Driveclub – gameplay från kanadensiska skogarna

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Nocturnal77:

De länkar till en 1080p native också med way bättre bitrate än Youtube. Den bör nog hellre ses.
http://driveclub.eu.playstation.com/1080p?emcid=so-ga-149

@ 30 fps.... kan dom göra en console som gör att spel klarar 60 fps utan problem eller?... PC, the master race.

PC master race vart kommer det ifrån? bästa spelen hittar du ju till konsol

Så är det ju inte. De bästa spelen kommer ALLTID till alla platrformar. Men känns det ok för dig att sitta och spela en sämre produkt så.. lycka till.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av raschen87:
Skrivet av OddGreen:

30 fps.... kan dom göra en console som gör att spel klarar 60 fps utan problem eller?... PC, the master race.

Grejen är ju den... Att hur kraftfulla konsoler dom än skapar, och hur snygga spelen än skulle se ut i 60fps, så kommer dom alltid kunna få spelen att se ytterliggare lite snyggare ut i 30fps. PS4an klarar lätt av att spela rätt spel i 60 fps. Ps3an likaså.. Ps2an och PSX också. Heck t.o.m. Nintendo 8bitars klarar av 60fps utan problem.
Dom som trodde att det helt plötsligt skulle bli 1080p och 60fps i alla spel bara för att det är en ny generation måste vara ganska naiva. Det kommer vi nog aldrig få se sålänge spel med 30fps säljer som smör (GTA m.m.).

Problemet är ju att spelen oftast inte ens är speciellt snygga, även fast det är 30fps och lägre upplösning än 1080...

Detta var ju assnyggt!

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av raschen87:
Skrivet av OddGreen:

30 fps.... kan dom göra en console som gör att spel klarar 60 fps utan problem eller?... PC, the master race.

Grejen är ju den... Att hur kraftfulla konsoler dom än skapar, och hur snygga spelen än skulle se ut i 60fps, så kommer dom alltid kunna få spelen att se ytterliggare lite snyggare ut i 30fps. PS4an klarar lätt av att spela rätt spel i 60 fps. Ps3an likaså.. Ps2an och PSX också. Heck t.o.m. Nintendo 8bitars klarar av 60fps utan problem.
Dom som trodde att det helt plötsligt skulle bli 1080p och 60fps i alla spel bara för att det är en ny generation måste vara ganska naiva. Det kommer vi nog aldrig få se sålänge spel med 30fps säljer som smör (GTA m.m.).

Problemet är ju att spelen oftast inte ens är speciellt snygga, även fast det är 30fps och lägre upplösning än 1080...

Detta var ju assnyggt!

Jag förstår ju det där med att man vill få ut så fet grafik som möjligt och kunna hålla en stabil fps , som i detta fallet 30.
Det jag tror "OddGreen" mena och det jag själv vill få fram är att dem borde ha satsat på en kraftfullare konsol som klarar att leverera den där "feta" grafiken och hålla stabila fps på minimum. 60. i 1080p i dagsläget.
I detta fallet så tar jag hellre snäppet lägre i grafikinställningarna så att det kan fås ut 60 stabila fps i 1080 istället.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Nocturnal77:

De länkar till en 1080p native också med way bättre bitrate än Youtube. Den bör nog hellre ses.
http://driveclub.eu.playstation.com/1080p?emcid=so-ga-149

@ 30 fps.... kan dom göra en console som gör att spel klarar 60 fps utan problem eller?... PC, the master race.

PC master race vart kommer det ifrån? bästa spelen hittar du ju till konsol

Så är det ju inte. De bästa spelen kommer ALLTID till alla platrformar. Men känns det ok för dig att sitta och spela en sämre produkt så.. lycka till.

GTA V spöar ju skiten av allt som finns på Steam imo

Medlem

Antingen ska det vara arkad med over the top körning som snöskred i NFS: The Run eller jagning av snuten i mötande trafik som i Hot Pursuit eller ska det vara pulsen av sim-racing.

När det blir mitt emellan så blir jag meeh


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar