Driveclub – vädrets makter i ny trailer
Är det bara jag som tycker att när det väl kommer en kurva så behöver man ju knappt svänga, ser körmässigt ut som ett gammalt Need For Speed spel.... Grafiskt ser det kanon ut.
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Kosmetiska skador... pfft. Vad är känslan i ett bilspel då? Det är ju just den höga farten och rädslan att smälla in i ett träd/vägg i 300km/h som gör det spännande och som, iaf för mig, gör att man vill kämpa för att bemästra.
Kan jag ta en kruva i 300 km/h och veta att jag studsar ut som en jävla flipperkula... ja hur svårt är det då? Plattan i mattan och bara styra ju...
"High life on low budget"
Bokat å klart https://www.youtube.com/watch?v=zsJ2BUliEtk
Arkadräjsing när det är som bäst och så kompar man med prjcars i november. Nu ska jag lira shadow of fartdor, på ps4 givetvis.
KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5700X3D 32GB RAM RADEON RX 6950XT "Lian li Evo Akvarium Ed chassi och en påse fläktar.
Bokat å klart https://www.youtube.com/watch?v=zsJ2BUliEtk
*Arkad*räjsing när det är som bäst och så kompar man med prjcars i november. Nu ska jag lira shadow of fartdor, på ps4 givetvis.
Arkad
Det får ju minimum vara full damage control för att vara ens förstadium till intressant.
Dirt var rätt coolt, och en kraschad framvagn betydde verkligen att man fick kompensera ratt lite hela tiden från mittläget för att gå rakt fram. Då börjar det kännas som något mer än Fia med knuff...
Det får ju minimum vara full damage control för att vara ens förstadium till intressant.
Dirt var rätt coolt, och en kraschad framvagn betydde verkligen att man fick kompensera ratt lite hela tiden från mittläget för att gå rakt fram. Då börjar det kännas som något mer än Fia med knuff...
A full shader-driven procedural system is used to simulate car damage. Multiple layers of scratches appear in the most exposed areas and edges, revealing undercoat and bare metal or carbon. A parallax mapped dent layer provides minor crumpling, and a physics driven vertex deformation system is used for severe damage.
http://blog.us.playstation.com/2014/06/05/51-details-about-dr...

Det får ju minimum vara full damage control för att vara ens förstadium till intressant.
Dirt var rätt coolt, och en kraschad framvagn betydde verkligen att man fick kompensera ratt lite hela tiden från mittläget för att gå rakt fram. Då börjar det kännas som något mer än Fia med knuff...
A full shader-driven procedural system is used to simulate car damage. Multiple layers of scratches appear in the most exposed areas and edges, revealing undercoat and bare metal or carbon. A parallax mapped dent layer provides minor crumpling, and a physics driven vertex deformation system is used for severe damage.
http://blog.us.playstation.com/2014/06/05/51-details-about-dr...
Tack för länken, intressant läsning.
Väldigt ambitöst - visuellt i alla fall.
Med intresse kollar man recensionen sedan.
Även Dirt 2 hade fin återgivning av motljus och skuggor i racen ute i öknen. Körde man cockpit kamera och körde i lerpölen så blev vindrutan full av lera och det tog några tag med torkarna innan man såg fullt igen.
Sedan kommer man till vilka tävlingar/discipliner man erbjuder. Dirt 2 var ju massa roliga som rallycross, last man standing, vanligt rally A->B, olika monstertruck-liknande varianter osv.
Både GT5 och WRC4 har olika årstider, och ren snö osv. Kul att succesivt hitta rätt bil och körsätt för underlagen.
GT5 med sina olika online race, som körs som single player med AI - men resultat läggs online. Varierat och kul.
Så recension i veckan då....