Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem

VA?!1 5/5, det tycker jag absolut inte det är värt. Det är ett bra och roligt spel men det lider av flera brister som påpekats ovan som borde dra ner betyget. Mycket 5/5 på senaste recensionerna , Forza 3 och OFDR.

Medlem

hehe, känns mer och mer som gamereactors kids har vuxit upp och besöker fz.se

Spelet fick jag också en dag förtidigt i brevlådan i går och jag älskar det fullkomligt. Jag har inte spelat orginalet eller något utan Arma-spelen så har inget att jämföra med men när jag springer runt där ute i singleplayer känns det precis så som det gjorde när jag första gången lirade Delta Force för länge länge sedan, och det är ett mycket bra betyg! Eftersom alla är så betygskåta här så skall jag ge mitt betyg också, 4.28/5 får det av mig Vilket innebär skitbra!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Remus:

Jaha... Jag klarade ut detta igår då jag fick hem det i brevlådan.... Jag är jävligt besviken. kontrollerna var bra, grafiken var bra, musiken i huvudmenyn var bra men lite rolig första gångerna man hörde den, ljudet var bra och speciellt vapnen MEN:

*Vart är alla soldater? Det är max 20 st på slagfältet åt gången (10 på vardera sida) och kanske 2 st stridsvagnar på något enstaka uppdrag/bana. Jag hade förväntat mig iallafall runt 50st eller mer per bana och definitivt mer fordon.

*Jag fick använda någon jeep då och då och en gång en helikopter (transport). Vart är alla flygplan, attackhelikoptrar, stridsvagnar och "APC's" man skulle få köra/flyga?? Bara på internet eller?

*11 banor/uppdrag.... Vilket jävla skämt. Jag hade förväntat mig runt 20-30 banor/uppdrag som ungefär det var i original spelen. Jag fick detta spelet kl 9 och klarade av det för 30 minuter sedan. Tog inte lång tid.

*5-7 st "single missions" att välja mellan istället för kampanjen? Helt säker på att i första spelet så fanns det minst 20 st.

Nej, jag är otroligt besviken. Mest på att slagfälten var så otroligt små. Hade förväntat mig storskaliga krig med 50 amerikaner (fordon inräknat) mot 50 kineser (fordon inräknat) på varje slagfält MINST.

Nu är det väldigt längesen jag spelade OF 1 + expansioner men jag har för mig att det var definitivt såhär många, kanske inte på alla banor men lätt 75% av dom.

Besvikelse, besvikelse, besvikelse och.... besvikelse...

Jag ska testa multiplayer i helgen.... Återkommer då om hur det är...

EDIT: taget från PC Gamers forum och nu har jag testat MP... I stort sett servrar med bara ryssar och folk från öst och sydöst.... Laggande servrar överallt och bästa hade 90 i ping...

Är det inte du som har tjatat i en evighet om att detta skulle bli det bästa spelet i år osv.?:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Kom igen nu 5/5...? Bra AI...? Första jag ser när jag kommer över kullen är 2 soldater som ligger och försöker kräla igenom en stängs dörr. och om man ber en med soldat köra bilarna till utgivna punkter letar dom upp varenda sten som finns på fälten kändes som en parodi film...

Medlem

Anser till viss del att det har fått rätt poäng, och jag anser FZ som den sidan som bedömmer spel bäst av ALLA.

Dock har man vart med om lite irriterande saker. Men att klaga på menyerna (Sweclockers forum...) att den är dålig portad fattar jag inte. Inte bryr jag mig om jag måste trycka enter en extra gång. Onödigt kärring gnäll.

Irriterande kan vara att man inte kan springa och ge order. Och till viss del AI:n som tydligen kan se genom allt. T.ex kan dem skjuta genom gräs där det är omöjligt för dem att se, och på långa håll när man är bakom träd och sånt. Samma när jag gömde mig för helikopter inne i hus, så självklart började den skjuta UTAN att ha kunnat sett mig.

Upplevde även irriterande när man ska rädda helikopter piloterna. Vägran av orderlydnad gör det uppdraget ganska svårt. Då piloterna trotsallt ska ut och spela allan ballan och vara agressivare än någonsin. Även fast jag ordrar dem att vara inne i huset med diverse HALT och Move

Anser rätt betyg ändå. kanske 4.5/5 pga av dem irriterande momenten. Men annars bra för att vara i sin klass.
Sen kan alla kärringar som inte klarar trycka enter en extra gång och gnälla på portning, bara sluta klaga..


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Forcie:

Jag tror säkert att FZ tycker att Eilert Pilarm är bättre än Elvis Presley också

Haha, så himla bra jämförelse.

Men som sagt, detta spel ska inte jämföras med originalet, de är inte alls lika.

Fast detta spelet är inget vidare.. oprecisa kontroller, konstig AI (om jag lägger artillery barrage på en by kan fiender som överlevt stå kvar som om inget hänt, bland mycket annat.) samt massa svagheter som ni nämnt.
Och bara en sån grej som att när man laddar om så fryser hela gubben tills animationen är klar? Skitstörande.

Kanske om man är konsolspelare, de har ju lite annan standard, då kanske det känns bättre.

Medlem

För mig som gillar Ghost Recon känns detta spel bra. jag kör 360n, Achievmentsen är bra, Sp är bra MEN MP,,vad fan: Finns inget att sträva efter, visst du får XP o går upp i rank men du får inga nya vapen och XP verkar enbart intjänas för varje körd match,dvs 1 XP. killsen räknas inte dit, inte har jag upptäckt det iaf. och att styra AI gubbarna i MP är lönlöst då deras kills inte syns på dig utan dem räknas seperat.
För mig är spelet en 5a i SP men med ett sådant intetsägande MP, totalt betydelselöst, drar det ned 1 steg.4/5.

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Remus:

Jaha... Jag klarade ut detta igår då jag fick hem det i brevlådan.... Jag är jävligt besviken. kontrollerna var bra, grafiken var bra, musiken i huvudmenyn var bra men lite rolig första gångerna man hörde den, ljudet var bra och speciellt vapnen MEN:

*Vart är alla soldater? Det är max 20 st på slagfältet åt gången (10 på vardera sida) och kanske 2 st stridsvagnar på något enstaka uppdrag/bana. Jag hade förväntat mig iallafall runt 50st eller mer per bana och definitivt mer fordon.

*Jag fick använda någon jeep då och då och en gång en helikopter (transport). Vart är alla flygplan, attackhelikoptrar, stridsvagnar och "APC's" man skulle få köra/flyga?? Bara på internet eller?

*11 banor/uppdrag.... Vilket jävla skämt. Jag hade förväntat mig runt 20-30 banor/uppdrag som ungefär det var i original spelen. Jag fick detta spelet kl 9 och klarade av det för 30 minuter sedan. Tog inte lång tid.

*5-7 st "single missions" att välja mellan istället för kampanjen? Helt säker på att i första spelet så fanns det minst 20 st.

Nej, jag är otroligt besviken. Mest på att slagfälten var så otroligt små. Hade förväntat mig storskaliga krig med 50 amerikaner (fordon inräknat) mot 50 kineser (fordon inräknat) på varje slagfält MINST.

Nu är det väldigt längesen jag spelade OF 1 + expansioner men jag har för mig att det var definitivt såhär många, kanske inte på alla banor men lätt 75% av dom.

Besvikelse, besvikelse, besvikelse och.... besvikelse...

Jag ska testa multiplayer i helgen.... Återkommer då om hur det är...

EDIT: taget från PC Gamers forum och nu har jag testat MP... I stort sett servrar med bara ryssar och folk från öst och sydöst.... Laggande servrar överallt och bästa hade 90 i ping...

Är det inte du som har tjatat i en evighet om att detta skulle bli det bästa spelet i år osv.?:)

Jo, det har du rätt i. Tillsammans med COD MW 2... Kanske därför jag blev så jävla besviken??

Men detta är förskräckligt!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

En snabb titt på mitt spelande av OFP 2 igår.

Installerade spelet, gick fint, men på något sätt så har dom fixat så du inte behöver mata in någon cd key, det finns inbakat på cd'n.

Men det är oxå typ det enda positiva med det.

Startade spelet och såg snabbt att hela menysystemet är mer eller mindre byggt för konsol. Det mesta sköts med tangenterna.

Sånt hatar jag men anyway.

Jag drog igång kampanjen och till min stora häpnad så finns det ingen tutorial. Okej, spelet är som många redan påpekat väldigt konsolifierat men det tycker jag ändå är dåligt.
Man vill ju lära sig köra helikopter / tank / whatever innan man kör kampanjen / lirar online, inte the other way around.

AI'n är väl okej men lite imba, den ser bl.a igenom tät skog som ingen människa hade sett igenom och skjuter dig direkt. Detta på "normal" som är den enklaste svårighetsgraden.

Att jag smög upp på en ai bot som stog o mejjade vid en fastmonterad kulspruta och verkligen stog brevid honom och tittade brydde inte han sig om.

Att lira singleplayer är ju dock inget jag sysslar med egentligen så efter ca 20 minuter gick jag online.

1. Det fanns vad jag kunde se, INGA dedikerade servrar.
2. Det fanns vad jag kunde se, typ 2 olika kartor i annihilation mode.

TVÅ olika kartor.

Tänk nu på att spelet utspelar sig på en gigantisk ö med färdiga byar, vägar, skog etc. så att bygga en karta är ju inte svårt och då undrar jag varför inte codemasters kunde fixat iaf minst 10 banor till? Det är ju bara att placera ut fordon och spawnpoints o viola, gl hf.

Det fanns två andra lägen också, coop och infiltration.

Vet inte vad infiltration är, får väl läsa "manualen". en tunn liten bok om säg max 10-15 sidor full med xbox kontrollbeskrivningar etc.

Hittills har jag inte kört något annat än hummer bilar och kinesernas jeepar, detta trots att jag kört 3 olika kartor, värt att tillägga är att bilarnas styrförmåga är ungefär som att köra Mario Kart med ovala däck på is.

De inkluderade kartorna innehåller alltså inga fordon, märk väl att jag bara spelat online i runt en timma så man kan ju inget annat än hoppas att fordonen finns någon annanstans men "at first glance" så har jag inte kunnat hitta några fordon förutom just jeepar.

Spelet är snyggt, ja, det är det; men du kan inte titta runt hörn. och detta spelet skall vara verkligt?

Nä, efter 1½ timmas spelande så kan jag iaf säga att jag inte direkt känner att jag fått valuta för pengarna. Jag antar att man får hoppas på patchar/community material helt enkelt.

Har inte testat arma mer än demot dom släppte, kan dom som har arma gå i god för att det är som gamla OFP 1?

Tiv

Medlem

Det faktum att minst hälften av bilderna i "recensionen" inte ens kommer från spelet får mig att ytterligare tappa förtroende för den.

Bild 2 och 4 kommer från codemasters tidiga försök att lura folk med CGI-filmer och bilder. De andra två ser ut som att de polerats en hel del efter tagningen.

Att kalla AI:n för bra är ett skämt. Så länge man har mer än 100m mellan sig själv och fi är man helt säker. Allt där under är dock gaska garanterad död. Under första uppdraget dog jag fler gånger av att mina AI-kamrater ville dela med sig av granater än av fiendens eld.

Fordonen är som tidigare nämnts löjliga. Till och med far cry 2 har mer realistiska fordon än detta spel. Där var man i alla fall tvungen att öppna motorhuven innan man lagade bilen med den magiska skiftnyckeln. Den magiska skiftnyckeln vänder även fordon rätt som hamnat på tak/sida.

Sist kan ju nämnas att de som förväntar sig kunna skapa större strider med editorn kommer att misslyckas då denna stödjer max 63 enheter samtidigt. Fordon räknas som crew+1 och tomma fordon som 1. För att skapa illusionen av större stridigheter måste man således spawna och despawna enheter under hela uppdraget.

Vänta med att köpa detta spel till efter ni testat demot som skulle komma till PC efter release.

Medlem

Trevligt, mycket 5/5 den senaste tiden!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Zedilius:

Går inte att sitta i en stridsvagn eller en bil i kanon tornet och kommendera förarer utan att öppna kommando menyn.

Yes det går visst, högerklicka för move och vänster för gunner, Engage


signatur

The King is Back

Redaktör
Skrivet av Forcie:

Okej. Nu har jag låtit det sjunka in lite, och betyget 5/5 är verkligen helt verklighetsfrånvänt. I alla fall om man jämför med att ORIGINAL-OFP fick 4/5 av FZ. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Jag tror säkert att FZ tycker att Eilert Pilarm är bättre än Elvis Presley också

Bortsett från FZ:s pinsamma låtsasrecensenter och deras åsikter så förstår jag att folk som gillade OFP är besvikna.
Men det har faktiskt varit tämligen uppenbart i all media och info man fått om DR att det skulle bli ett plastigt Battlefieldspel.
Har man på nåt sätt missat detta förstår jag att man känner sig lurad.

Elvis var bäst på att göra Elvis-grejer och Eilert är bäst på att göra Eilert-grejer. Vi recenserar OFP2, inte hur bra OFP2 är i förhållande till OFP.

Om det redan på förhand var så uppenbart att OFP2 inte var din typ av spel förstår jag inte varför du ens bryr dig. Fattar inte heller vad du gör här när vi ändå suger så hårt. Jag hoppas att andra bättre förstår att recensioner är tyckande, inte sanningar...


signatur
Medlem

Massivt, komplicerat, häftigt.

Världsdum lagspelar-AI, förra generationens grafik (snygg rök dock) och landfordonshanteringen känns som den blev kodad på en bortglömd pisskvart innan spelet skulle skeppas.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

spelet är riktigt uselt hur kan detta få 5poäng?

Ja, jag skulle nog inte ge det mer än 2/5.. det är CoD med tråkigare grafik och en öppen värld (som dock är urtråkig och generisk).

Arma2 har allt detta saknar och mer därtill, inlevelsen är total i det spelet, något som inte finns här alls.

En tråkig utveckling, och tråkigt att se att det får bra betyg på vissa ställen och antagligen kommer sälja, det betyder i slutändan sämre och mer "konsoliserade" spel.


signatur
Medlem

Haha, mjölken kom nästan upp ur näsan när jag läste 5/5.

Vet inte om jag håller med om att det är "perfektion" när AIn är befriad från all intelligens. När jag hade ett snipergevär och skjutit ner halva deras squad stod de sista 3 soldaterna och ställde sig upp, satte sig ner, ställde sig upp bakom ett gäng sandsäckar. Det var som en levande shooting gallery. En AI-bilförare satt i sin bil och stirrade rakt fram när jag stod 2 meter bredvid och siktade på honom.

Apropå det så kan man inte kolla runt med musen när man sitter som förare, så det är jättesvårt att ha koll på om ens polare har hoppat in i bilen.

Men det första som slog mig när jag kom in i spelet var hur otroligt fult det var. Det såg ut som Battlefield 2 med post-processing uppvridet till 200%.

Man kan heller inte titta runt medans man laddar om, och råkar man trycka fel knapp för att byta till t.ex. rifle grenades så kan man hälsa hem om man istället råkar få upp bazookan, för den tar 5 sekunder att packa upp och 5 sekunder att packa undan igen, och man kan inte röra sig under tiden eller avbryta på något sätt. Inte så lätt när ens inventory är helt random. Tror det var något i stil med kniv på 1, gevär/gevärgranat/annan gevärgranat på 2, pistol på 3 och bazooka på 4... och medpack på F2.

Spelet var så upphypeat att tillochmed jag trodde att det skulle vara någolunda bra, men det är i princip battlefield 2 återlanserat.

Medlem

Arre har som vanligt fel och tycker bara om spel som är så verkliga att man dör av tråkighet av att spela det.

Medlem
Skrivet av Tivook:

2. Det fanns vad jag kunde se, typ 2 olika kartor i annihilation mode.

TVÅ olika kartor.

Tänk nu på att spelet utspelar sig på en gigantisk ö med färdiga byar, vägar, skog etc. så att bygga en karta är ju inte svårt och då undrar jag varför inte codemasters kunde fixat iaf minst 10 banor till? Det är ju bara att placera ut fordon och spawnpoints o viola, gl hf.

Anledningen till att det inte inkluderas mer från början är med största sannolikhet att de vill sälja fler uppdrag som DLC sen för dyra pengar. Det är ju mer eller mindre standard nu för tiden att hålla tillbaka spelinnehåll för släppet för att kunna sälja det dyrt sen.

Som jämförelse kan vi ju ta Arma2 där det släpps uppdrag/fordon/vapen/öar osv osv varje dag, gratis.

Medlem

FZs recensioner har nått en ny botten.
Tompa du kan ju försöka linda in det hur du vill. Men om era recensioner nu är så brutalt personliga kanske ni borde hålla dem för er själva? Eller det är inte journalistik ny sysslar med här kanske? Hade ju varit fint om man sätter en äkta nvidia fanboy att recensera ett av deras grafikkort o han ger det 5/5 och bortser från alla dess negativa sidor? Sen sitter nån självgod snubbe och försvarar han med "det är ju hans åsikt".

Då ska man inte recensera. Kan man ge detta spelet högsta betyg så ska man inte recensera spel. Där finns så många negativa saker att en femma är ett omöjligt betyg. Det finns inte en möjligthet i världen att detta skulle vara någon form av perfektion och du sitter o försvarar det. Sjukt oseriöst, kanske dags och gå i pension?
Du är synd på en annars bra sida.

Edit: Vill tillägga att jag inte på något sätt hatar spelet. Det duger som lite hjärndöd underhållning i en timme eller två. Men det är som sagt ingen femma.

Plus som nån annan sa, lägga in massa gammla screens till recensionen som är photoshoppade och från CGI är ju smart. Inte alls vilseledande...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Forcie:

Okej. Nu har jag låtit det sjunka in lite, och betyget 5/5 är verkligen helt verklighetsfrånvänt. I alla fall om man jämför med att ORIGINAL-OFP fick 4/5 av FZ. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Jag tror säkert att FZ tycker att Eilert Pilarm är bättre än Elvis Presley också

Bortsett från FZ:s pinsamma låtsasrecensenter och deras åsikter så förstår jag att folk som gillade OFP är besvikna.
Men det har faktiskt varit tämligen uppenbart i all media och info man fått om DR att det skulle bli ett plastigt Battlefieldspel.
Har man på nåt sätt missat detta förstår jag att man känner sig lurad.

Elvis var bäst på att göra Elvis-grejer och Eilert är bäst på att göra Eilert-grejer. Vi recenserar OFP2, inte hur bra OFP2 är i förhållande till OFP.

Om det redan på förhand var så uppenbart att OFP2 inte var din typ av spel förstår jag inte varför du ens bryr dig. Fattar inte heller vad du gör här när vi ändå suger så hårt. Jag hoppas att andra bättre förstår att recensioner är tyckande, inte sanningar...

*facepalm* FZ måste vara ett av fåtal stora spelsiter i världen där man får se personer med ansvarsfulla positioner inom verksamheten uttala sig på det här sättet.

Har spelet liggandes på steam eftersom jag fick det som promo, men har inte testat det än.

Medlem

Spelet är så mycket bättre än ArmA 2. Helt underbart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Wow.. Recensenten lyckades verkligen röra till det med 5 av 5 betyget. Förstår inte riktigt hur han tänker med att det skulle vara ett fulländat spel, fulländat = absolut ingenting att klaga på.. no?

Kan ju börja med bilderna i recensionen, spelet ser ju inte ens ut så där, bara lögner att det skulle vara så där snyggt.
Grafiken i spelet är inte alls snygg i min mening.

Sen klagar recensenten även på att det är svårt att kommunicera med gruppen och att AIn beter sig konstigt ibland.

Multiplayer läget stog det inte dirket nått om, men det klagar folk på som kommenterat.

Så skulle verkligen det här spelet vara fulländat?
"Utmärkelsen "Fulländat" från FZ betyder att besvikelse är närmast omöjlig."

Näe, den recensionen var helt värdelös. Gör om, gör rätt..

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Forcie:

Okej. Nu har jag låtit det sjunka in lite, och betyget 5/5 är verkligen helt verklighetsfrånvänt. I alla fall om man jämför med att ORIGINAL-OFP fick 4/5 av FZ. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Jag tror säkert att FZ tycker att Eilert Pilarm är bättre än Elvis Presley också

Bortsett från FZ:s pinsamma låtsasrecensenter och deras åsikter så förstår jag att folk som gillade OFP är besvikna.
Men det har faktiskt varit tämligen uppenbart i all media och info man fått om DR att det skulle bli ett plastigt Battlefieldspel.
Har man på nåt sätt missat detta förstår jag att man känner sig lurad.

Elvis var bäst på att göra Elvis-grejer och Eilert är bäst på att göra Eilert-grejer. Vi recenserar OFP2, inte hur bra OFP2 är i förhållande till OFP.

Om det redan på förhand var så uppenbart att OFP2 inte var din typ av spel förstår jag inte varför du ens bryr dig. Fattar inte heller vad du gör här när vi ändå suger så hårt. Jag hoppas att andra bättre förstår att recensioner är tyckande, inte sanningar...

Jag har läst en hel del av dina inlägg Tompa o jag kan bara säga: Sluta vara så jäkla arrogant så fort någon har en synpunkt. Du agerar sjukt oprofessionellt.

Det är en uppföljare till ett av de bästa krigs simmara som någonsin funnits, klart som fan att man ska titta på om det ens är likt ettan? Vad skulle du säga om Half Life 3 var som Mario Kart?

FZ är inte sämst men fan, om OFP 1 fick 4/5, och detta fick 5/5 då kan man ju börja undra vad fan som har hänt.

Det råder ju fan undantagstillstånd på codemasters forum för o inte tala om andra sajter där man får tala mer fritt utan att bli bannad.

Folk skriker mer eller mindre ut sin ilska mot Codemasters som släppt en halvtaskig version av COD4 i genererad miljö där du inte ens har en tutorial som visar hur man använder fordonen. Spelet behöver inte ens CD key så piratflaggan är högt hissad online.

Jag undrar om folk kommer fuska.. med tanke på att ingen kan bli cdkey bannad? O_o

Skärpning för fan.

Medlem

oj vilken ovanligt positiv recension, hört folks åsikter på diverse forum både Bohemias och codemasters forum som testat och sagt att grafiken knappt är värdig en Pc och annat mindre smikrande.
Well well men smaken e som skinkan

Medlem

5 av 5.. hmm

Anledningen till att man inte kan kalla detta en uppföljare är inte tvisten mellan bis och codemasters, utan att det inte har något likt med OFP alls.

Det är som om man skulle göra en uppföljare till NHL2010 som heter NHL2011 men man spelar fotboll istället...

Nej... årets mest efterlängtade spel gick för mig till årets flopp..


signatur
Medlem

synd att kartan är så mycket fulare och sämre detaljrikedom än ofp1 hade

Medlem
Skrivet av Tompa:

Elvis var bäst på att göra Elvis-grejer och Eilert är bäst på att göra Eilert-grejer. Vi recenserar OFP2, inte hur bra OFP2 är i förhållande till OFP.

Nu blir jag lite konfunderad här. Har du läst ordentligt? Hela andra sidan av recensionen tar upp just hur bra OFP:DR är i förhållande till OFP. Ett spel som recensenten knappt spelat, vilket framgår av de rena faktafel som finns i texten.

Skrivet av Tompa:

Om det redan på förhand var så uppenbart att OFP2 inte var din typ av spel förstår jag inte varför du ens bryr dig. Fattar inte heller vad du gör här när vi ändå suger så hårt.

Jag är här av många anledningar. En av dem kan kanske vara att ge lite perspektiv på det s.k. "proffstyckande" som lämnar mycket övrigt att önska.

Jag bryr mig om OFP:DR i den utsträckningen att jag ser att folk blir lurade att spelet är något det inte är. I synnerhet när tillverkaren försöker rida på en annan spelseries goda rykte.

Skrivet av Tompa:

Jag hoppas att andra bättre förstår att recensioner är tyckande, inte sanningar...

Kritik av recensioner är också tyckande och inte sanningar. Och det här får vi höra från er varenda gång någon recensent hamnar i hetluften. Om ni förväntar er att alla håller med är det ingen idé att ha någon kommentarsfunktion över huvud taget.

Medlem

Nej jag känner att FZ redaktion har sjunkit ganska radikalt i kvalité den senaste tiden. TA IN människor som vill recensera för att de älskar att skriva/spela och inte för att få gratis spel eller ta in våra oldschool recensenter som var riktigt bra engång i tiden!

Jag menar att ge ett spel 5/5 = Spelet är fel fritt det går i princip inte att klaga på någonting men som man ser här i forumet så e det rätt många "flaws" i spelet. Det du har gett minus för (kommandosystemet) är faktiskt en ganska stor del i spelet och hade det funkat som det skulle så hade jag kanske med liten sannolikhet hållt med dig om 5/5.

(för er som undrar så är det max 16 players i konsolversionen alltså 8 i varje lag)

snälla fz vill ni behålla era medlemmar så se till för herrans namn att leverera artiklar med kvalité!


signatur

Godspeed

Medlem

Läs mitt inlägg och var tyst. Helt ofattbart vilken besvikelse detta blev.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

de som jag störde mej mest på var kameran. den är helkonstigt placerad, FOV:en är helt åt helvete,

vapnet tar upp för mycket av skärmen, hela spelet tvärstannar såfort man kommer åt scrollen eller ordermenyn - mäkta roligt om man blir beskuten.

Lider av samma idiotmenyer som NFS:Shift, F9 F2, ctlr-alt-backspace

Helt puckad multiplayer där polarna bara har 250m (eller nått) att röra sig på runt gruppledaren.

positivt är ju att det är helt klart inte lika "stelt" som Arma2 och att ordersystemet är lite mer Hanterligt - på gott och ont.

Skriv svar