Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Devan:

Oktober release för säsong 3!

https://youtu.be/j1hqIrLqOso

Hoppas den är bättre än S2, så mild hype!

signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem
Skrivet av Devan:

Oktober release för säsong 3!

https://youtu.be/j1hqIrLqOso

Var det inte den här serien som hade ett riktigt stort kvalitetsdropp på alla sätt mellan säsong 1 & 2?
Jag har bara sett säsong 1, så kan inte uttala mig om om det 😊

Releasehästryttare
Skrivet av Jozo:

Var det inte den här serien som hade ett riktigt stort kvalitetsdropp på alla sätt mellan säsong 1 & 2?
Jag har bara sett säsong 1, så kan inte uttala mig om om det 😊

Yep, säsong 2 va inte i närheten av S1.

Denna trailern har mig hoppfull i alla fall!

Releasehästryttare

Säsong 1 av Sentai Dai Shikkaku va meh i mitt tycko men väljer ändå att get S2 en chans.

Den nya trailern gör mig också hoppfull att det blir en bra upplevelse:

Releasehästryttare

Nån som kollar på Magic maker?

Såg precis avsnitt 3 och blev förvånad hur hårt monster designen går i en serie som startar väldigt glad och solig.

Hade man sett detta som barn så hade man garanterat haft mardrömmar på natten.

Medlem

Den är lite upp och ner men jag monster designen går verkligen inte att klaga på.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Den är lite upp och ner men jag monster designen går verkligen inte att klaga på.

Får försöka hålla mina förväntningar i schack då, skall man trå OPn så får han ju rejält kraftiga krafter senare i serien.

-

En redigt snygg musikvideo till apothecary diaries släpptes nyss:

Releasehästryttare
Medlem

Tokyo Ghoul fans are eating good nu när Kaneki Ken är officiellt en spelbar karaktär i Dead by Daylight. Animen sög utav helvete men mangan är GOATED

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare

Denna ser intressant ut!

Medlem
Skrivet av Devan:

Har läst mangan, den var bra men väldigt kort. Bara några kapitell.
Den är förresten insirationen till Tom Cruise filmen Edge of Tomorrow.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Har läst mangan, den var bra men väldigt kort. Bara några kapitell.
Den är förresten insirationen till Tom Cruise filmen Edge of Tomorrow.

Åh, den filmen gillade man ju, kan bli kul att se nått liknande i animeform!

Denna trailern släpptes nyss, ser också ut att bli en banger!

Releasehästryttare

Beheneko: The Elf-Girl's Cat is Secretly an S-Ranked Monster! 6/10

Absolut inte en bra serie, se den enbart om ni är sugna på naket.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Orb: On the Movements of the Earth 7/10

Så som jag sa innan, kollade mest på denna för då den är snyggt animerad, men brydde mig inte direkt om storyn.

Medlem
Skrivet av Devan:

Orb: On the Movements of the Earth 7/10

Så som jag sa innan, kollade mest på denna för då den är snyggt animerad, men brydde mig inte direkt om storyn.

https://youtu.be/YLyzqMU_Zjo

Såg avslutningen igår. Kändes som att storyn bara gick runt i cirklar fram tills att sista avsnittet var gjort, då fick de panik och fick skriva en liten eftertext "Och så kom Copernicus".

Snyggt animerad som sagt, men storyn fick inget avslut...

Releasehästryttare

Sakamoto days 8/10

Svårt att inte jämföra denna med The Fable då bägge handlar om lönnmördare som av anledningar måste hålla sig ifrån att döda, den är absolut underhållande men inte lika bra.

Detta är mer superhjälte serie än den mörka tonen vi fick i The Fable

Medlem
Skrivet av Devan:

Sakamoto days 8/10

Svårt att inte jämföra denna med The Fable då bägge handlar om lönnmördare som av anledningar måste hålla sig ifrån att döda, den är absolut underhållande men inte lika bra.

Detta är mer superhjälte serie än den mörka tonen vi fick i The Fable

https://youtu.be/ZVkcjgTfLHU

Animen gör inte Sakamoto-mangan rättvisa. Mangan har så ursnygga actionscener så man tycker det är synd att animationen inte lever upp till det. Lite som One Punch Man Season 2

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av Mjausen:

Animen gör inte Sakamoto-mangan rättvisa. Mangan har så ursnygga actionscener så man tycker det är synd att animationen inte lever upp till det. Lite som One Punch Man Season 2

Åfan, ja det är ändå vissa saker som är snygga i denna, typ när sniper killen får sitt gevär förstört för att Tobe kastar en sten på den genom pipan.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

En serie om mineraler, kan bli kul!

Releasehästryttare
Medlem
Releasehästryttare

Det släpptes en hel del bra PVs inatt, disneys nya serie som skall komma i oktober ser ut att bli kul bland annat!

Vårens animes kommer förmodligen bli mid men sommaren och framför allt hösten ser riktigt bra ut redan nu!

Medlem

Mangan fick sitt sista kapitel ett par dar sedan så det är kul att se Best Waifu återvända i ny säsong efter so long!

signatur

Medlem

Såg färdigt Zenshu och den var jävligt bra ändå. Fin story, Assnygg animation och härliga karaktärer särskilt MC:n. Lätt nu en av mina top 20 favorites of all time.

8/10

signatur

Releasehästryttare

Medaka Kuroiwa is Impervious to My Charms 7/10

Den va hyfsat kul!

Releasehästryttare

Possibly the Greatest Alchemist of All Time 7/10

En helt okej generisk fantasi anime!

Releasehästryttare

Ni snackade om Ubel blatt tidigare, hur är den nu när fler avsnitt sänds, rekommenderar ni den eller borde man skippa den?

Medlem

Unnamed Memory S1+2 8/10

Unnamed Memory var en av mina favoriter förra sommaren och den avslutade nu i år med sin andra säsong.
Serien fokuserar mycket på relationen och dialogerna mellan de två huvud personerna, lite åt Spice and Wolf hållet på det sättet vilket jag uppskattar.
Det största negativa för mig var det ibland var lite svårt att vara engegerad i händelserna då flertalet tidsresor resulterar i att stora delar i serien inte längre har hänt. Men slutet lyckas ändå knyta ihop det ganska bra.

Skriv svar