Steams stora sommarrea är här!

Robot
CFW
Medlem

Ahhh, 'tis the season :-), inledningsköpte Hotline Miami 1+2 och Metro Redux (båda), har 12 st spel kvar på önskelistan (och med lite tur kanske att man hinner spela ett eller annat av dem också )

Medlem

Bra tips, nån som har några andra "must-play" spel?

Medlem

Det där "minispelet" var helt ospelbart igår kväll. De hade tydligen inte räknat på att 1.2 miljoner klienter skulle klicka ungefär sissodär 5ggr per sekund. De skickade med andra ord en ddos attack på sig själva.

Releasehästryttare
Skrivet av BeeJac:

Det där "minispelet" var helt ospelbart igår kväll. De hade tydligen inte räknat på att 1.2 miljoner klienter skulle klicka ungefär sissodär 5ggr per sekund. De skickade med andra ord en ddos attack på sig själva.

Är fortfarande ospelbart, dock de som är inne i spelet lär fixa de 20k bossarna som behöver dö för att sista uplåsningen skall ske 12k bossar dödade atm med 10 timmar kvar.

Releasehästryttare

Och nej , har inte fyndat något spel än, av de 50 man har på sin wishlist är de knappt nån rabatt på.

Medlem

snarare bluff rea....

Medlem

Har absolut inget spel jag planerar att köpa på denna rea.

Slutar väl med 5 köpta spel minst....

Medlem

Finns typ inget kvar att köpa...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns typ inget kvar att köpa...

This. Är ju samma titlar varje gång det är rea och ja, det finns inte så mycket mer att hämta.

Har inte köpt någonting och än så länge har jag inte sett någonting som lockar.

Medlem

25% på GTAV så jag tänkte skaffa det. Men det var nedsatt från €75 till 55?! Jag har för mig att det kostade 59 eller nåt sånt när det släpptes. KOstar hajkortet verkligen 15? Känns lite lurigt.

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

25% på GTAV så jag tänkte skaffa det. Men det var nedsatt från €75 till 55?! Jag har för mig att det kostade 59 eller nåt sånt när det släpptes. KOstar hajkortet verkligen 15? Känns lite lurigt.

Det ingår multiplayer Great White Shark Cash Card, det vill säga att du får pengar du kan använda till att köpa saker i multiplayer. Så du betalar för spelet + en multiplayer-benefit

Rätt onödigt köp om du inte tänker spela multiplayer.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Jo jag har en del spel på önskelistan som jag hugger när jag ser bra rabatt. Ska se hur bra rabatt de kan tänkas komma på Sunless Sea. Misstänker 50% för nu står den på 25%.

Högg Grid och Osttruppen Doctrine commander till Coh2 idag

signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Norrin:

Homeworld Remastered. Just nu 60% rabatt!

signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Norrin:

Citiezen skyline om du gillar byggar spel.

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av Propy:

Det ingår multiplayer Great White Shark Cash Card, det vill säga att du får pengar du kan använda till att köpa saker i multiplayer. Så du betalar för spelet + en multiplayer-benefit

Extra pengar fick man med när man förbokade spelet, så det där var en riktigt snål-Werner deal av Rockstar.

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av Propy:

Så man betalar 15 (vid normalbris) för ingame pengar? Wow! det känns lite sådär...

Det som retar mig mest att spelet utan dlc inte är ett alternativ

signatur

Medlem

Köpte Double Dragon Neon för en tjuga, väntar på djupare discounts på Shantae: Pirate's Curse, Shovel Knight och Ori.

Utöver det så skulle det vara om jag råkar se något intressant jag inte tänkt på, hade gärna skaffat GTA 5 men deras discount är ett skämt.

Medlem

Hotline Miami 2 inköpt. Något mer blir det säkert.

Medlem

Nej den här gången blir det inte mycket. Har tillräckligt kvar i backlogen sedan de senaste 3 reorna.

Det börjar nästan bli roligare att köpa spel när man har tid snarare än att tvinga sig igenom gamla synder..

Medlem

ooo, lite sugen på Homeworld så det får bli ett nostalgiköp!

Medlem

Har man varit med ett tag är det inte så mycket som hetsar upp. Oftast lite nyare spel men de är fortfarande inte nedsatta till priser som gör att man tar fram plånboken.

Rean brukade vara en stor grej innan man skaffat det mesta i spelväg som man letat efter. Idag, not so much.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Gnällkuk

Det här Monster, sommarspel. Det går inte att spela om man inte redan köpt något? Får bara ett meddelande som säger att det inte finns några spel just nu hela tiden.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av mrmanman:

ooo, lite sugen på Homeworld så det får bli ett nostalgiköp!

Så länge du kommer ihåg att remastered versionerna använder HW2 motorn. Snygga men känns helt annorlunda, på fel sätt.

signatur

Medlem
Skrivet av tricky:

Det här Monster, sommarspel. Det går inte att spela om man inte redan köpt något? Får bara ett meddelande som säger att det inte finns några spel just nu hela tiden.

har inte köpt något och jag har spelat lite.. totalt värdelöst spel egentligen...

Inaktiv
Skrivet av Kane:

Har man varit med ett tag är det inte så mycket som hetsar upp. Oftast lite nyare spel men de är fortfarande inte nedsatta till priser som gör att man tar fram plånboken.

Rean brukade vara en stor grej innan man skaffat det mesta i spelväg som man letat efter. Idag, not so much.

Tror nog det har lett till två saker.
1 Förr så fanns det inte så mycket humble bundle deals eller andra cd nycklar ställen att handla på så som green man gaming.
2 AAA industrin har lärt sig att folk hällre väntar på olika reor (speciellt steam) så dom i industrin sänker inte med så mycket som dom gjorde förr när det var rea dags.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har köpt alldeles för många spel på reor genom åren, men lik förbannat finns det ett antal lir jag även denna gång tänker köpa om de dyker upp på rean (med en prisnedsättning värd att nämna). Framför allt Satellite Reign och Kentucky Route Zero.

Skrivet av Norrin:

Allt beror förstås på personlig smak, men här är några lir med minst 50% rabatt jag själv starkt rekommenderar;

The Binding of Isaac: Rebirth
This War of Mine
Darksiders 1 & 2
The Stanley Parable
Brothers: A Tale of Two Sons
XCOM: Enemy Unknown

Medlem

Köpt Tales from borderland och väntar på Game of thrones. Därefter finns det inget mer som jag vill ha.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag kom till det här kommentarsfältet för att se roliga bilder. Jag är mycket besviken.

Medlem

Jag ska köpa Euro Truck Simulator 2 om det kommer på Flash Sale. Kört igenom demot ett par gånger nu.

12
Skriv svar