Låter xbox 360 mycket?

Inaktiv

min 360 från i somras, med en samsung dvd i, låter så mycket att jag funderar på att sälja skiten.

Medlem

Min 360 låter irriterande mycket och det är inte DVD-spelaren utan fläktarna jag stör mig på. De nyare modellerna verkar vara lika högljuda.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Ja om man tänker efter så låter 360'n ganska mycket faktiskt, men har man surround så hör man inte så mycket.
Men det finns en del problem i boxen också som är ganska irriterande..


signatur

I am a fanboy.. o_O

Inaktiv

Vad gör det egentligen att den kanske lever om litegrann? Min låda låter ialf inte så mkt, om man jämför med datorn jag har. Så jag använder bara oljudet som en referens att allt funkar som det ska, hehe, det är värre när lådan blir tyst.. :/

Inaktiv

Min låter ungefär lika högt som ett jetflygplan och sen så att den också vilka varm som en kastrull med kokande vatten när man känner på den. Undrar om jag ska ta den till doktorn för den värkar ju inte må bra hemma hos mig.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Min låter ungefär lika högt som ett jetflygplan och sen så att den också vilka varm som en kastrull med kokande vatten när man känner på den. Undrar om jag ska ta den till doktorn för den värkar ju inte må bra hemma hos mig.

Jag tror alvedon lindrar mot värkar annars!

Medlem

asså man tänker ju inte ens på om det låter lite^, bara att sitta o njuta av nåt spel eller en rulle, ;D

Inaktiv

Tv och förstärkarn på max volym kan inte ens överrösta fläkten


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

jag kör allt dator och spel ljud genom lcd tvn,
måste det av hänsyn till övriga som bor i samma hus.
och då är det katastrof med 360 .

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tv och förstärkarn på max volym kan inte ens överrösta fläkten

Kanske dags att köpa en riktig förstärkare i sånna fall

Medlem

Låter 360 mer än Xbox ettan? Jag har version 1.4 så den är väl inte bland dom nyaste. Den lever väl om ganska bra men inte så farligt mycket så att man stör sig på det.

Jag funderar på att köpa en sån här Halo 3 version dom låter väl inte så mycket va?

Inaktiv

Men en xbox 360 elite kostar 4395:- hur kan ett företag som microsoft sälja en produkt som låter som en snöslunga som har skurit dom kan ju inte ha testat den tillräckligt om dom hade varit intresserade av att sälja en bra produkt så skulle dom ha testa den å byt ut den del som låter å testat igen tills den funkar som den ska microsoft är intresserade av pengar där är felet tror jag

Medlem
Skrivet av ceatron:

Men en xbox 360 elite kostar 4395:- hur kan ett företag som microsoft sälja en produkt som låter som en snöslunga som har skurit dom kan ju inte ha testat den tillräckligt om dom hade varit intresserade av att sälja en bra produkt så skulle dom ha testa den å byt ut den del som låter å testat igen tills den funkar som den ska microsoft är intresserade av pengar där är felet tror jag

Va? är ett vinstdrivande företag intresserade av pengar? no way

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Tv och förstärkarn på max volym kan inte ens överrösta fläkten

Kanske dags att köpa en riktig förstärkare i sånna fall

problemet med en riktig förstärkare är att den kan göra din hörsel svagare så att du måste höja ännu mer,
och tillslut står inte grannarna ut längre så du blir vräkt och får tillbringa vintern utomhus i en papplåda med 2 gråsparvar som har rabies.

så nu vet du vart du riskerar att hamna om du köper en 360

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har införskaffat mig en 360 elite med 65nm cpu och en benq läsare men den lever ju om som satan ändå. Den är tyst i början då man inte har någon skiva i men när man har spelat några timmar när den har gått upp i temp då lever den om även fast man inte har någon skiva i. Men när man stoppar in en skiva så lever den ju om någonting fruktansvärt.

Det går ju att få dvdn att bli tyst om man går in i firmwaren och ändrar så den läser en viss hastighet som mest men då räcker ju inte den hastigheten till för vissa spel tex. Assassins Creed.

Att det skall vara så svårt att få en konsol tyst. Sony har ju lyckas väldigt bra med sin PS3a och den är det ju lite mer krut i men ändå så lever 360 om som ett jetplan.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

Att det skall vara så svårt att få en konsol tyst. Sony har ju lyckas väldigt bra med sin PS3a.

Jaså? En polare har PS3 och innan den släpptes var så mycket prat om att den var så tyst osv, tycker dock att den låter endel ändå.

Skrivet av copimi:

Hur mycket låter en xbox 360 egentligen?

Du märker inte om det är din 360 eller tvättmaskin som är igång.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Min låter knappt något.

Youtube-proffs

Säger som jag alltid sagt. Den som hör sin Xbox360 har inte tillräckligt bra ljudsystem!

Visst låter de en del men inget som jag stör mig på när jag är inne i spelet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Instämmer, när man spelar tänker man inte mycket på det. Kör man dessutom XBLA-spel från hårddisken låter den verkligen inte så mycket då DVD-spelaren inte går.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

En polare har PS3 och innan den släpptes var så mycket prat om att den var så tyst osv, tycker dock att den låter endel ändå.

En kompis PS3 låter är väldigt tyst och han har 60gb v. och 40gb ska vara ännu tystare eftrsom det är 65nm cpu i den och i 60gb är det 90nm och skillnaden är enorm när det gäller strömförbrukningen 65nm drar 135w och 90nm drar 200w. Läser man användar recensionerna på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=235094 så ska den vara väldigt tyst.

Skrivet av erge:

Min låter knappt något.

Syftar du på 360 så ljuger du någonting fruktansvärt eller så är du rent utav döv. För 360 LEVER OM och det finns inte en enda tyst 360 där ute. Men syftar du på PS3an så tror jag dig.

En kompis tyckte att den gamla PS2an lät knappt nånting och på den levde fläkten om medans han tyckte att den var jättetyst. Men jag har en nyare PS2a inte slim och den är väldigt tyst.

Skrivet av Polish:

Säger som jag alltid sagt. Den som hör sin Xbox360 har inte tillräckligt bra ljudsystem!

Visst låter de en del men inget som jag stör mig på när jag är inne i spelet.

Jag har 5.1 ljud, Wharfedale högtalare, Heco Krypton sub och en Sherwood förstärkare och sammanlagt med kablar så gick anläggningen på 17 tusen så jag har tillräckligt bra ljudsystem men jag tycker ändå att den lever om... Bor i lägenhet så på kvällar och nätter så använder jag hörlurar och då är det Sennheiser HD570. Visst då det är fullfart i spelet så hör man den inte så farligt mycket men så fort det blir lite lugnare i spelet så hör man den väldigt mycket.

Youtube-proffs

Juhan, jag har ett par högtalare och ljudsystem för ungefär 4 tusen, jag hör inte boxen, för .. well, jag hör dem inte för jag har bra ljudsystemet och krämar på rejält.. ljud är en viktig del i ett spel. Att ditt kostar 17 tusen är ett under, du borde köpt ett system för 13 tusen och köpt en 360 elite istället

Om du säger att du hör den, så fokuserar du hörseln på boxen, vet du vad cocktailhörsel är eller?

PS, tror att Edge har eliten.. DS.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Man kan undra hur folk bor som kan *kräma på*

lite svårt att dunka på i lyhörda lägenheter.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:
Skrivet av kaptenpirat:

En polare har PS3 och innan den släpptes var så mycket prat om att den var så tyst osv, tycker dock att den låter endel ändå.

En kompis PS3 låter är väldigt tyst och han har 60gb v. och 40gb ska vara ännu tystare eftrsom det är 65nm cpu i den och i 60gb är det 90nm och skillnaden är enorm när det gäller strömförbrukningen 65nm drar 135w och 90nm drar 200w. Läser man användar recensionerna på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=235094 så ska den vara väldigt tyst.

Användarrecensioner suger till större del, säger dock inte att du har fel. Men du ser ju bara på alla delades åsikter här även om vi alla snackar om 360.

Sure, PS3 låter inte lika mycket som ett 360 men att kalla den tyst är att överdriva, tycker jag själv

OT igen: Även om din konsol låter mycket spelar det ingen större roll. Antar att du inte spelar utan ljud ändå.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av erge:

Min låter knappt något.

Syftar du på 360 så ljuger du någonting fruktansvärt eller så är du rent utav döv. För 360 LEVER OM och det finns inte en enda tyst 360 där ute. Men syftar du på PS3an så tror jag dig.

Okej, den låter men jag upplever inte att den gör det då jag använder hörlurar (öppna Sennheiser HD650 med amp) när jag spelar på kvällarna för att inte väcka grannarna. Har ett dyrare ljudsystem (Linn Majik) annars också men det vore lite overkill att spela på det, men hade knappast hört något från min 360 med uppskruvad volym.

Så ja, jag ljuger väl då.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Men syftar du på PS3an så tror jag dig.

Och där försvann det seriösa i det inlägget...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

Användarrecensioner suger till större del, säger dock inte att du har fel. Men du ser ju bara på alla delades åsikter här även om vi alla snackar om 360.

Sure, PS3 låter inte lika mycket som ett 360 men att kalla den tyst är att överdriva, tycker jag själv

Är det en 60gb version din kompis har? För det är stor skillnad på ljudnivån på en 40gb och en 60gb. 40gb är mycket tystare.

Skrivet av kaptenpirat:

OT igen: Även om din konsol låter mycket spelar det ingen större roll. Antar att du inte spelar utan ljud ändå.

Är det full fart i spelet och mycket ljud så hör man den mindre men man hör att den låter en del hela tiden men näremot när det blir lite tystare i spelet så dånar det på som bara den. Så det spelar ganska stor roll.

Skrivet av erge:

Okej, den låter men jag upplever inte att den gör det då jag använder hörlurar (öppna Sennheiser HD650 med amp) när jag spelar på kvällarna för att inte väcka grannarna. Har ett dyrare ljudsystem (Linn Majik) annars också men det vore lite overkill att spela på det, men hade knappast hört något från min 360 med uppskruvad volym.

Så ja, jag ljuger väl då.

Men man kan ju inte brassa på förfullt med volym och sen säga att den är tyst för man hör den inte under den tiden man brassar på med volym. Utan man ska ju muta allt ljud och lyssna, det är ju då man kan uttala sig om en konsol är tyst eller inte.

BTW: Fick min Wii igår, så grymt rent äckligt tyst konsol. Man hör den inte alls i huvudtaget när man inte har någon skiva i utan man måste gå fram och öppna glaset till tv bänken och riktigt lyssna för att man skall höra den. När man har en skiva i den så kan man höra dvd läsaren ytterst lite när man mutar volymen.

Det är så grymt skönt men en tyst konsol, när det är tyst och fridfullt runt om kring en istället för en konsol som låter nästan lika mycket som en dånande dammsugare.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:
Skrivet av kaptenpirat:

Användarrecensioner suger till större del, säger dock inte att du har fel. Men du ser ju bara på alla delades åsikter här även om vi alla snackar om 360.

Sure, PS3 låter inte lika mycket som ett 360 men att kalla den tyst är att överdriva, tycker jag själv

Är det en 60gb version din kompis har? För det är stor skillnad på ljudnivån på en 40gb och en 60gb. 40gb är mycket tystare.

Skrivet av kaptenpirat:

OT igen: Även om din konsol låter mycket spelar det ingen större roll. Antar att du inte spelar utan ljud ändå.

Är det full fart i spelet och mycket ljud så hör man den mindre men man hör att den låter en del hela tiden men näremot när det blir lite tystare i spelet så dånar det på som bara den. Så det spelar ganska stor roll.

Skrivet av erge:

Okej, den låter men jag upplever inte att den gör det då jag använder hörlurar (öppna Sennheiser HD650 med amp) när jag spelar på kvällarna för att inte väcka grannarna. Har ett dyrare ljudsystem (Linn Majik) annars också men det vore lite overkill att spela på det, men hade knappast hört något från min 360 med uppskruvad volym.

Så ja, jag ljuger väl då.

Men man kan ju inte brassa på förfullt med volym och sen säga att den är tyst för man hör den inte under den tiden man brassar på med volym. Utan man ska ju muta allt ljud och lyssna, det är ju då man kan uttala sig om en konsol är tyst eller inte.

BTW: Fick min Wii igår, så grymt rent äckligt tyst konsol. Man hör den inte alls i huvudtaget när man inte har någon skiva i utan man måste gå fram och öppna glaset till tv bänken och riktigt lyssna för att man skall höra den. När man har en skiva i den så kan man höra dvd läsaren ytterst lite när man mutar volymen.

Det är så grymt skönt men en tyst konsol, när det är tyst och fridfullt runt om kring en istället för en konsol som låter nästan lika mycket som en dånande dammsugare.

Det kan vara för att 360 presterar lite bättre med?

Medlem
Skrivet av | DeaMoN |:

Det kan vara för att 360 presterar lite bättre med?

Nehe säger du det? Det visste jag inte.. Jag trodde att Wii hade mycket bättre hårdvara än 360n...

Inaktiv
Skrivet av Jühan:
Skrivet av | DeaMoN |:

Det kan vara för att 360 presterar lite bättre med?

Nehe säger du det? Det visste jag inte.. Jag trodde att Wii hade mycket bättre hårdvara än 360n...

Haha ..


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

123
Skriv svar