World of Warcraft kunde blivit mörkare

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Kerrai:

Suck, blizzard som bara mjölkar varumärken

Mjölkar varumärken? ...lust att specifiera dig vad du menar med det?

Warcraft -> Warcraft II -> Warcraft III -> Warcraft III: The Frozen Throne -> World of Warcraft -> World of Warcraft: The Burning Crusade -> World of Warcraft: The Wrath of Lich King -> ?

Diablo -> Diablo II -> Diablo II: Lord of Destruction -> Diablo III -> ?

Starcraft -> Starcraft: Brood War -> Starcraft II -> ?

Så vad man kan dra för slutsats? Blizzard har inte kommit med något "nytt" sedan -95 utan mjölkar sina egna kända varumärken och dom gör det bra. Men däremot väntar jag på att dom ska våga göra något nyskapande och originellt istället för att pedantiskt finputsa gamla idéer. Blizzard om någon utvecklare har pengar och kompetens för det.

StarWars 1-2-3-4-5-6 ?
Diehard 1-2-3-4 ?
Sagan om ringen 1-2-3 ?
James Bond 1-2-3-4-5-6-7-8-9-tillochmed 21 ?!?!

Ingen som gnäller för att dom gör uppföljare, så varför gnälla på Blizzard?

Klart att folk gnäller på filmer som får uppföljare i oändligheten också, men detta är för guds skull ett spel forum/sida, inte film. Så därför gnäller vi här på blizzard, EA och alla andra.. för att vi kan, kanske inte för att vi behöver.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Klart att folk gnäller på filmer som får uppföljare i oändligheten också, men detta är för guds skull ett spel forum/sida, inte film. Så därför gnäller vi här på blizzard, EA och alla andra.. för att vi kan, kanske inte för att vi behöver.

Väl talat!! Håller med!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

too late to apologise, too late.. tysta nu och börja lira Aion istället!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

too late to apologise, too late.. tysta nu och börja lira Aion istället!

För er som vill testa Aion redan nu och inte kommit med i en beta invite så kan du köpa på en på CDON

http://downloads.cdon.com/index.phtml?page=product&dl_gameid=...

AION? PRE-ORDER CDON
DOWNLOAD - PC
50.00 krBeta-Key release: 17e juni!

När du köper Pre-order erbjudandet så får du tillgång till följande:

?50 kr rabatt när du köper en nerladdning av Aion - The Tower of Eternity eller Aion Collectors Edition på On Demand.
?Tillgång till alla tillgängliga Aion Beta Weekends.
?Tillgång till att börja spela spelet före alla andra.
?Tillgång till Server och Character pre-selection.
?Exklusiva items:
?Talisman of Lodas (1 hour XP + 20%)
?Dark Cloud Hat (Attribute booster)
?Ancient Ring Earth effect

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Kerrai:

Suck, blizzard som bara mjölkar varumärken

Ja fan ta dom för att dom levererar några utav världens mest älskade spel.

Säga vad man vill om WoW men det är så mycket bättre än alla andra MMORPG dom tog konceptet och levererade den bästa lösningen. där för dom har 11 miljoner prenumeranter.

Det där beror nog lite mer på vem du frågar. Bara för ett spel har många prenumeranter betyder inte att det är bra, bäst, etc för alla.

WOW gjorde en sak bra ur affärsmässigt perspektiv. De förenklade MMORPG genren så att verkligen ALLA lätt och snabbt kommer in i spelet. Vare sig du är 10 eller 50 år. Och som vi alla vet så är alla mmorpg's ganska beroendeframkallande, så destå fler som börjar, destå fler fastnar.

Tyvärr finns det inget i wow som är speciellt komplicerat. Nej, raidandet är bara ett tidsfördriv. En jakt efter gear. Hela spelet blir en jakt efter bättre saker, och det endast genom att grinda dungeons eller pvp. Och vid varje expansion så blir spelet mer och mer sockersött. Men detta är bara mina egna åsikter. Säkerligen håller de flesta inte med och tycker wow is da shit... Men då är nog oxå WOW det första MMORPG de spelar/t.

Bättre spel enligt mig fanns/finns... Ultima Online, Starwars Galaxies (pre-cu) och exempelvis Eve-online. Speciellt sett till frihet, community och vad man kan göra ingame. Vart tog spelarstäder och egna vendors vägen ?

Medlem
Skrivet av Horniak:

Bättre spel enligt mig fanns/finns... Ultima Online, Starwars Galaxies (pre-cu) och exempelvis Eve-online. Speciellt sett till frihet, community och vad man kan göra ingame. Vart tog spelarstäder och egna vendors vägen ?

Oh... varje gång någon tar upp SWG blir jag så arg att ingen gör ett nytt mmo med alla underbara ideer som SWG hade.

*Hus, städer, politik, stadsförsvar...
*Inga färdiga classer utan skräddarsy utifrån skillträd.
*Egna butiker med egen npc som säljer dina saker.
*Crafting där val av material och komponenter påverkar resultatet, och om du lyckas skapa en riktigt grym pryl så gör du en blueprint och kör en produktion i en fabrik.
*Olika fordon där du kan välja snabba 1mans eller stora som du kan ta med dig hela gruppen i.
*Möjlighet att inreda ditt hus i oändlighet, alla saker du kan ha i inventory kan du placera i huset, sen kan du med fantasin bygga vad du vill.
*Rymdkrig där man kan vara en hel grupp i ett rymdskepp med pilot, skytt osv.
*Oändliga möjligheter att förända och påverka ditt rymdkepp med reversed engineering.
*När din grupp är långt ifrån en stad så kan ranger bygga ett camp där man kan vila och vara säker.
osv, osv.....

Men sen bestämde Lucas Arts marknadsansvariga att om Wow kan ha så många spelare så måste vi kunna göra om SWG så att vi oxå får lika många..... så alla bra ideer som SOE hade slängdes i soptunnan och istället kom NGE... the rest is history.

Medlem

Så man kan nog säga att det till stor del är Wow's fel att det inte görs fler avancerade mmo's, alla blir så förblindade av wow's enorma vinster så dom väljer den enkla/säkra lösningen....

Medlem

KUNDE varit mörkare. Jo visst det är ju bra att erkänna det nu 5 år efter releasen till WoW.

Inaktiv

Synd att det inte blev det...

Hade funkat; skulle ha kunnat bli som Mass Effect.

Fast online.

Medlem
Skrivet av Jiggaren:

Hade funkat; skulle ha kunnat bli som Mass Effect.

Fast online.

Du menar ett linjärt mmorpg?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av noxi:

Så man kan nog säga att det till stor del är Wow's fel att det inte görs fler avancerade mmo's, alla blir så förblindade av wow's enorma vinster så dom väljer den enkla/säkra lösningen....

Fel och fel, de stora företagen ser hur mkt pengar de kan tjäna o försöker göra samma sak och misslyckas. Aion kanske har något på g nu, vi får se. Dock så är det ju i stort sett ett likadant spel som wow. Inget direkt djup i det spelet heller.

Lite synd att de små spelföretagen som försöker göra något orginellt inte får mer uppbackning av de större. Dock när de väl får och exempelvis köps upp så ska spelen stressas ut och blir bara en enda stor bugg.

Hoppas på att svenska Mortal Online dock blir något speciellt.

Medlem
Citat:

Alla älskar Warcraft - så låt oss helt enkelt göra det till Warcraft. Vi behöver ingen futuristisk spin eller läskiga versioner av karaktärer, jämfört med Warcraft III. Bara gör det som Warcraft III - det är vad fansen kommer att älska.

ja, alla älskar Warcraft men varför fucka upp det med ett MMORPG som failar sönder..

Medlem

De hade kunnat varit mycket mörkare....kolla bara bökerna där e rena slakten ju...spelet e som e barnbok om man gemför

Inaktiv

Finns det några listor på exakt hur många som har lirat World of Warcraft? 50 miljoner typ?

Medlem

Njae...riktigt så är det nog inte. Det är många som blivit bannade och fixat nya konto..och skaffat FLER konto osv. Tror inte vi är i närheten av 50 miljoner


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar