Watch Dogs – förseningen av Wii U-versionen förklaras
Återigen så väntar inte Ubisoft med release tills spelet är klart på alla platformar.
Det gällde tydligen bara Rayman...
Gäller bara om Xbox eller Playstation skulle ha fått spelen senare, bara då man "väntar".
Men iaf.
1. Senare release av Wii U versionen.
Bara
2. Ingen DLC till Wii U versionen.
3. Presterar sämre än PS3/360 versionen
4. Kostar fullpris när det släpps och alla andra versioner kostar redan hälften.
Som saknas.
| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Återigen så väntar inte Ubisoft med release tills spelet är klart på alla platformar.
Det gällde tydligen bara Rayman...
Gäller bara om Xbox eller Playstation skulle ha fått spelen senare, bara då man "väntar".
Men iaf.
1. Senare release av Wii U versionen.
Bara
2. Ingen DLC till Wii U versionen.
3. Presterar sämre än PS3/360 versionen
4. Kostar fullpris när det släpps och alla andra versioner kostar redan hälften.
Som saknas.
Presterar sämre än PS3 och 360 versionen håller jag inte med om, Den har bättre processor, grafikkort och ram än de två, Dock kommer PS4 och One prestera mycket bättre än WiiU om det är det du menar.
Presterar sämre än PS3 och 360 versionen håller jag inte med om, Den har bättre processor, grafikkort och ram än de två, Dock kommer PS4 och One prestera mycket bättre än WiiU om det är det du menar.
Pratade om Wii U versionen av spelets prestanda, dvs 99.99% av fallen sämre än PS360 versionerna, trots bättre hårdvara.
| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Presterar sämre än PS3 och 360 versionen håller jag inte med om, Den har bättre processor, grafikkort och ram än de två, Dock kommer PS4 och One prestera mycket bättre än WiiU om det är det du menar.
Pratade om Wii U versionen av spelets prestanda, dvs 99.99% av fallen sämre än PS360 versionerna, trots bättre hårdvara.
Handlar bara om att många utvecklare inte kört senaste kittet, samt använt enbart 2-kärnor och uteblivit den sista tredje. Ryktet säger att hastigheten på minnet (563.2GB per sek) på Wii U där Xbox One körs i 170GB per sek.
Tiden får utvisa helt enkelt, ett bra exempel är ju Mario Kart 8 som ser helt fantastiskt ut!
Källa : http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Memory-Bandwidth-GPU-M...
Presterar sämre än PS3 och 360 versionen håller jag inte med om, Den har bättre processor, grafikkort och ram än de två, Dock kommer PS4 och One prestera mycket bättre än WiiU om det är det du menar.
Pratade om Wii U versionen av spelets prestanda, dvs 99.99% av fallen sämre än PS360 versionerna, trots bättre hårdvara.
Handlar bara om att många utvecklare inte kört senaste kittet, samt använt enbart 2-kärnor och uteblivit den sista tredje. Ryktet säger att hastigheten på minnet (563.2GB per sek) på Wii U där Xbox One körs i 170GB per sek.
Tiden får utvisa helt enkelt, ett bra exempel är ju Mario Kart 8 som ser helt fantastiskt ut!
Källa : http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Memory-Bandwidth-GPU-M...
Wii U är helt klart underskattad. Folk tittar på det de känner igen och bildar en egen uppfattning med hjälp av det. En trekärning CPU på 1.24 GHz och en GPU på 550 MHz måste ju så klart suga. Speciellt när Xbox 360 hade en klockfrekvens på 3.2 GHz och PS3 hade sju kärnor.
Riktigt så funkar det inte. Wii U's styrka ligger i GPU:n eftersom att man insett att den är betydligt viktigare i spel än en CPU. Den är inte lika kraftfull som de vi hittar i PS4 och Xbone, men den är mycket kraftfullare än den i PS3 och 360. Den är modernare och har stöd för en rad olika tekniker som gör att man kan få fram bättre grafik med sämre hårdvara utan prestandaförlust.
Detta är anledningen till att exempelvis Mario Kart 8 kan köras i 1080p med 60 FPS. Tänk då vad Wii U skulle vara kapabel till när man lärt känna konsolen och om man sänkte upplösningen till 720p och FPS:en till 30 som man ofta gör på de andra konsolerna.
Återigen så väntar inte Ubisoft med release tills spelet är klart på alla platformar.
Det gällde tydligen bara Rayman...
Det är väl bara Microsoft som har en policy där de vägrar att spel släpps tidigare på någon annan plattform? Vill man släppa sitt spel på Xbox så får det inte vara släppt någon annanstans tidigare.
Det är väl bara Microsoft som har en policy där de vägrar att spel släpps tidigare på någon annan plattform? Vill man släppa sitt spel på Xbox så får det inte vara släppt någon annanstans tidigare.
Är det sant? Har inte hört det tidigare och hittar ingen info om det.
Att Ubisoft inte har problem med att hålla på Wii U versionen för att prioritera dom andra platformarna är inte konstigt. Wii U försäljningen är 2% av deras spelförsäljning från vad jag läst.
Det trista med Rayman var ju att Ubi förmodligen kunde ha hjälpt till med den dåliga Wii U försäljningen genom att släppa det först där.
Är det sant? Har inte hört det tidigare och hittar ingen info om det.
Att Ubisoft inte har problem med att hålla på Wii U versionen för att prioritera dom andra platformarna är inte konstigt. Wii U försäljningen är 2% av deras spelförsäljning från vad jag läst.
Det trista med Rayman var ju att Ubi förmodligen kunde ha hjälpt till med den dåliga Wii U försäljningen genom att släppa det först där.
Det var inte så länge sedan det skrevs om det.
När Microsoft upptäckte att det börjat vara poppis med indie-spel och tänkte att de skulle ha några till Xbox One också så gav man utvecklare dispens under en period om man redan hade någon slags kontrakt att ge ut spelen först på något annat format.
Detta ledde lite paradoxalt till att många utvecklare snabbt skrev avtal med med Sony om tidsexklusivitet för sina kommande spel. Med ett sådant avtal kan de ge ut sina spel till Xbox ett halvår eller ett år senare. Har de inte ett sådant avtal så hade de tvingats försena spel som redan kommit långt i utvecklingen eftersom man måste vänta in Xbox One-versionen som inte var påbörjad än.