GTX 980 Ti fläkt!!
En utav tre fläktarna har börjat låta förfärligt och snurrar knappt, och jag har köpt skiten från Inet, och dom vill ha felanmälan via nätet och sedan få någon returskit hemskickad, och härja med posten, när jag bor 10 minuter ifrån närmaste inetbutik, hur kan jag lösa detta på snabbaste sätt?
Jag antar att dom inte kommer byta ut kortet, utan reparera det? Va fan skall jag göra under tiden? Utan grafikkort?
Tråkigt att du fått ett måndags exemplar. Men det låter väldigt konstigt att inte butiken du bor så nära kan hjälpa dig med en felanmälan och ta hand om kortet.
Kortet måste dom ju ha i vilket fall för att felsöka det osv. Så du blir nog utan ett grafikkort i några dagar i vilket fall. Men i stort sett alla moderkort idag har ju iaf ett on-board grafikkort så du kan ju iaf ta han om dina vardagliga sysslor som inte innefattar spelande.
hm vinner inte Inet varje år på sweclockers sverigest bästa datorbutik och dom kan inte lösa detta problem? hur gammalt är kortet? tycker det ska bytas ut och inget annat. Jag tycker du helt enkelt ska gå dit med kortet och beskriva problemet och se vad dom säger.
Och ja ditt moderkort har Intel HD Graphics inte det bästa men visst kan du köra utan grafikkortet..
hm vinner inte Inet varje år på sweclockers sverigest bästa datorbutik och dom kan inte lösa detta problem? hur gammalt är kortet? tycker det ska bytas ut och inget annat. Jag tycker du helt enkelt ska gå dit med kortet och beskriva problemet och se vad dom säger.
Och ja ditt moderkort har Intel HD Graphics inte det bästa men visst kan du köra utan grafikkortet..
Jag får ta och gå dit med skiten... Min felanmälan godkändes precis utan svar på mitt personliga brev med förfrågan att ta med varan till butik, istället vill dom att jag ska SKICKA varan till något ställe i Göteborg, där jag själv bor...
Frågan är dock hur dom ställer sig till problemet, nu idag när jag startade datorn verkar fläkten fungera som vanligt, hör inget ljud iallafall, dock kanske motorn har lagt av helt, jag får gå ner och kolla straxt
Av min erfarenhet är Inet inte de mest smidiga när det gäller serviceärenden så jag är inte förvånad över situationen. Dessutom brukar deras serviceärenden ta tid.
Ett tips är att vara helt säker på att dom kommer upptäcka felet när du väl lämnar in kortet. Annars skickar dom tillbaka kortet till dig tillsammans med en faktura från verkstaden på flera hundralappar.
Därför är det lite surt när produkten har problem som kommer och går...