Därför var Half-Life så bra
Saken var väl lite också att då på denna tiden var OFFLINE normalstatus på en PC användare. Idag är ONLINE normal statusen - och allt sker direkt, snabbt, vara bra, lagom enkelt osv.
På den tiden kunde man sitta i timtal offline i lugn och ro och köra sina spela och hade inga skyhöga förväntningar och typ alla släpp var bra släpp. Genomtänkta spel och ideer.
HL1/2 var båda riktigt grymma spel. Spelade också vid denna tid på Unreal och Quake som alla var grymma på sitt sätt.
HL för sin story och wow.
Unreal för både sin värld, grafik, känsla och älskade denna story.
Quake för sitt MP, och då framförallt när QW kom som gjorde det för min del till det mest spelade spel jag spelat.
Ifrån HL kom CS som när det kom i tidiga BETA versioner som var schyst för det var också ett helt nytt tänk lika så TF som också var riktigt roligt.
HL har betytt mycket för de spel som finns idag.
*host *host team fortress var en quake 1 mod från början
IDKFA