Wildstar
Tycker spelet är sådär. Det som är värst för mig är UI:n är hemsk. Det är svårt att urskilja namn när det är mycket enheter i samma område. Det verkar inte som man kan ändra fontstorleken. Questloggen behöver jobb också, det är inte lätt att se vad andra behöver om man är i grupp.
Jag är besatt. Har spelat dygnet runt sedan headstart och är snart på ingång till veteran dungeons, lite till gearande så går det nog. Jag fullständigt älskar detta spel. Är man från Vanilla/TBC eran så kommer man ÄLSKA detta.
"Jag säger inte att det var bättre förr, men en stabil modell för belöning kontra insats är en av de viktigaste beståndsdelarna i mmo-design. I en värld full av välfärds-epics är det både beundransvärt och uppskattat att Carbine bryter mönstret med ett betalspel där vi får kämpa för att lyckas."
Låter onekligen intressant!
Gillar även att "the holy trinity" verkar vara tillbaka och att vi healers då äntligen får bli avgudade igen :).
'Holy trinity' är kanske att förenkla det lite. Samtliga klasser har dubbla roller och kan växla mellan DPS (alla klasser) och tank/healer (hälften av klasserna är tanks, hälften healers). Alla klasser har supportförmågor och därmed är det egentligen aldrig någon brist på en viss gruppfunktion, bara att lägga om sin roll och välja ut rätt abilities för efter vad gruppen behöver.
Grafisk stil som bli uttjatad och larvig efter ett tag, långa köer, questing som kändes som något gammalt från garderoben med nytt lager färg + kromade lister och den i min mening styggelse som kallas holy trinity var mina dealbreakers när jag testade.
Blir väl antagligen färre trinitylovers i GW2 nu så alla blir nöjda
Mja det vettefan, även folk som inte diggar holy trinity märker att det inte finns ett skit att göra i GW2. World versus World kanske... meh.
Jag försökte spela "endgame-material" genom att gå med i en speedrunning-guild, sedan så gjorde jag även alla fractals-dailies.. varje dag (haha ja jag vet schh) men det håller fan inte så länge.
Edit: Visserligen kommer det ju ny living story snart, så då får vi väl chansen att skaffa ännu en backpiece.
Roligaste path är nog explorer med soldier som 100% sist .
Och det går absolut att spela det solo om man vill, som i dom flesta andra mmorpg spel.
Utmaningarna är många personligen hoppar jag alla döda x antal mobs på x antal sekunder, dom är bara tråkiga.
Finns rätt så mycket för achievers o göra för dom som orkar grinda
Och pvp har jag bara testat första kartan och def så utan bra team play så åker man på stor torsk så kan tänka mig pre maid teams kommer dominera även ej rankade längre fram.
Slåss mekaniken är ju def roligare och rörligare i början kan man kötta på och stå still men senare så måste man vara rätt så mobil i pve.
quod similis saporem blandeque coruscant
Tycker du har fel då det finns mycket att göra för dem som vill spela själv. Crafting, sitt hus och allt upp till själva Raiden
Crafting, housing, leveling och battlegrounds finns det absolut och ingen brist på det heller, men det är knappast något att jämnföra med premade PvP, 20/40 raiding eller 40-man warplots. Dungeonfinder finns med men åtminstonne just nu är det no-go på den eftersom det är omöjligt att lita på att randoms vet när de ska interrupta osv. Det är väldigt stor fokus på att göra saker med sin guild och om man väljer att inte vara aktiv i en guild väljer man därmed bort stora delar av spelet - vilket känns väldigt synd.
Kanske ett av de mest gäsp-skapande tilläggen till MMO-scenen på år. Sen SWTOR förmodligen.
Redan när Team Fortress Classic kom använde vi uttryck som "det hjälper inte att sminka upp ett lik". Påtagligt användbart när det gäller spel som Wildstar ;(.
ArcheAge däremot!