Stora Anime-tråden
Oktober release för säsong 3!
Hoppas den är bättre än S2, så mild hype!
^Katten, idle extreme.
Oktober release för säsong 3!
Var det inte den här serien som hade ett riktigt stort kvalitetsdropp på alla sätt mellan säsong 1 & 2?
Jag har bara sett säsong 1, så kan inte uttala mig om om det 😊
Var det inte den här serien som hade ett riktigt stort kvalitetsdropp på alla sätt mellan säsong 1 & 2?
Jag har bara sett säsong 1, så kan inte uttala mig om om det 😊
Yep, säsong 2 va inte i närheten av S1.
Denna trailern har mig hoppfull i alla fall!
Den är lite upp och ner men jag monster designen går verkligen inte att klaga på.
Får försöka hålla mina förväntningar i schack då, skall man trå OPn så får han ju rejält kraftiga krafter senare i serien.
-
En redigt snygg musikvideo till apothecary diaries släpptes nyss:
Denna ser intressant ut!
Har läst mangan, den var bra men väldigt kort. Bara några kapitell.
Den är förresten insirationen till Tom Cruise filmen Edge of Tomorrow.
Har läst mangan, den var bra men väldigt kort. Bara några kapitell.
Den är förresten insirationen till Tom Cruise filmen Edge of Tomorrow.
Åh, den filmen gillade man ju, kan bli kul att se nått liknande i animeform!
Denna trailern släpptes nyss, ser också ut att bli en banger!
Orb: On the Movements of the Earth 7/10
Så som jag sa innan, kollade mest på denna för då den är snyggt animerad, men brydde mig inte direkt om storyn.
Såg avslutningen igår. Kändes som att storyn bara gick runt i cirklar fram tills att sista avsnittet var gjort, då fick de panik och fick skriva en liten eftertext "Och så kom Copernicus".
Snyggt animerad som sagt, men storyn fick inget avslut...
Sakamoto days 8/10
Svårt att inte jämföra denna med The Fable då bägge handlar om lönnmördare som av anledningar måste hålla sig ifrån att döda, den är absolut underhållande men inte lika bra.
Detta är mer superhjälte serie än den mörka tonen vi fick i The Fable
Animen gör inte Sakamoto-mangan rättvisa. Mangan har så ursnygga actionscener så man tycker det är synd att animationen inte lever upp till det. Lite som One Punch Man Season 2
Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS
Animen gör inte Sakamoto-mangan rättvisa. Mangan har så ursnygga actionscener så man tycker det är synd att animationen inte lever upp till det. Lite som One Punch Man Season 2
Åfan, ja det är ändå vissa saker som är snygga i denna, typ när sniper killen får sitt gevär förstört för att Tobe kastar en sten på den genom pipan.
Det släpptes en hel del bra PVs inatt, disneys nya serie som skall komma i oktober ser ut att bli kul bland annat!
Vårens animes kommer förmodligen bli mid men sommaren och framför allt hösten ser riktigt bra ut redan nu!
Unnamed Memory S1+2 8/10
Unnamed Memory var en av mina favoriter förra sommaren och den avslutade nu i år med sin andra säsong.
Serien fokuserar mycket på relationen och dialogerna mellan de två huvud personerna, lite åt Spice and Wolf hållet på det sättet vilket jag uppskattar.
Det största negativa för mig var det ibland var lite svårt att vara engegerad i händelserna då flertalet tidsresor resulterar i att stora delar i serien inte längre har hänt. Men slutet lyckas ändå knyta ihop det ganska bra.