Så bygger du banor och spellägen i nya Doom
Det ser fräckt ut, men tycker spelet ser ut som något som producerats för tablets eller smartphones.
Det ser fräckt ut, men tycker spelet ser ut som något som producerats för tablets eller smartphones.
Påminner väldigt mycket om Far Cry 2's lika simpla och tandlösa editor.
Visst, man kan brusha terrängen, men man kan inte ställa om ett skit eller köra några scripts eller någonting alls. Hela editorns funktionalitet är som att placera ut combine-NPCer i en gmod-bana man "inrett", och sen gå och spraya dem. Dooms SnapMap såg ju iallfall ut att stödja enkla scripts (knappen "Demon battle").
Hur som helst - jag hatar editors som inte är kraftfulla (fast en svag editor är alltid bättre än ingen editor). Vi vill kunna skriva kod, damnit!
Med tanke på hur lätt det är att bygga banor, hur tråkigt och linjärt är inte spelet dårå? Jag hoppas på ett kul spel men är tveksam alltså
Rent spelmässigt är ju alla klassiska Id-spel enkla och relativt linjära, det betyder ju inte alls att de är tråkiga.
Jag tror att dagarna då Id delade med sig av sina utvecklingsverktyg är förbi sedan Carmack slutade, det här spelet kommer knappast att ha samma kaliber som de gamla spelen men det kan nog ändå vara kul ett tag.
Rätt besviken överlag hitintills, mycket i spelet hade passat bättre i andra spelserier som Duke Nukem eller Shadow Warrior, men inte i Doom som tydligen ska hedras.
Sen får vi se när den där "beta"-nyckeln kommer, hade ju varit något att släppa den i samma veva som folk fick provspela det, men det kanske är för mycket att begära. Vi får se, vecka innan launch?