Pc-beta av Bad Company 2 försenas

Medlem

Så länge slutresultatet blir så bra som möjligt, får dom gärna ta sin tid för min del. Bra spel skyndas inte ut!

Medlem

Man blir inte förvånad i alla fall

Medlem
Skrivet av johntis:

Han på bilden ba
- Nooooooooooooooooooo

Ser du inte att det är hämtat ur Plutonen?

Medlem
Skrivet av WeeaseL:
Skrivet av Hannu87:

Dedicated Ranked Server, Oh yeah baby. 32 players online duger också fint. Men undrar en sak, Finns det flygplan? Vill inte ha dem! obalanserade skräp i BF2

Det blir inge flygplan i BC2, bara helikoptrar som kan flyga!

Man har sett flygplan i trailers och i gameplay videor, men jag tror dem inte är pilotbara utan det är något man kan kalla in på nått sätt.

Bara vad jag tror iaf. För övrigt så är förseningen röv, men de har väl sina anledningar.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

64 spelare behövs inte. Tycker det är lite overkill i BF2, det är som ett krig i en myrstack!

Mycket bra, mycket bra! NICE DICE!

Medlem

Eeeeehh va? Konto? Vad ska man ha det till?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Synd
Hade sett fram emot att kanske få köra ni i december

Medlem

Dice vet verkligen hur man vinner en pc-spelares hjärta!


signatur

i'm not a nerd!...i think

Medlem
Skrivet av dzl:

Hm, 32 spelare känns lite fattigt. Dock ses väl inte detta ett renodlat online-spel, som BF42 och BF2. Men det får duga till BF3 kommer

Banorna i Bad Company är inte desamma som i 1942 och 2an. Striderna är inte lika utspridda utan förflyttar sig till andra delar av banan när de attackerande laget klarat sina uppgifter. 32 spelare är mer än tillräckligt för BC.

Synd dock att PC-betan blev framflyttad.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dzl:

Hm, 32 spelare känns lite fattigt. Dock ses väl inte detta ett renodlat online-spel, som BF42 och BF2. Men det får duga till BF3 kommer

Banorna i Bad Company är inte desamma som i 1942 och 2an. Striderna är inte lika utspridda utan förflyttar sig till andra delar av banan när de attackerande laget klarat sina uppgifter. 32 spelare är mer än tillräckligt för BC.

Synd dock att PC-betan blev framflyttad.

Hela spelet innehåller även ett conquest-läge men på gold-rush fungerar ditt påstående.

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av warh0g:

Spelar som fasen på PS3 just nu i väntan på PC beta. 24 spelare kan känns lagom på konsoll men skulle nog vara för lite på PC. 32 känns stabilt

Hur är betan på PS3 då, bra eller anus?

Förvånansvärt bra

Gillar inte FPS på konsoll rent allmänt, men eftersom jag är ett stort BF-fan så spenderade jag mer tid med att försöka spela. Det är riktigt nice.

Det får mig att längta ännu mer till PC-versionen


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av bladefinor:

64 spelare behövs inte. Tycker det är lite overkill i BF2, det är som ett krig i en myrstack!

Mycket bra, mycket bra! NICE DICE!

64 spelare fungerar bra i BF2 på de större kartorna om du frågar mig. På mindre banor som Karkand dock, där blir 64 spelare bara att 32 granater från varje håll passerar varandra i luften, om och om igen... Inget skoj alls.

Det beror verkligen 100% på kartans design. Sen om 64 spelare "behövs" eller inte - kanske inte. Det sagt så är där något visst med att veta att det är strid överallt på en karta, även om du inte råkar vara just där.

Inaktiv
Skrivet av WeeaseL:
Skrivet av Hannu87:

Dedicated Ranked Server, Oh yeah baby. 32 players online duger också fint. Men undrar en sak, Finns det flygplan? Vill inte ha dem! obalanserade skräp i BF2

Det blir inge flygplan i BC2, bara helikoptrar som kan flyga!

Nej, det är för att det antagligen finns för lite yta att kunna flyga flygplan på

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av bladefinor:

64 spelare behövs inte. Tycker det är lite overkill i BF2, det är som ett krig i en myrstack!

Mycket bra, mycket bra! NICE DICE!

64 spelare fungerar bra i BF2 på de större kartorna om du frågar mig. På mindre banor som Karkand dock, där blir 64 spelare bara att 32 granater från varje håll passerar varandra i luften, om och om igen... Inget skoj alls.

Det beror verkligen 100% på kartans design. Sen om 64 spelare "behövs" eller inte - kanske inte. Det sagt så är där något visst med att veta att det är strid överallt på en karta, även om du inte råkar vara just där.

Usch vad jag hatar grenade spam i bf2. så jävla skilless, också en anledning att jag la ner skiten.

Medlem

gah nåja bara vänta vidare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av TruB:

"Clan Support & Private Servers - Independent Clan Tag, and ability to rent servers for hosting and controlling private password protected competitive servers with expanded control over the settings from public ranked servers. "

Independent Clan Tag - fanns i bf2, och användas bara av nybörjare klaner, dom riktiga spelarna skapade nytt konto.

Hyra servrar är väl bra, men vi som kör våra egna servrar då?

Det tycker jag är en väldigt töntig grej, varför behöva skapa ett nytt kotno bara för det?

Jag joinade en klan en kort tid, men det sved rejält att inte få ha gamla kontot. Det finns ju ingen vettig anledning att skapa ett nytt dock kunde jag fortsätta på mitt gamla när jag lämnat klanen:D

Såklart, är din public rank viktigare än intresset för klanen så förstår jag det.

Vad är anledningen till att man ska skapa ett nytt konto då det finns en prefixfunktion?

Låter mest som något en fjortis kommit på en kväll sen adapterade alla klaner det utan att tänka efter...?

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av bladefinor:

64 spelare behövs inte. Tycker det är lite overkill i BF2, det är som ett krig i en myrstack!

Mycket bra, mycket bra! NICE DICE!

64 spelare fungerar bra i BF2 på de större kartorna om du frågar mig. På mindre banor som Karkand dock, där blir 64 spelare bara att 32 granater från varje håll passerar varandra i luften, om och om igen... Inget skoj alls.

Det beror verkligen 100% på kartans design. Sen om 64 spelare "behövs" eller inte - kanske inte. Det sagt så är där något visst med att veta att det är strid överallt på en karta, även om du inte råkar vara just där.

Usch vad jag hatar grenade spam i bf2. så jävla skilless, också en anledning att jag la ner skiten.

Ingen jätterisk för det i BC2, dör nästan aldrig av handgranater. Dog av en idag när jag lirade och tänkte för mig själv "Ofan jag lyckades dö av en granat, fan vad ovanligt"

Medlem

Så länge inte fullversionen blir försenad så bryr jag mig inte så mycket


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av bladefinor:

64 spelare behövs inte. Tycker det är lite overkill i BF2, det är som ett krig i en myrstack!

Mycket bra, mycket bra! NICE DICE!

64 spelare fungerar bra i BF2 på de större kartorna om du frågar mig. På mindre banor som Karkand dock, där blir 64 spelare bara att 32 granater från varje håll passerar varandra i luften, om och om igen... Inget skoj alls.

Det beror verkligen 100% på kartans design. Sen om 64 spelare "behövs" eller inte - kanske inte. Det sagt så är där något visst med att veta att det är strid överallt på en karta, även om du inte råkar vara just där.

Usch vad jag hatar grenade spam i bf2. så jävla skilless, också en anledning att jag la ner skiten.

Ingen jätterisk för det i BC2, dör nästan aldrig av handgranater. Dog av en idag när jag lirade och tänkte för mig själv "Ofan jag lyckades dö av en granat, fan vad ovanligt"

Perfekt!

Medlem

Har alla glömt bort och whina angående modsupport?

Inga modtools, inget köp.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Har alla glömt bort och whina angående modsupport?

Inga modtools, inget köp.

Jag är nöjd med dedikerade servrar. Testade bara några mods till BF2 men fastnade aldrig för något.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Har alla glömt bort och whina angående modsupport?

Inga modtools, inget köp.

Va väl knappast modstöd som gjorde BF2 populärt... Förstår inte vart du vill komma.

Medlem

Va väl knappast modstöd som gjorde BF2 populärt... Förstår inte vart du vill komma.[/quote]

Project reality. I say no more....


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av dzl:

Hm, 32 spelare känns lite fattigt. Dock ses väl inte detta ett renodlat online-spel, som BF42 och BF2. Men det får duga till BF3 kommer

Banorna lär vara anpassade för egentligen 24 spelare så. Så jag tror det kommer bli tillräckligt med action ändå.

Oja, spelar betan på ps3 och kan säga att 24 spelare räcker gott och väl, 32 lär väl nästan bli överflöd.

Är ni födda i garderoben eller? Man går inte bakåt i utvecklingen, man går frammåt. Har ni alla missat den grundläggande principen?

"The game wasn't balanced for it"

Nähä, balansera om då för större banor så att det blir lite känsla och inte ytterligare en lojj "jag ska samla achievements shooter för jag träffade 2000 spelare med min känga".

Utvecklare som går samma väg som IW bör man inte ta i med tång ens. Det är lite skrämmande
att se att Dice som jag höll så högt valt att bege sig ner för samma stig.

Att gå 64 till 32 är bara en dålig ursäkt för att dom portar en rutten konsolverision med sketen nätkod.

Ursäkta min irritation men köper ni verkligen allt skitsnack som skrivs nu för tiden?

Enda anledningen till att vi inte ser ett riktigt spel till PC längre är för att utvecklarna är för giriga för att göra ett vettigt PC-spel så som folk vill ha det, det hade innebärt "för mycket jobb och kostat för mycket pengar och hade förmodligen sålt dåligt".

Inte alla som tur är, men många spelutvecklare vågar längre inte utveckla en "nishad" produkt. Det ska passa alla, lille anton på 12 år ska kunna vara med, även ett tjog tonåringar med xbox.

Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist".

Finns bara ett citat som passar här, "Det var bättre förr".

Tack.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av GooGeL:

Har alla glömt bort och whina angående modsupport?

Inga modtools, inget köp.

Va väl knappast modstöd som gjorde BF2 populärt... Förstår inte vart du vill komma.

Varför tror du fortfarande så många spelar BF2 som i dag är rätt rätt föråldrat spel?

Jo just det, moddar.

Medlem
Skrivet av p4k3:

Vad är anledningen till att man ska skapa ett nytt konto då det finns en prefixfunktion?

Låter mest som något en fjortis kommit på en kväll sen adapterade alla klaner det utan att tänka efter...?

...

Finns ett par skäl, ett är att man kan tracka folk som använder nicks, men inte prefix, att skapa ett nytt konto är också mer officiellt som jag nämnt redan, då prefix kan man skriva i lite som man vill, och som sagt, det går att tracka nicks.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av dzl:

Hm, 32 spelare känns lite fattigt. Dock ses väl inte detta ett renodlat online-spel, som BF42 och BF2. Men det får duga till BF3 kommer

Banorna lär vara anpassade för egentligen 24 spelare så. Så jag tror det kommer bli tillräckligt med action ändå.

Oja, spelar betan på ps3 och kan säga att 24 spelare räcker gott och väl, 32 lär väl nästan bli överflöd.

Är ni födda i garderoben eller? Man går inte bakåt i utvecklingen, man går frammåt. Har ni alla missat den grundläggande principen?

"The game wasn't balanced for it"

Nähä, balansera om då för större banor så att det blir lite känsla och inte ytterligare en lojj "jag ska samla achievements shooter för jag träffade 2000 spelare med min känga".

Utvecklare som går samma väg som IW bör man inte ta i med tång ens. Det är lite skrämmande
att se att Dice som jag höll så högt valt att bege sig ner för samma stig.

Att gå 64 till 32 är bara en dålig ursäkt för att dom portar en rutten konsolverision med sketen nätkod.

Ursäkta min irritation men köper ni verkligen allt skitsnack som skrivs nu för tiden?

Enda anledningen till att vi inte ser ett riktigt spel till PC längre är för att utvecklarna är för giriga för att göra ett vettigt PC-spel så som folk vill ha det, det hade innebärt "för mycket jobb och kostat för mycket pengar och hade förmodligen sålt dåligt".

Inte alla som tur är, men många spelutvecklare vågar längre inte utveckla en "nishad" produkt. Det ska passa alla, lille anton på 12 år ska kunna vara med, även ett tjog tonåringar med xbox.

Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist".

Finns bara ett citat som passar här, "Det var bättre förr".

Tack.

Tror du delvis har rätt och håller med dig, men...

En annan anledningen till att det bara är 32 spelare och inte 64 som i BF2. Är att banorna har massa byggnader som folk nu kan springa omkring och spränga i bitar och det ökar belastningen på klient och server. Kanske kunde gott med 64 spelare, svårt att säga utan att själv kunna testa. Men system kraven hade nog blivit högre.

Men vi kan hoppas att DICE kan är snälla och låta moddar ha fler antal spelare. Men det är nog ett önska tänkande av mig tyvär

Medlem
Skrivet av b0bl00i:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av GooGeL:

Har alla glömt bort och whina angående modsupport?

Inga modtools, inget köp.

Va väl knappast modstöd som gjorde BF2 populärt... Förstår inte vart du vill komma.

Varför tror du fortfarande så många spelar BF2 som i dag är rätt rätt föråldrat spel?

Jo just det, moddar.

Tvivlar på det, senaste tiden innan jag la ner bf2 så testade jag olika moddar. verkade dock inte vara mycket liv i moddarna..var svårt att hitta servrar till vissa. Nej du, orginal bf2 är det som håller folket kvar.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Är ni födda i garderoben eller? Man går inte bakåt i utvecklingen, man går frammåt. Har ni alla missat den grundläggande principen?

"The game wasn't balanced for it"

Nähä, balansera om då för större banor så att det blir lite känsla och inte ytterligare en lojj "jag ska samla achievements shooter för jag träffade 2000 spelare med min känga".

Utvecklare som går samma väg som IW bör man inte ta i med tång ens. Det är lite skrämmande
att se att Dice som jag höll så högt valt att bege sig ner för samma stig.

Att gå 64 till 32 är bara en dålig ursäkt för att dom portar en rutten konsolverision med sketen nätkod.

Ursäkta min irritation men köper ni verkligen allt skitsnack som skrivs nu för tiden?

Enda anledningen till att vi inte ser ett riktigt spel till PC längre är för att utvecklarna är för giriga för att göra ett vettigt PC-spel så som folk vill ha det, det hade innebärt "för mycket jobb och kostat för mycket pengar och hade förmodligen sålt dåligt".

Inte alla som tur är, men många spelutvecklare vågar längre inte utveckla en "nishad" produkt. Det ska passa alla, lille anton på 12 år ska kunna vara med, även ett tjog tonåringar med xbox.

Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist".

Finns bara ett citat som passar här, "Det var bättre förr".

Tack.

är väl upp till var och en, men jag föredrar att köra 24 spelare public på 16 banor.
då blir det mycket strider, på 64 så är det oftast väldigt glest mellan striderna. "frontline" är den stora striden sen där imellan är det små strider men det är flaggor som står helt tomma, helt onödigt, folk med bilar som åker in och plockar enkla poäng och sticker till nästa, samma flagga tas tillbaka med ett annat gäng. kul spel där.
Dice tycker jag har gjort helt rätt här.

sen
"Fick höra härom dagen, "Realism, varför ska man ha det, det låter ju astrist"."

Realism är inte bf2, eller ens bc2, jag vet inte vad du försökte komma med den kommentaren men du är helt fel ute ifall du tänker på battlefield serien.
arkad > realism

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Varför tror du fortfarande så många spelar BF2 som i dag är rätt rätt föråldrat spel?

Jo just det, moddar.

Lite stats från Game-Monitor.com om hur många spelare det finns online just nu:

Project Reality:
736 spelare, 144 servrar.

Forgotten Hope 2:
134 spelare, 65 servrar.

Special Forces Expansion:
536 spelare, 132 servrar

Vanilla BF2:
11,209 spelare, 2551 servrar

Forgotten Hope 2 och PR är grymt bra moddar, själv spelar jag inte BF2 alls mer - enbart PR. Det sagt så är det vanliga BF2 som drar spelarna. Hade givetvis sett att BFBC2 hade mod support men tror inte det påverkar försäljningen av spelet nämnvärt faktiskt.

123
Skriv svar