. KAN begränsas av mjukvara i OSet som jag förstått det (DirectX, långt åldrad nyhet hög risk ej relevant längre)

Medlem
Skrivet av radiuz:

Så urdumt uttalande från Nvidia!

Men sant

Medlem
Skrivet av Boomer:

Nvidia är sura över att AMD drog hem alla konsolkontrakten.

Noted!

Medlem

Jag har aldrig förståt vad som är grejen med konsoler. Har haft en PS 3a och dom ända gångerna jag lirade på den var när flickvännen okuperade min PC.
Visst lite kul att lira bilspel och fighting spel på dem. Men utöver de så föredra jag PC.

1. Bättre grafik
2. Bredare spelutbud. Som strategispel, MMOs och FPS.
3. Billigare spel.
4. Mods till spel.
5. I överlag tycker jag tangentbord och mus är bättre än en handkontroll.
6. finner PC smidigare att lira online med, kommunicera med vänner etc

Hela grejen att man måste betala multum för PCs och att man måste upgradera dem hela tiden är BS. Man kan betalar 7 tusen så får man en PC som ändå håller i flera år. Sen så kan man använda en PC till mer än att spela med samt att spel är billigare. Så man kan inte precis säga att en PC är speciellt dyrt.

Medlem

Nästan relevant ?

Medlem
Skrivet av haldur:
Skrivet av Boomer:

Nvidia är sura över att AMD drog hem alla konsolkontrakten.

Noted!

Ditto.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

"Ungefär när Playstation 2 lanserades så började 3D dyka upp på pc, men innan dess var 3D unikt för silicon graphics och motsvarande. Faktum är att Playstation 2 var snabbare än en pc."

vad snackar han om?

Medlem

Och vissa bryr sig inte bara om grafik kära Nvidia eller varför det ska komma tiotusen nya grafikkort varje år. Kan ni inte låta spelbranchen lära sig nyttja det som finns först ? Men då kanske hela PC branchen rasar ihop.
Tacka vet jag när Commodore gjorde datorer. De visste hur man optimerade hårdvara de. Tyvärr söp de bort sig totalt haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Captain Obvious to the rescue.

SE

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Mmm, men den versionen till N64 sög RÖV jämfört med att spela Quake på dåtidens datorer.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Det är så roligt när konsol "nissar" tycker det ska klagas på att ibland vill dom ha en dosa att spela med och inte tbord och mus, Ja nu är det ju så att på PC kan du använda allt.. det är mer än vad man kan på konsol.

1: jag vill kunna ligga i soffan och lira framför tv'n därför kör jag konsol.. Svar till dom är : koppla in Tv'n till datorn och koppla in dosan som du gillar och så är det fixat, + du kan få tillgång till den extra kraft som Pc'n ger m.m m.m
2 : grafiken är inte allt.. Svar : Nä sant grafik är inte allt men om du nu kan spela t,ex som vi tar ett nytt spel som släpptes precis GTA V, skulle du då inte vilja gärna spela det med ännu bättre fps högre upplösning och texturer och alla extra saker dom läre saka bara för att det ska funka på en sketen lite ask som önskar den kunde vara ens i närheten av sin storbror PC'n.
3: ja men priset då.. Svar: ja Ok priset och att det tar mer kunskap att spela på en PC, det är det enda negativa som någonsin kommer finnas mot för att spela med en konsol.

Medlem
Skrivet av Natrium:

3: ja men priset då.. Svar: ja Ok priset och att det tar mer kunskap att spela på en PC, det är det enda negativa som någonsin kommer finnas mot för att spela med en konsol.

Förutom att det kommer massor av spel som aldrig dyker upp på PC?

ZF
Medlem
Skrivet av Strasser:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Mmm, men den versionen till N64 sög RÖV jämfört med att spela Quake på dåtidens datorer.

ja men nu var det ju grafikutmatningen enbart som det rörde här.

sen vet jag inte vad du hade för burk då, men inte gick vare sig Quake eller Doom i några 120fps för prisvärda 25000kr eller vad nu den där episka 50mhz DX2an jag minns iaf kostade.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Strasser:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Mmm, men den versionen till N64 sög RÖV jämfört med att spela Quake på dåtidens datorer.

ja men nu var det ju grafikutmatningen enbart som det rörde här.

sen vet jag inte vad du hade för burk då, men inte gick vare sig Quake eller Doom i några 120fps för prisvärda 25000kr eller vad nu den där episka 50mhz DX2an jag minns iaf kostade.

Oh ja det var snordyrt med datorer. Och tänk vad man fick pilla med att frigöra konventionellt minne så man kunde starta spelen i MS-DOS


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

ZF
Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Strasser:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Mmm, men den versionen till N64 sög RÖV jämfört med att spela Quake på dåtidens datorer.

ja men nu var det ju grafikutmatningen enbart som det rörde här.

sen vet jag inte vad du hade för burk då, men inte gick vare sig Quake eller Doom i några 120fps för prisvärda 25000kr eller vad nu den där episka 50mhz DX2an jag minns iaf kostade.

Oh ja det var snordyrt med datorer. Och tänk vad man fick pilla med att frigöra konventionellt minne så man kunde starta spelen i MS-DOS

den biten minns jag inget större av, men det är möjligt att den grymma burken hade hela 16MB RAM eller nått sånt.

däremot var det ett evigt editerande i textfiler för att få ljudet att funka med varje spel i princip. ljudkort ingick inte heller i priset har jag för mig, och jag gissar att bara det ensamt antagligen kostade en N64. (det inbyggda beeep, eller piiiip hade sin charm förvisso)

jisses. om jag hade haft en krona för varje krona nerplöjd i sand så hade jag haft ..hmm, en väldigt massa kronor.

Medlem

Man kan få ett prestandamonster till dator för 9000kr +/- 2000kr. T.ex. när jag köpte min nuvarande dator (HD7970 GE Windforce GPU, 2500K CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, 2560x1440 S-IPS 27" skärm, etc) för över ett år sedan betalade jag mindre än tio papp -- och då stod grafikkortet nästan för halva kostnaden då jag köpte det ganska kort efter release. Samt att R9-290X som släpps nästa månad kommer att utprestera Titan-kort för nästan halva priset.

Anledningen till att konsoler är ganska billiga är ju för att de säljer dem till förlust och istället har högre priser på titlarna så att de kan dra in vinst på den fronten istället.

Skrivet av Luciphear:

Man behöver inte ha snyggast för att det ska vara snyggt. Jag hoppas att nästa generationens konsoler(PS4/Xbone) kommer kunna leverera en häftig upplevelse grafikmässigt oavsett - det behöver inte motsvara det allra bästa från PC som kräver GTX Titan i SLI och en sjuhelvetes överklockad processor samt tillbehör för 30'000kr.

Det är väl just det som är det häftiga med konsoler, 3000~4000kr(vid lansering) och du får en rejält bra "dator" för en relativt liten peng. Och igen, bara för att det inte är det snyggaste innebär inte att det inte är snyggt.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Strasser:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hipshot:

Vad pratas det om?

PS2 kom ju år 2000, jag spelade Quake 1996...

N64 kom ju ungefär då, och den har Quake så..

Mmm, men den versionen till N64 sög RÖV jämfört med att spela Quake på dåtidens datorer.

ja men nu var det ju grafikutmatningen enbart som det rörde här.

sen vet jag inte vad du hade för burk då, men inte gick vare sig Quake eller Doom i några 120fps för prisvärda 25000kr eller vad nu den där episka 50mhz DX2an jag minns iaf kostade.

Oh ja det var snordyrt med datorer. Och tänk vad man fick pilla med att frigöra konventionellt minne så man kunde starta spelen i MS-DOS

den biten minns jag inget större av, men det är möjligt att den grymma burken hade hela 16MB RAM eller nått sånt.

däremot var det ett evigt editerande i textfiler för att få ljudet att funka med varje spel i princip. ljudkort ingick inte heller i priset har jag för mig, och jag gissar att bara det ensamt antagligen kostade en N64. (det inbyggda beeep, eller piiiip hade sin charm förvisso)

jisses. om jag hade haft en krona för varje krona nerplöjd i sand så hade jag haft ..hmm, en väldigt massa kronor.

wosh, 16MB alltså det var inte illa. Själv satt jag o pillade med highmem.sys och autoexec.bat i så många timmar för att få vissa spel o fungera haha. Men skam den som gav sig
Jadu.. jag köpte ett soundblaster (minns inte vilken sorts dock) och det gick lösa på bra många kronor.
meeeeeeeeen.... när man köpte 0,5MB ram extra till sin hederliga gamla Amiga500 för ca 1500 kr det var det bästa av tider för då fick jag igång spelet Wings sen!

hehe många kronor blir det va ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

ZF
Medlem
Skrivet av SunShine:

wosh, 16MB alltså det var inte illa. Själv satt jag o pillade med highmem.sys och autoexec.bat i så många timmar för att få vissa spel o fungera haha. Men skam den som gav sig

Jadu.. jag köpte ett soundblaster (minns inte vilken sorts dock) och det gick lösa på bra många kronor.
meeeeeeeeen....

när man köpte 0,5MB ram extra till sin hederliga gamla Amiga500 för ca 1500 kr det var det bästa av tider för då fick jag igång spelet Wings sen!

hehe många kronor blir det va ?

heh, antar det härdade lite iaf. även Linux kändes ju nästan plug and play redan 1999 efter det.

möjligt att jag minns ljudkortspriset överdrivet, de såldes ju ofta med CD-spelare och hela köret ibland.

som väl var hushållade Amigan dock lite bättre med minnet antar jag, tror inte jag nånsin hade 8MB i nån ens mot slutet utan att det kändes som ett hinder. inte helt rättvist att jämföra av ungefär samma anledning som att göra det med N64 iof.

ugg.. :s

Medlem

1996

Playstation 2 lanserades 2000.. Vid det laget hade man redan lirat Quake 1,2&3, Half-Life, Counterstrike, Unreal, Dungeon Keeper 1&2, Homeworld m.m... alla i 3D, han är full med skit.

Skriv svar