Gaystation 4 – samarbete mellan Webhallen och RFSL

Medlem

Jag har inget emot jippon och auktioner för välgörenhet, men varför måste den vara regnbågsfärgad bara för att det har något med HBTQ/RFSL/gay att göra? Det känns som att bara spä på fördomen om att allt och alla som är gay går omkring med rengbågsfärger hela tiden. Alla som är gay ser ut på detta sättet och alla som är gay gillar detta.... osv osv..

En fråga som jag gärna vill ha svar på: Hur hade dom tänkt att man skall kunna "normalisera" t ex homosexualitet om man hela tiden gör ett jippo av det och hela tiden gör speciella saker enbart för "non-staight"? Vore det inte bättre med en festival som är för alla som manar till alla personers olikheter är Ok? Men nej, nu skall det vara en gay-festival - för dom är "speciella".

Skulle det inte gå snabbare att "normalisera" dom om man slutade särbehandla dom?

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.

Men hur utstötta är homo-/bisexuella egentligen? Jag frågar inte för att jag ifrågasätter, utan för att jag inte vet. Det kanske bara är i mina kretsar, men jag hör aldrig någon ont om homosexuella (förrutom enstaka "bög-skämt" som bygger mer på att driva med fördomar än hat eller fobi). Jag har flera homosexuella i släkten och vad jag vet så lever dom helt vanliga liv utan några problem, så var finns all denna homofobi som man hela tiden läser om?

Alltihop blir ännu mer konstigt om man tänker på att man defacto kan möta hundratals med homosexuella utan att veta om det. Det går ju inte att se på personen om han/hon är gay - såvida inte han/hon har armband, tröjor eller en "Gaystation" med regnbågens färger då. Folk märker ju inte vilka som är homo om dom inte skyltar med det.

Sedan till de som skriver att folk som är trötta på pridefestivaler är "omogna" och "trångsynta": det har nog för det mesta inte alls med någon slags fobi att göra. Precis lika irriterande det är att skylta med homosexualitet, lika irriterande är det när en snubbe spänner sig på stranden och skryter om hur manlig han är och hur många kvinnor han har "erövrat", så tro inte att irritationen över alla prideparader baseras på homofobi, utan det är bara att det är tröttsamt att läsa om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Är själv bisexuell men finner hela HBTQ-rörelsen som onödig, nerkörd i halsen på folk mot deras vilja och har full förståelse för att Sweclockers medlemmarna spåra ur helt igår eftermiddag.

Jag håller med dig. Det blir för mycket, nästan provocerande. Om man vill normalisera det så borde man uppträda och lägga fram det lite smidigare. Man blir nästan fförbannad när allt ska vara överdrivet. En trans som spelar över som tjej och fjolla mer än vad en kvinna skulle göra. Jag skiter i vem folk blir kära i, det rår man inte över. Men gör det inte till en sådan stor grej. För det andra var konsolen frän men lite för färgrik för min smak.

Medlem

Men nu läste jag att de stödjer papperslösa och invandrare. Dom kan dra åt ....

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Så du menar att man inte ska hjälpa människor som kommer till sverige för att de riskerar att bli avrättade enbart på grund av deras sexuella läggning?

Anser Migrationverket att det inte råder någon risk för deras liv i deras hemländer, så tror jag på Migrationsverket.
Oftast är dessa "hot från hemlandet" icke existerande, då jag annars tycker det är konstigt att media inte dra upp en STOR RUBRIK med "Dessa invandrare skickade vi åter, ALLA är döda!!!".
Dessutom om man ser det procentmässigt, är det få som har denna orsak till invandring.

Skulle varit roligt om t.ex. USA varit lika fritt som Sverige. Om man kunnat åka dit där, skita i visum, leva som "papperslös", få gratis vård och bidrag för att man är där illegalt. Kan man åka dit om man är skadad, få gratis sjukvård och sedan åka hem igen. Många ser det som orimligt, men att vi i Sverige ska spendera alla vara skattepengar på att hjälpa folk, som har fått avslag från Migrationsverket då dom inte haft tillräckligt bra anledning att få stanna, dessa ska vi nu hjälpa med skola, vård, bidrag och nu sexualitet(?).

En tråd om välgörenhetsändamål mot sexuell diskriminering blev en tråd om invandring, vafan? Håkan du har nog blandat ihop fz.se med avpixlat.se . Ditt omotiverade hat mot människor du gissningsvis aldrig har träffat hör hemma på den sistnämnda, inte här.

Till er som skriver att ni är trötta på att få Pride och HBTQ-"propaganda" nerkörda i halsen vill jag fråga om det verkligen är så svårt att inse att det kanske inte är främst ER som det riktas till? Ni blir hur kränkta som helst på grund av ett budskap som först och främst riktar sig till att få folk som ofta lever i en fruktansvärd ensamhet, med självhat och till och med under förtryck att känna att det faktiskt finns en acceptans i samhället, och att det finns andra som är som en själv.

Det är inte en slump att många som inte är hetereosexuella ofta väntar många årtionden innan de vågar komma ut för sin familj och sina vänner. Och detta i Sverige!

Medlem

I paketet ingår även fyra st. valfria Playstation 4-spel. 100% av intäkterna går oavkortat till RFSL Newcomers, RFSL:s arbete med asylsökande, papperslösa och nyanlända hbtq-personer inom ramen för RFSL Newcomers.

Pengarna går alltså till ensamkommande som är HBTQ och inte till alla som är med i HBTQ rörelsen.

Sedan har ju RFSL en rätt så luddig historia om man läser här:

http://www.friatider.se/kand-pedofilledare-invigde-pride

http://www.exponerat.net/rfsl-ordforande-atalas-for-bl-a-vald...

https://www.flashback.org/t986273

Har verkligen inget emot HBTQ personer men RFSL skulle aldrig få ett öre utav mig.
Tycker också likt en del andra att det har blåsts upp en hel del med denna rörelse, de säger att de vill bli behandlade som alla andra och det är jag helt med på men att de sedan ska paradera runt och löjla sig och sticka ut gör ju att folk blir irriterade istället.

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Så du menar att man inte ska hjälpa människor som kommer till sverige för att de riskerar att bli avrättade enbart på grund av deras sexuella läggning?

Anser Migrationverket att det inte råder någon risk för deras liv i deras hemländer, så tror jag på Migrationsverket.
Oftast är dessa "hot från hemlandet" icke existerande, då jag annars tycker det är konstigt att media inte dra upp en STOR RUBRIK med "Dessa invandrare skickade vi åter, ALLA är döda!!!".
Dessutom om man ser det procentmässigt, är det få som har denna orsak till invandring.

Skulle varit roligt om t.ex. USA varit lika fritt som Sverige. Om man kunnat åka dit där, skita i visum, leva som "papperslös", få gratis vård och bidrag för att man är där illegalt. Kan man åka dit om man är skadad, få gratis sjukvård och sedan åka hem igen. Många ser det som orimligt, men att vi i Sverige ska spendera alla vara skattepengar på att hjälpa folk, som har fått avslag från Migrationsverket då dom inte haft tillräckligt bra anledning att få stanna, dessa ska vi nu hjälpa med skola, vård, bidrag och nu sexualitet(?).

En tråd om välgörenhetsändamål mot sexuell diskriminering blev en tråd om invandring, vafan? Håkan du har nog blandat ihop fz.se med avpixlat.se . Ditt omotiverade hat mot människor du gissningsvis aldrig har träffat hör hemma på den sistnämnda, inte här.

Till er som skriver att ni är trötta på att få Pride och HBTQ-"propaganda" nerkörda i halsen vill jag fråga om det verkligen är så svårt att inse att det kanske inte är främst ER som det riktas till? Ni blir hur kränkta som helst på grund av ett budskap som först och främst riktar sig till att få folk som ofta lever i en fruktansvärd ensamhet, med självhat och till och med under förtryck att känna att det faktiskt finns en acceptans i samhället, och att det finns andra som är som en själv.

Det är inte en slump att många som inte är hetereosexuella ofta väntar många årtionden innan de vågar komma ut för sin familj och sina vänner. Och detta i Sverige!

Nu överdriver du en smula.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har inget emot jippon och auktioner för välgörenhet, men varför måste den vara regnbågsfärgad bara för att det har något med HBTQ/RFSL/gay att göra? Det känns som att bara spä på fördomen om att allt och alla som är gay går omkring med rengbågsfärger hela tiden. Alla som är gay ser ut på detta sättet och alla som är gay gillar detta.... osv osv..

En fråga som jag gärna vill ha svar på: Hur hade dom tänkt att man skall kunna "normalisera" t ex homosexualitet om man hela tiden gör ett jippo av det och hela tiden gör speciella saker enbart för "non-staight"? Vore det inte bättre med en festival som är för alla som manar till alla personers olikheter är Ok? Men nej, nu skall det vara en gay-festival - för dom är "speciella".

Skulle det inte gå snabbare att "normalisera" dom om man slutade särbehandla dom?

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.

Men hur utstötta är homo-/bisexuella egentligen? Jag frågar inte för att jag ifrågasätter, utan för att jag inte vet. Det kanske bara är i mina kretsar, men jag hör aldrig någon ont om homosexuella (förrutom enstaka "bög-skämt" som bygger mer på att driva med fördomar än hat eller fobi). Jag har flera homosexuella i släkten och vad jag vet så lever dom helt vanliga liv utan några problem, så var finns all denna homofobi som man hela tiden läser om?

Alltihop blir ännu mer konstigt om man tänker på att man defacto kan möta hundratals med homosexuella utan att veta om det. Det går ju inte att se på personen om han/hon är gay - såvida inte han/hon har armband, tröjor eller en "Gaystation" med regnbågens färger då. Folk märker ju inte vilka som är homo om dom inte skyltar med det.

Sedan till de som skriver att folk som är trötta på pridefestivaler är "omogna" och "trångsynta": det har nog för det mesta inte alls med någon slags fobi att göra. Precis lika irriterande det är att skylta med homosexualitet, lika irriterande är det när en snubbe spänner sig på stranden och skryter om hur manlig han är och hur många kvinnor han har "erövrat", så tro inte att irritationen över alla prideparader baseras på homofobi, utan det är bara att det är tröttsamt att läsa om.

Jag är inte heller expert, men jag tror inte problemen och pridefestivalens funktion är att primärt motverka öppet våld mot homosexuella, för det har vi inte haft så mycket de senaste åren. Det handlar väl snarare att alla de människor som du själv skriver om "som man möter på gatan utan att veta om det" ska kunna ha möjlighet att komma ut utan att känna att de möts av tråkiga kommentarer eller negativa effekter.

Kollar man bara på den här tråden så finns det ju faktiskt ganska klassiska fördomar här med, någon som tycker hbtq-människor är gnälliga, "vad ska de ha uppmärksamhet för? De har ju redan melodifestivalen!", som om alla homo människor automatiskt gillar rosé och poppig dansband.

Jag tror, utan att själv vara gay, att pride handlar om att marginaliserade människor i några dagar ska ha möjlighet att känna att de får lov att tillhöra de "normala".

Och det tycker jag vi kan bjuda på och skulle man vara i närheten tycker jag allt man kan glida inom en liten stund, ju fler som stöttar utan att göra en stor grej av det, desto naturligare blir det att varje dag ska vara pride, oavsett om man är bög, flata, pony eller straight

Medlem

Be a third-trimester polygender differently-abled overweight pan-demisexual dragonkin
>On my way back to dorm after my T*QPBLIIAAD2-Sg-Alliance meeting
>Walking through the quad when two white cismale oppressors appear
>Heading for me
>They begin to stare at the 13 inch green rubber phallus I wear on my head at all times
>Raping me with their eyes
>Reach into my fanny pack and retrieve my environmentally-safe mace
>As the oppressors get closer to me one of them raises his hand in a disgusting display of male dominance and privilege
>"Hey" he says
>Ignorant piece of shit doesn't realize that "hey" is an appropriated form of "hay" and that by using it as a greeting he is raping my horsekin br9thers and systers with his privilege
>"N-N-NO MEANS NO" I shout as I spray the cis-scum
>They fall down and start crying their white male tears
>Aw their poor fee-fees
>Stomp them both with my gender-neutral dragon boots
>Patriarchy smashed
>Return home and blog about my horrible oppression on Tumblr

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av vetebulle:

En tråd om välgörenhetsändamål mot sexuell diskriminering blev en tråd om invandring, vafan? Håkan du har nog blandat ihop fz.se med avpixlat.se . Ditt omotiverade hat mot människor du gissningsvis aldrig har träffat hör hemma på den sistnämnda, inte här.

Till er som skriver att ni är trötta på att få Pride och HBTQ-"propaganda" nerkörda i halsen vill jag fråga om det verkligen är så svårt att inse att det kanske inte är främst ER som det riktas till? Ni blir hur kränkta som helst på grund av ett budskap som först och främst riktar sig till att få folk som ofta lever i en fruktansvärd ensamhet, med självhat och till och med under förtryck att känna att det faktiskt finns en acceptans i samhället, och att det finns andra som är som en själv.

Det är inte en slump att många som inte är hetereosexuella ofta väntar många årtionden innan de vågar komma ut för sin familj och sina vänner. Och detta i Sverige!

Nu överdriver du en smula.

Hade du något att tillägga?

Medlem

Jag har inget homo/bisexuella, men jag tycker att det börjar gå överstyr. På min skola (jag går sista året i grundskolan) så ses homo/bisexuella människor som "hjältar" och bättre än resten. Det är såklart modigt att komma ut som gay/bi, men man är ju inte bättre än resten bara för det.
Ett ord som jag hör ofta är "homofob". T.ex. om en kille säger att han skulle hellre dö än att kyssa en annan kille, då är han helt plötsligt homofob? Det har gått så jävla långt här nere, så mitt liv hade varit flera gånger bättre om jag hade ljugit om att jag var bisexuell. Jag hade fått mer respekt och vänner. Jag hade ändå kunnat ha en flickvän, eftersom jag "är" bi.

Som sagt, jag har inget emot homo/bisexuella, men jag tycker att hela den här grejen har gått för långt. De är helt vanliga människor, precis som oss. Låtsas inte som att de är bättre än oss övriga på något sätt.

Medlem

Läste om en killa på Swec som kommenterat och sa

"Känner mig lite kränkt. Bara för man är gay betyder det inte att man gillar alla färger."

Tyvärr kunde jag inte kommentera då det va låst.

Men roligt och se att han totalt missat att färgerna är efter "Rainbow flag" - LGBT flaggan.

Bra innitiativ webhallen!

eld
Medlem

Som heteroperson så kan man glädja sig att alla dagar om året är en hyllning till heterosexualiteten, så man inte ska behöva känna sig kränkt i onödan.

Medlem
Skrivet av Teroz:

Ett ord som jag hör ofta är "homofob". T.ex. om en kille säger att han skulle hellre dö än att kyssa en annan kille, då är han helt plötsligt homofob?

Om en kille hellre avlider än att kyssa en annan kille så är nog risken överhängande att han är homofob.

Medlem

När blev det "inne" att vara en feministisk bög älskare?
Blir intressant att se vart detta leder inom de närmsta åren.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Låter ju för jävligt! Men har du möjligtvis några källor på det?

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Låter ju för jävligt! Men har du möjligtvis några källor på det?

Se mitt inlägg några inlägg ovan.

Medlem

Inbefore realisten länkar ^^

Inaktiv

Tycker konsolen var riktigt snygg. Hade lätt haft en sådan istället för min svarta.

Gen
Medlem

Ingen som funderar på om Sony verkligen sagt OK till detta? Jag tvivlar nämligen på det.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Teroz:

Ett ord som jag hör ofta är "homofob". T.ex. om en kille säger att han skulle hellre dö än att kyssa en annan kille, då är han helt plötsligt homofob?

Om en kille hellre avlider än att kyssa en annan kille så är nog risken överhängande att han är homofob.

Håller inte med alls.

Jag vill inte bli kysst av en annan dude ändå är 2 av mina otroligt nära vänner bögar. Är jag homofob?

Jag vill inte bli kysst av tjocka brudar, betyder det att jag är rädd för dom? Nej.

Ingen logik i ditt uttalande alls där..

Skribent
Skrivet av conthox:

Jag har inget emot jippon och auktioner för välgörenhet, men varför måste den vara regnbågsfärgad bara för att det har något med HBTQ/RFSL/gay att göra? Det känns som att bara spä på fördomen om att allt och alla som är gay går omkring med rengbågsfärger hela tiden. Alla som är gay ser ut på detta sättet och alla som är gay gillar detta.... osv osv..

En fråga som jag gärna vill ha svar på: Hur hade dom tänkt att man skall kunna "normalisera" t ex homosexualitet om man hela tiden gör ett jippo av det och hela tiden gör speciella saker enbart för "non-staight"? Vore det inte bättre med en festival som är för alla som manar till alla personers olikheter är Ok? Men nej, nu skall det vara en gay-festival - för dom är "speciella".

Skulle det inte gå snabbare att "normalisera" dom om man slutade särbehandla dom?

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.

Men hur utstötta är homo-/bisexuella egentligen? Jag frågar inte för att jag ifrågasätter, utan för att jag inte vet. Det kanske bara är i mina kretsar, men jag hör aldrig någon ont om homosexuella (förrutom enstaka "bög-skämt" som bygger mer på att driva med fördomar än hat eller fobi). Jag har flera homosexuella i släkten och vad jag vet så lever dom helt vanliga liv utan några problem, så var finns all denna homofobi som man hela tiden läser om?

Alltihop blir ännu mer konstigt om man tänker på att man defacto kan möta hundratals med homosexuella utan att veta om det. Det går ju inte att se på personen om han/hon är gay - såvida inte han/hon har armband, tröjor eller en "Gaystation" med regnbågens färger då. Folk märker ju inte vilka som är homo om dom inte skyltar med det.

Sedan till de som skriver att folk som är trötta på pridefestivaler är "omogna" och "trångsynta": det har nog för det mesta inte alls med någon slags fobi att göra. Precis lika irriterande det är att skylta med homosexualitet, lika irriterande är det när en snubbe spänner sig på stranden och skryter om hur manlig han är och hur många kvinnor han har "erövrat", så tro inte att irritationen över alla prideparader baseras på homofobi, utan det är bara att det är tröttsamt att läsa om.

Flaggan används mest under sådana här evenemang och mig veterligen är det för att samlas under gemensam fana någon/några gånger om året. Precis som vi kränger på oss Sverige-flaggan med kläder när det är OS/VM/EM. Inte många svenskar som skyltar med sin nationalitet på vardagar heller

Det verkar som om vi har ungefär samma referensramar du och jag. Har haft det nära inpå sedan barnsben och har aldrig sett det som något konstigt, men alldeles för många känner fortfarande illvilja gentemot de som sticker ut. Naturligtvis är det inte lika illa som när Nordiska Rikspartiet härjade i Sverige, men fortfarande är det inte accepterat att vissa väljer att vika av från normen. Jag har absolut märkt av det här och inte bara från högerextremister. Var på utbildning hos IF Metall och där höll alltså kursledaren på att basha homosexuella. En organisation där det garanterat finns homosexuella, men har en djupt rotad machokultur.

Självklart är det många som inte gillar pridefestivalen på grund av andra anledningar än fobi. Däremot måste man fråga sig varför man stör sig så mycket? Är det verkligen så farligt att HBTQ-folket får skylta med sin läggning några gånger om året? Inte som att vi homosexuella inte gör det, även fast vi kanske inte samlas under en flagga.

Jag vill verkligen inte låta som bror duktig, för det är jag inte, men vad jag tycker om folks beteende (som inte skadar andra) kan jag hålla för mig själv.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag kan lätt tänka mig att köpa en Gaystation om pengarna går till välgörenhet.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Teroz:

Ett ord som jag hör ofta är "homofob". T.ex. om en kille säger att han skulle hellre dö än att kyssa en annan kille, då är han helt plötsligt homofob?

Om en kille hellre avlider än att kyssa en annan kille så är nog risken överhängande att han är homofob.

Håller inte med alls.

Jag vill inte bli kysst av en annan dude ändå är 2 av mina otroligt nära vänner bögar. Är jag homofob?

Jag vill inte bli kysst av tjocka brudar, betyder det att jag är rädd för dom? Nej.

Ingen logik i ditt uttalande alls där..

Ingen logik?

Nu var det menat som ett skämt men om du får välja mellan att dö eller kyssa en kille så väljer du att dö?

Den som tycker att kyssen är ett värre öde än att dö är troligen extrem homofob.

Medlem

kul initativ !

Inte mycket mer att tillägga.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

En hel del homosexuella ogillar pridefestivalen med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

2/3 rena nazisidor
1/3 ett forum för nazister

GG, no re.

Medlem
Skrivet av Moortis:

2/3 rena nazisidor
1/3 ett forum för nazister

GG, no re.

Flashback har lika mycket nazister som kommunister och anarkister ju. Med andra ord - allt pack samlas
Jag är otroligt facinerad av de självutnämnda utredarna på Flashback som tror sig vara reinkarnationer av Sherlock Holmes


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Moortis:

2/3 rena nazisidor
1/3 ett forum för nazister

GG, no re.

Händelserna är dock inte mindre sanna för det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har aldrig känt mig mer diskriminerad som straight person.

Är man osäker på sina sexuella preferenser så förstår jag att man som vit heterosexuell människa "tar åt sig mer än någonsin". Vidga dina vyer min vän, livet är mer än att vara kränkt på grund av gaystation 4 haha!

Skriv svar