Microsoft släpper trådad Xbox One-kontroll till pc

Medlem

Klarar nog mig med min trådlösa 360 kontroll, fortfarande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Vad är skillnaden att köra in en egen usbsladd?

Och glöm inte styrkorset som är helt värdelöst dåligt på 360

Vanliga sladdar fungerar med min Xbone kontroll så jag förstår inte meningen med den här.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pjotor:

Finns det fördelar med den här kontrollen gentemot 360-dosan? Förutom vibrerande triggers, alltså.

högre avläsning på stickorna, mindre dödläge.

Vad är skillnaden på denna på och den man får med till Xbox One då? Bara att det medföljer en USB kabel?

Medlem

Hmm?
Är detta en xbox one kontroll med micro usb sladd som säljs i bundle?
Själv kör jag med Xbone kontroll med play and charge kit vilket verkar vara samma fast med uppladdningsbart batteri...

Medlem

@grollo_94 Hur gör du för att koppla PS4 Dualshocken till PCn?

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av marcus8958:

Har 360 dosa till windows. Duger för mig men skulle jag byta blir det nog en ps4 kontroll.

Jag kör med en DS4 till PCn och är helnöjd så kan varmt rekommendera

Förstår inte riktigt hur man kopplar PS4 dualshocken till PCn.

Medlem

Märkligt att det här anses vara en nyhet ändå, eller att det ens annonseras. Känns inte som att det är speciellt revolutionerande, men vad vet jag. Minns inte om det var likadant med 360-kontrollen, heh. Gamepads har ju funnit rätt länge, även om denna kanske håller en mycket högre kvalitet och precision.

Inaktiv
Skrivet av Morathus:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av marcus8958:

Har 360 dosa till windows. Duger för mig men skulle jag byta blir det nog en ps4 kontroll.

Jag kör med en DS4 till PCn och är helnöjd så kan varmt rekommendera

Förstår inte riktigt hur man kopplar PS4 dualshocken till PCn.

Det är riktigt simpelt men du behöver rätt drivrutin. HÄR hittar du allt du behöver. Sen är det bara starta Ds4Tool (ScpServer.exe) och koppla in din ds4 i datorn med usb eller bluetooth om du har det

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Mabec:

Vad är skillnaden att köra in en egen usbsladd?

Ingen input lag. Kör du trådlöst så kommer du alltid att få en liten fördröjning.

De flesta märker inte av den men har man varit med ett tag och spelat med trådad handkontroll länge och sedan sätter sig med en trådlös i händerna så märker man definitivt av fördröjningen.

Trådlöst för min är värdelöst.

Läs om läs rätt

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Mabec:

Vad är skillnaden att köra in en egen usbsladd?

Ingen input lag. Kör du trådlöst så kommer du alltid att få en liten fördröjning.

De flesta märker inte av den men har man varit med ett tag och spelat med trådad handkontroll länge och sedan sätter sig med en trådlös i händerna så märker man definitivt av fördröjningen.

Trådlöst för min är värdelöst.

Nej du missförstod. Vad är skillnaden att använda sin egen usbsladd eller den som Microsoft skickar med i denna "bundle".

dmn
Medlem
Skrivet av rewoX:

Blir faktiskt sugen på en Xbox kontroll till PC... speciellt om man vill spela Bilspel eller typ Assasins osv... skulle någon här rekommendera en sådan? fungerar det bra?

Till bilspel ska man ha ratt och pedaler.

ZF
Medlem
Skrivet av Doggeman:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pjotor:

Finns det fördelar med den här kontrollen gentemot 360-dosan? Förutom vibrerande triggers, alltså.

högre avläsning på stickorna, mindre dödläge.

Vad är skillnaden på denna på och den man får med till Xbox One då? Bara att det medföljer en USB kabel?

ja, förmodligen en kontakt med sökenhetsfäste eller nått. det sitter en micro-USB på kontrollen så den blir ju inte så stabil att hänga dinglande eller om den fastnar i nått tex.

http://i.imgur.com/uP4KpSg.jpg

Medlem

Har provat att försöka koppla in en ps3 kotroll via kabel till pc'n, men det var bara för bökigt för att vara sant. Lättare med xbox kontrollen?

Medlem
Skrivet av Ender:

Har provat att försöka koppla in en ps3 kotroll via kabel till pc'n, men det var bara för bökigt för att vara sant. Lättare med xbox kontrollen?

koppla in usb-dongeln i pcn o starta dosan. klart!

Medlem
Skrivet av gorman:
Skrivet av Ender:

Har provat att försöka koppla in en ps3 kotroll via kabel till pc'n, men det var bara för bökigt för att vara sant. Lättare med xbox kontrollen?

koppla in usb-dongeln i pcn o starta dosan. klart!

Och njut av att försöka få spelen att förstå vilka knappar som är vad?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av gorman:
Skrivet av Ender:

Har provat att försöka koppla in en ps3 kotroll via kabel till pc'n, men det var bara för bökigt för att vara sant. Lättare med xbox kontrollen?

koppla in usb-dongeln i pcn o starta dosan. klart!

Och njut av att försöka få spelen att förstå vilka knappar som är vad?

Det får man bestämma själv men sen blir det bara rörigt då man ändå inte vet vad vad man ska trycka på.

Medlem
Skrivet av Ender:

Har provat att försöka koppla in en ps3 kotroll via kabel till pc'n, men det var bara för bökigt för att vara sant. Lättare med xbox kontrollen?

Lättare i o med att det finns programvara som stöder den och de flesta handkontrolls-spel redan har stöd för den ja.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar