Salute to the European youth

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Izuel:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.

Men Sverige ligger väl inte geografiskt "nära"? Vi är långt upp i Nordeuropa. Irak t.ex. ligger i Asien.

USA har väldigt låg flyktinginvandring per capita, av flera anledningar. Så det har snarare att göra med att USA tar emot få flyktingar, inte att Sverige tar emot för många.

Som Johan påpekat så ansökte 55000 flyktingar om asyl i Sverige under 2013. I ett land med nästan 10 miljoner invånare och (om vi ska tro regeringen) en stabil ekonomi så borde inte det vara ett problem.

Du borde ställa frågan hur många av de har riktiga flyktingskäl samt hur många är lyxflyktingar. Samt varför glöms anhörige invandringen bort, den är ännu större än "flyktingarna" .
Sverige tar redan in mest kvotflyktingar i hela Europa, bara den parten borde räknas som massinvandring och räcka för Sveriges del.

Kan det vara en tillfällighet att ni inte ser elefanten i vardagsrummet samma elefant era representanter i EU-kommissionen från Folkpartiet vägrar att se. Ni har Cecilia Malmström som gör ett utmärkt jobb att förespråka och tvinga massinvandring till andra EU-länder och fördöma de länder som inte vill, som ser och känner av konsekvenserna utav galenskapen.

En sådan politik förstör nationen och gemenskapen, ökar klassklyftorna, sänker lönerna, tar ifrån folks identitet kultur och ursprung. Ett själlöst folk som saknar gemenskap är enklare att styra:)

Om man har flytt från ett land hur kommer det sig det första man gör är att klaga på mat? Borde man inte vara evigt tacksam till den nation det folk, som tar emot en, ger en skydd,husrum samt mat.

Detta är inget unikt fall heller.

It's very bad!

Det är ju ett jävla sätt att klaga och hålla på så men det är nog minoritet ändå. Det finns dumskallar världen över så man behöver ju inte dra alla över en kam.

Nu är det ju så att de gäller för många flyktingar som kommit hit som blivit lovade guld och grönska skogar. Jag tycker du skall läsa den här gamla artikeln från Gunnar Sandelin som stämmer ännu bättre in idag.

http://www.dn.se/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-o...

Skrivet av Gunnar Sandelin:

Endast 22.000 eller 5 procent av de asylsökande har fått stanna på grund av de är flyktingar enligt FN:s konvention, som omfattar personer som löper risk att förföljas i hemlandet på grund av ras, nationalitet, religiös eller politisk uppfattning, kön eller sexuell läggning. Ytterligare 35.000 har kommit hit som utvalda kvotflyktingar, utsedda av Migrationsverket och FN:s flyktingorgan UNHCR när alla andra möjligheter ansetts uttömda. Kvot- och konventionsflyktingar är de enda grupper som är kopplade till FN-beslut när det gäller skydd och asyl. Men drygt åtta av tio asylsökande får sina permanenta uppehållstillstånd utan att de klassificeras som flyktingar. Istället får de stanna av humanitära skäl eller får asyl på nationella särtillägg som ständigt byter namn: "flyktingliknade skäl", "de facto flykting", "skyddsbehövande".

Det får vara nog med dagarna när folk lever i sin humanistbubbla med dålig verklighetsförankring. Eftersom jag är flitig läsare av alternativmedia för bredda vad som händer i samhället mer än slentrianmedia så får man olika bilder och perspektiv. Jag kan intyga att de asylslott eller asylherrgårdar som inhyser asylsökande utsätts ständigt för bråk,kaos och även anlagda bränder mellan de boende och nu senast "dålig" mat.
http://www.friatider.se/stort-slagsmal-pa-hallandskt-asylslot...

Säg det till de 15 000 undernärda pensionärer som är på väg att svälta ihjäl, men var med om att bygga Sveriges välfärd. Vilket jävla tack från alla hycklare som förnekar massinvandringen och dess fatala effekter. Det är inga vanliga flyktingar som söker hit det är lyxflyktingar de facto.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/expert-15-000-gamla-riskera...

Angående det om att 15.000 gamla riskerar att svälta ihjäl...

"– Jag såg i en dokumentär i SVT häromdagen att vi har 15 000 äldre i Sverige som svälter ihjäl, varannan på äldreboende är undernärd... Jag vill också prioritera välfärden och tycker att det är rimligt att de här hålen täpps igen, sade han.

Den forskning som Jimmie Åkesson hänvisar till, som SVT tog upp i programmet "Sveriges bästa äldreboende", har genomförts av Yngve Gustafson, överläkare och professor i geriatrik vid Umeå universitet.

Han menar att Åkessons uttalande tyder på bristande kunskap om hur svensk äldrevård ser ut.

– Att en minskad invandring på något sätt skulle leda till en bättre äldreomsorg, den kopplingen kan jag inte på något sätt se.

– Snarare är det så att mellan 20 och 50 procent av personalen i svensk äldrevård är invandrare. Vår äldreomsorg skulle totalt haverera om vi inte hade invandrarna, det är de som har räddat svensk äldreomsorg, säger han.

I sin forskning har Yngve Gustafson visat att 15 000 av de gamla inom äldrevården lider av så svår näringsbrist att de riskerar att dö av svält och sjukdomar kopplade till näringsbrist.

Men resursbrist är inte det främsta skälet till det, menar han.

– Den svåra undernäringen har många olika orsaker. Men det handlar väldigt mycket om bristande kunskaper om vilka behov olika äldre människor har. Ett annat jätteproblem är den övermedicinering vi ger äldre som påverkar både aptit och förmåga att tillgodogöra sig näringsämnen, säger han.

Han menar att ett stort problem för svensk äldrevård är att nästan inga unga människor i Sverige idag vill jobba med att ta hand om de äldre.

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/forskare-sagar-akessons-t...


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Angående att pensionärer svälter ihjäl så skulle jag nog vilja påstå att ett av Sveriges största problem är skattepengarna. Var det någon som såg uppdrag granskning igår med Sekab-affären? Läskigt hur de leker med våra skattepengar. Tänk alla dem pengarna som försvann som kunde ha använts till något bra, det är förjävligt.

Medlem
Skrivet av Nowly:

Angående det om att 15.000 gamla riskerar att svälta ihjäl...

"– Jag såg i en dokumentär i SVT häromdagen att vi har 15 000 äldre i Sverige som svälter ihjäl, varannan på äldreboende är undernärd... Jag vill också prioritera välfärden och tycker att det är rimligt att de här hålen täpps igen, sade han.

Den forskning som Jimmie Åkesson hänvisar till, som SVT tog upp i programmet "Sveriges bästa äldreboende", har genomförts av Yngve Gustafson, överläkare och professor i geriatrik vid Umeå universitet.

Han menar att Åkessons uttalande tyder på bristande kunskap om hur svensk äldrevård ser ut.

– Att en minskad invandring på något sätt skulle leda till en bättre äldreomsorg, den kopplingen kan jag inte på något sätt se.

– Snarare är det så att mellan 20 och 50 procent av personalen i svensk äldrevård är invandrare. Vår äldreomsorg skulle totalt haverera om vi inte hade invandrarna, det är de som har räddat svensk äldreomsorg, säger han.

I sin forskning har Yngve Gustafson visat att 15 000 av de gamla inom äldrevården lider av så svår näringsbrist att de riskerar att dö av svält och sjukdomar kopplade till näringsbrist.

Men resursbrist är inte det främsta skälet till det, menar han.

– Den svåra undernäringen har många olika orsaker. Men det handlar väldigt mycket om bristande kunskaper om vilka behov olika äldre människor har. Ett annat jätteproblem är den övermedicinering vi ger äldre som påverkar både aptit och förmåga att tillgodogöra sig näringsämnen, säger han.

Han menar att ett stort problem för svensk äldrevård är att nästan inga unga människor i Sverige idag vill jobba med att ta hand om de äldre.

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/forskare-sagar-akessons-t...

Eftersom regeringen prioriterar massinvandring och drar ner resurserna på äldreomsorgen bl a omfattande mat,personal så menar du att detta då inte skulle påverka deras vardag

Sverige har inte alls behov att ta in 80-90% personer som inte är riktiga flyktingar eller saknar pass eller annan information för att styrka deras identitet eller härkomst. Skall de jobba inom vården om de saknar utbildning eller ej kan språket tycker du? Vilken skymf och först inte ge dem tillräcklig mat för att sedan vårdas av någon som kan mycket bristfälligt kommunicera med dem och som medicinerar de äldre felaktigt.

Sedan är det skillnad på invandrare och invandrare, skötsamma arbetsinvandrande västerlänningar kan fylla de ev. luckor vi har. Fast först är väl ändå prioritera alla de svenskar som flyttat till Norge för att jobba, hade vi lyckats få hem majoriteten av dem och göra det lukrativare till att jobba i Sverige så hade det mycket väl funnits tillräcklig med kompetent personal i Sverige att ta hand om de äldre som kan tillgodogöra deras behov så det faller inte på invandrare, nej.

Vilka är de som medicinerar dem fel? Varför klagar äldre på att personalen talar bristfällig svenska eller ingen alls? Det är ju oerhört omtänksamt att sätta en människa i sina sista dagar i den bristfälliga miljön samt avsaknaden på proper mat.

Sverige har en stor arbetslöshet på ca 500 000 människor tycker du då att det är bättre för att förbättra situationen att ta in ett stort antal människor med mycket lågutbildning eller ingen alls, skapar det nya jobb att göra så eller och förbättrar situationen för de som befinner sig i arbetslöshet samt blir det inga ekonomiska påfrestningar på välfärdssystemet?
Jag tycker det mycket väl märks på alla håll och kanter i Sverige, effekten av sådan 7-klöverpolitik Fasaden håller på att krackelera och det går inte längre att ljuga,manipulera, dölja vart Sverige är på väg om inte omfattande reformer görs. Du kanske tillhör en av dem som är beredd för att sänka Sverige till botten för att behålla en godhetsstämpel på dig själv.

Du är medveten att Sverige har som strategi numera att ge mindre och mindre bistånd till andra länder som bl a skall gå till att hjälpa flyktingar på plats, för att istället satsa allt inom Sverige för de fåtal lyxflyktingar vi hjälper här, vilket kostar mer och mer. De riktiga flyktingar som inte har råd att betala människosmugglare och ljuga sig in i landet, är mycket mycket flera än antalet som kommer till Sverige. Vi är väl överens om att det är bättre att hjälpa fler på plats så att de kan på sikt återvända till sina naturliga habitat samtidigt som Sverige kan behålla sin välfärd och utveckling eller?

Massinvandring eller välfärd? Valet är enkelt för den upplyste rationella tänkaren.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Angående att pensionärer svälter ihjäl så skulle jag nog vilja påstå att ett av Sveriges största problem är skattepengarna. Var det någon som såg uppdrag granskning igår med Sekab-affären? Läskigt hur de leker med våra skattepengar. Tänk alla dem pengarna som försvann som kunde ha använts till något bra, det är förjävligt.

Skall nog försöka se den idag, jo förutom andra onödiga kostnader som jag inte är sen att ta upp, så pågår det såklart mycket korruption inom systemet och en del fiffel. Det skall ju såklart inte ta fokus från våra största onödiga utgifter vi har men helt klart är det en irriterande faktor som inte gör att man få mer förtroende för de politiker som redan idag har mycket lågt förtroende.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Nowly:

Angående det om att 15.000 gamla riskerar att svälta ihjäl...

"– Jag såg i en dokumentär i SVT häromdagen att vi har 15 000 äldre i Sverige som svälter ihjäl, varannan på äldreboende är undernärd... Jag vill också prioritera välfärden och tycker att det är rimligt att de här hålen täpps igen, sade han.

Den forskning som Jimmie Åkesson hänvisar till, som SVT tog upp i programmet "Sveriges bästa äldreboende", har genomförts av Yngve Gustafson, överläkare och professor i geriatrik vid Umeå universitet.

Han menar att Åkessons uttalande tyder på bristande kunskap om hur svensk äldrevård ser ut.

– Att en minskad invandring på något sätt skulle leda till en bättre äldreomsorg, den kopplingen kan jag inte på något sätt se.

– Snarare är det så att mellan 20 och 50 procent av personalen i svensk äldrevård är invandrare. Vår äldreomsorg skulle totalt haverera om vi inte hade invandrarna, det är de som har räddat svensk äldreomsorg, säger han.

I sin forskning har Yngve Gustafson visat att 15 000 av de gamla inom äldrevården lider av så svår näringsbrist att de riskerar att dö av svält och sjukdomar kopplade till näringsbrist.

Men resursbrist är inte det främsta skälet till det, menar han.

– Den svåra undernäringen har många olika orsaker. Men det handlar väldigt mycket om bristande kunskaper om vilka behov olika äldre människor har. Ett annat jätteproblem är den övermedicinering vi ger äldre som påverkar både aptit och förmåga att tillgodogöra sig näringsämnen, säger han.

Han menar att ett stort problem för svensk äldrevård är att nästan inga unga människor i Sverige idag vill jobba med att ta hand om de äldre.

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/forskare-sagar-akessons-t...

Eftersom regeringen prioriterar massinvandring och drar ner resurserna på äldreomsorgen bl a omfattande mat,personal så menar du att detta då inte skulle påverka deras vardag

Sverige har inte alls behov att ta in 80-90% personer som inte är riktiga flyktingar eller saknar pass eller annan information för att styrka deras identitet eller härkomst. Skall de jobba inom vården om de saknar utbildning eller ej kan språket tycker du? Vilken skymf och först inte ge dem tillräcklig mat för att sedan vårdas av någon som kan mycket bristfälligt kommunicera med dem och som medicinerar de äldre felaktigt.

Sedan är det skillnad på invandrare och invandrare, skötsamma arbetsinvandrande västerlänningar kan fylla de ev. luckor vi har. Fast först är väl ändå prioritera alla de svenskar som flyttat till Norge för att jobba, hade vi lyckats få hem majoriteten av dem och göra det lukrativare till att jobba i Sverige så hade det mycket väl funnits tillräcklig med kompetent personal i Sverige att ta hand om de äldre som kan tillgodogöra deras behov så det faller inte på invandrare, nej.

Vilka är de som medicinerar dem fel? Varför klagar äldre på att personalen talar bristfällig svenska eller ingen alls? Det är ju oerhört omtänksamt att sätta en människa i sina sista dagar i den bristfälliga miljön samt avsaknaden på proper mat.

Sverige har en stor arbetslöshet på ca 500 000 människor tycker du då att det är bättre för att förbättra situationen att ta in ett stort antal människor med mycket lågutbildning eller ingen alls, skapar det nya jobb att göra så eller och förbättrar situationen för de som befinner sig i arbetslöshet samt blir det inga ekonomiska påfrestningar på välfärdssystemet?
Jag tycker det mycket väl märks på alla håll och kanter i Sverige, effekten av sådan 7-klöverpolitik Fasaden håller på att krackelera och det går inte längre att ljuga,manipulera, dölja vart Sverige är på väg om inte omfattande reformer görs. Du kanske tillhör en av dem som är beredd för att sänka Sverige till botten för att behålla en godhetsstämpel på dig själv.

Du är medveten att Sverige har som strategi numera att ge mindre och mindre bistånd till andra länder som bl a skall gå till att hjälpa flyktingar på plats, för att istället satsa allt inom Sverige för de fåtal lyxflyktingar vi hjälper här, vilket kostar mer och mer. De riktiga flyktingar som inte har råd att betala människosmugglare och ljuga sig in i landet, är mycket mycket flera än antalet som kommer till Sverige. Vi är väl överens om att det är bättre att hjälpa fler på plats så att de kan på sikt återvända till sina naturliga habitat samtidigt som Sverige kan behålla sin välfärd och utveckling eller?

Massinvandring eller välfärd? Valet är enkelt för den upplyste rationella tänkaren.

Sluta uttala dig om hur jag är som person (fastän du inte vet ett skit om vem jag är och hur jag tänker eller känner), men det brukar ju vara din standardtaktik när folk försöker argumentera med eller emot dig - du kommer med påståenden om hur man skulle vara som person som inte har något med det som diskuteras att göra.

Angående felmedicinering så känner jag en undersköterska (HELT SVENSK) som råkade ge fel dos medicin till en äldre så det är väldigt lätt hänt och har ingenting med etnicitet att göra, alla människor kan göra misstag. Och ifall inte några svenskar vill jobba med hemtjänst och äldre så ser jag faktiskt inte problemet med att invandrare gör det, men det gör ju du

Invandringen ska absolut diskuteras och den som förs idag är inte hållbar, men jag håller inte med dig i det du säger. Ifall allting som är dåligt med Sverige och alla problem vi har (sjukvården, skolan, arbetslösheten) enligt dig beror på invandringen, så tycker jag du har en väldigt naiv och förenklad bild av hur verkligheten ser ut. Ska bli intressant att se hur SD kommer göra med de områden som redan är rätt invandrartäta (typ Rosengård och Södertälje), förmodligen kommer de inte göra ett skit


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:

Sluta uttala dig om hur jag är som person (fastän du inte vet ett skit om vem jag är och hur jag tänker eller känner), men det brukar ju vara din standardtaktik när folk försöker argumentera med eller emot dig - du kommer med påståenden om hur man skulle vara som person som inte har något med det som diskuteras att göra.

Angående felmedicinering så känner jag en undersköterska (HELT SVENSK) som råkade ge fel dos medicin till en äldre så det är väldigt lätt hänt och har ingenting med etnicitet att göra, alla människor kan göra misstag. Och ifall inte några svenskar vill jobba med hemtjänst och äldre så ser jag faktiskt inte problemet med att invandrare gör det, men det gör ju du

Invandringen ska absolut diskuteras och den som förs idag är inte hållbar, men jag håller inte med dig i det du säger. Ifall allting som är dåligt med Sverige och alla problem vi har (sjukvården, skolan, arbetslösheten) enligt dig beror på invandringen, så tycker jag du har en väldigt naiv och förenklad bild av hur verkligheten ser ut. Ska bli intressant att se hur SD kommer göra med de områden som redan är rätt invandrartäta (typ Rosengård och Södertälje), förmodligen kommer de inte göra ett skit

Du hänvisar till en artikel, då får jag utgå från den information som finns till hands, att du inte höll med mig i mina sakfrågor.

Ingen är felfri och även etniska svenskar kan göra fel, visst. Dock pratar personalen dålig svenska och har ringa svenska kunskaper i allmänhet så minskar det inte precis risken att det blir fel, tvärtom. Dessutom är det inget värdigt sett att avsluta sitt liv när man har varit med och byggt upp landet att få tillbringa sin sista dagar i en miljö där personerna som vårdar dig, har ytterst lite erfarenhet i svensk historia, händelser, samt bristande förmåga att kommunicera på svenska för att en god relation mellan vårdnadstagare och pensionär skall äga rum.

Ser du själv inte felet i att försöka lösa stor arbetslöshet genom att ha en stor invandring från länder med bristfällig utbildning, helt annan kultur,religion, samt en kvinnosyn förankrad till medeltiden eller ännu längre bak. Länderna jag talar om är: Irak, Syrien, Eritrea, Somalia, Afghanistan etc.

Eftersom invandringen kostar minst 120 miljarder kronor* årligen + de senaste nyaste utgifterna på 48 miljarder kronor** årligen, som kommer att äga rum inför framtiden så tar det mycket resurser från skolan,vården och andra offentliga sektorer. Eftersom pengar inte växer på träd inte heller för politiker så tar de slut någon gång, och man får omprioritera. Vilket våra politiker har gjort och resultatet har även medborgarna blivit varse om numera.

Dessutom säger PISA rapporterna att någonting är galet i den svenska skolan, och när man granskar den så kommer det fram det är i huvudsak invandrare som tar ner resultatet så kraftigt, även om svenska barns kunskaper har blivit sämre jämfört med tidigare generationer men inte i så stor grad som hela PISA resultatet vill ge sken av. Dessutom generellt vill svenska föräldrar inte ha sina barn i en kraftigt mångkulturell skola eller ens bo i en sådan stadsdel för den delen.
Och det har satsats väldigt mycket pengar på förorterna i Sverige i så kallade "miljonsatsningar" för utsatta områden, för att bl a lyfta skolresultaten, resultat? Det har fortfarande inte lett till förbättrade resultatet.
Därav Alliansen med Folkpartiet i spetsen vill ge högre lön till lärare i förorterna, för ett försök till ändring, för att locka dig dit de bästa lärarna från landet. Idag vet de flesta lärare vilken kaosartad ergonomi som förekommer på mångkulturella skolor och för ha kvar sin personliga hälsa i gott status undviker de dessa. En ökad lön kommer fortfarande inte bota roten till problemet. Snarare kan det leda till att bra välfungerande skolor urholkas på bra lärare för att ödsla tid på mindre studiebenägna och mindre begåvade elever, men en process som kommer att bryta ner läraren långsamt till att bli utbränd tids nog. Det är mina gissningar vad som kommer att ske med tanke på de historier jag har fått ta del av från tidigare lärare på mångkulturella skolor.

Det kanske är så hur mycket pengar man än strör omkring sig så är grundmaterialet inte bättre kommer inga stora förbättringar ske eller positiva framsteg. Lite som om källkoden är kass, så spelar det till slut inte roll hur många nya patcher du gör, för ett fel du rättar till visar sig det sig skapa 2 nya fel

SD kommer försöka göra de ansträngningar de anser sig vara värda på de problemområden du nämnde men inga pengar i världen kan göra ett sådant område till ett utopiskt område med den demografi som finns representerad där. Endast en återinvandring till sina ursprungsländer är en första kur mot åkomman som klamrat sig fast.

* Se Jan Tullbergs siffror i "Låsningen"

** Ruinfeldts uppmaning att svenska skattebetalare skall öppna sina hjärtan (läs plånböcker) för öka den fortsatta kolonisering som sker på svenskmark. Det krävs en koll i Ruinfeldts stamtavla för att förstå varför han inte representerar etniska svenskars bästa. Se John Hood, det är en orsak varför avsaknaden av lojalitet till svenskar finns.

12
Skriv svar