Arma III: Adapt
Den andra Arma III-kampanjen, Adapt, gör de militära operationerna rättvisa. Men den artificiella "intelligensen" ger lagtänket en bitter bismak av Rambo.
Detta har alltså folk hyllat som ett fantastiskt spel? Blev inte ett dugg sugen...
Arma är en av mina favoritserier när det kommer till krigsspel, har dock ett väldigt lågt intresse för kampanjen, det är multi-player som gäller om spelet/spelen ska få någon rättvisa
Detta har alltså folk hyllat som ett fantastiskt spel? Blev inte ett dugg sugen...
Personligen gillar jag singelplayern på ARMA III (men det är bäst mp såklart), och då har jag spelat igenom hela första delen och något uppdrag på andra delen. Så det finns minst en person som har haft kul när han lirat singelplayern
Detta har alltså folk hyllat som ett fantastiskt spel? Blev inte ett dugg sugen...
Operation Flashpoint hade visserligen ett SP läge men det var MP delen som gjorde att många skaffade det. Arma var den "riktiga" uppföljaren oavsett namnet och fortsätter i samma spår som OF. OF var hardcore och som jag förstått det är Arma spelen ännu mer hardcore. Nyckelordet i Arma är realism, de som förväntar sig ett spel som BF kommer nog bli väldigt besvikna.
Hade de tagit ett dynamiskt kampanjläge i stil med Jagged Alliance 2, xcom eller state of decay, där man har sitt lilla band med legosoldater med egna personligheter och får träna miliser, attackera ammotransporter, expandera sitt territorium, se till att ens trupper har mat osv så skulle det passa klockrent och ge en massa replayability. Nu är det en lite average kampanj. Man kör igenom den för att se vad som händer, men ingenting man kommer minnas om något år.
http://fanmma.com/wp-content/uploads/2012/07/chris-weidman.jp...
Chris Weidman på bilden.
Fast det är ju å andra sidan inte singleplayern som folk hyllar, som den här recensionen täcker ARMA är väl ändå känt för sitt MP.
True, fast single playern verkar fan extraordinärt dålig.
Därför man drar till armaholic.com och tankar alla sjukt bra singleplayer-mod man kan få tag på.
Detta är ett av få spel jag inte kan spela med min coola stock i7 920.
Angående AIn är den säkert skit, men man brukar behöva ge den ett kommando att gömma sig i terrängen, ändra stance etc. Det är inte så att de tar skydd så fort man kommer till något ställe.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Nu är det visserligen bra länge sen jag lirade flashpoint, men jag har för mig att ai'n var bättre än så här? Och att sp kampanjen var riktigt kul.
Fiende AI (om vi nu får kalla den det.. det är ju trots allt bara scripts..) är varken bättre eller sämre än andra sandboxspel.
Men.. dina kollegor har en del övrigt att önska, framför allt när man vill finjustera detaljer i sin stridsställning eller vill få dem att utföra specifika uppdrag. Antar att det är avvägninen som de måste göra med tanke på omfattningen av vad Arma3 kan göra. Det kan hända att det hade blivit för mycket lagg om AI-scripten hade varit mer avancerade.
Testa att försöka köra fordonskolonn. Det är en övning i tålamod och du kommer att uppfinna nya svordomar.
I came here to ruin your day. God sent me.
Tycker kampanjen känns på tok för mycket "hollywood". Nästan som de försökt efterlikna modern warfare.
MEN, spelet i sig är ändå helt fantastiskt och dess detaljrikedom är oslagbar! Det är ett djup i dessa spel som inte återfinns någon annanstans och ddet gör att man kan leva med vissa andra tillkortakommanden som arma/ofp1 lider av.
Och även om man kan peka på vissa fula detaljer så är spelet i helhet fruktansvärt vackert! När solen går ner och dess sista strålar bryter igenom löven, huva det är så vackert man blir tårögd
Och med en workshop med tusentals nedladdningsbara uppdrag, samt ett aktivt onlinecommunity så finns det många timmar kvar att njuta i detta spel.
Jag är inte överfrälst, men verkligen inte besviken med mitt köp av Arma3.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Fast nu är ju inte ARMA bra överhuvudtaget, däremot DayZ, där snackar vi bra
Opinions.
Jag har inte spelat "vanilla" ArmA, så jag vet inte om jag håller med dig eller ej.
DayZ och Wasteland är två grymma moddar i alla fall.
Det har helt gått förbi mig att ArmA 3 ens har släppts... Kanske får ta och testa det då.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Synd att dialogen i kampanjen är så mycket The Expendables. Fattar inte att soldater måste vara hjärndöda och empatilösa för att platsa i ett spel...
Att döma av mycket man fått se från stridande i afganistan och irak så verkar de inte vara ett krav att vara smart iaf.
Men jag håller med, dialogen är för mycket hollywood. Känns som en actionfilm istället för ett milsim.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Hade de tagit ett dynamiskt kampanjläge i stil med Jagged Alliance 2, xcom eller state of decay, där man har sitt lilla band med legosoldater med egna personligheter och får träna miliser, attackera ammotransporter, expandera sitt territorium, se till att ens trupper har mat osv så skulle det passa klockrent och ge en massa replayability. Nu är det en lite average kampanj. Man kör igenom den för att se vad som händer, men ingenting man kommer minnas om något år.
Det finns flera moddar (enkelt att prenumerara på via steam) som gör ungefär vad du skriver ovan. Jag kan lätt sänka 4-5 timmar på ett sådant SP läge ibland, men ARMA-serien skiner mest och bäst i MP.
OT:
Kampanjen är väl inte så mycket att hänga i julgranen, men jag spelar igenom den bara för att, precis som recensenten ovan skriver, det finns många olika lösningar på uppdragen och det är upp till dig själv att planera och utföra uppdragen. Det tilltalar mig.
Storywise är det varken bättre eller sämre än annan generisk skit, kontrollerna och styrningen av dina AI-polare är lite clunky, men jag tror att många försöker microstyra och då blir det knas. Sätt dina soldatpolare i en formation och ett awareness-läge så sköter de sig alldeles utmärkt oftast. De tar skydd, ropar ut fiender och angriper utan bekymmer. Vill du att de ska hålla sig undan kan du helt enkelt markera vart de ska stå och sen sätta halt på dem och hold fire.
Låt mig säga så här - jag har roligare i ARMA med en halvtaskig AI med mig på uppdrag än med en CoD-influerad hop-skip-and-jump människa som inte förstår att REALISM är ledordet i ARMA.
Samtidigt har jag upplevt mina bästa MP-stunder (både vs och coop) i OF/ARMA tillsammans med kompisar och andra. Det finns inget bättre spel, i varje fall inte för mig.
Ett litet exempel: http://www.youtube.com/watch?v=cmea-s0KhbY&feature=c4-overvie...