Sämre ekonomi slutet för PS3?
Tycker att den här "spar-hysterin" som många vanliga hushåll har, även dem som inte påverkats särskilt kraftigt av den här starka lågkonjunkturen är idiotisk.
Mindre konsumtion av varor/Mindre försäljning/Mer uppsägningar/Mer arbetslöshet/Vilket i sin tur leder till MINDRE konsumtion av varor, you get my point..
KONSUMERA MERA!
*Sen att hushåll som påverkats kraftigt av lågkonjunkturen inte konsumerar lika mycket är självklart, vi andra måste väga upp det genom att fortsätta konsumera*
Priset mellan 360 och ps3 är inte så himla stor om man tänker på vad man får för pengarna...
En ps3a med extra handkontroll ca: 4500kr
En xbox med 60gb hd och hdmi utgång ca: 2000kr
Plus... en extra handkontroll ca: 500kr
Laddare och batteri pack till kontrollen ca:200kr
Adapter för att kunna köra trådlöst ca:800kr
Live medlemskap i ett år ca:500
Räknar man med att medelpersonen iaf har sin konsol i 2år så... 500kr till....
Summa summarum så kosta xboxen ca: 4500
(har försökt göra 2 paket som likna varann så mycke som möjligt, därav trådlös adapter m.m)
och nu är ju inte då Blu-ray spelaren inräknad...
Vet inte riktigt heller hur bra xbox'en funka som media spelare. (antar att den håller samma kvalitet som ps3'an)
Sen så finns ju självklart andra för och nackdelar med dom olika konsolerna...
Som tex att xboxen låter som ett tröskverk (vilket ja blir smått tokig av)
Men man kan ju med xbox'en välja vad man vill få med eller inte...
Så som sagt priset mellan xbox 360 å ps3 är inte så himla stor... (inte i mina ögon iaf)
Hoppas ja inte e helt ute å cyklar när de gäller priserna ja skrivigt... Och som ni märker är dom ganska grovt räknade...
För övrigt har ja själv, självklart en ps3a och tror verkligen inte att de här är slutet för playstation...!
PSN: Draobs
Priset mellan 360 och ps3 är inte så himla stor om man tänker på vad man får för pengarna...
En ps3a men extra handkontroll ca: 4500kr
En xbox med 60gb hd och hdmi utgång ca: 2000kr
Plus... en extra handkontroll ca: 500kr
Laddare och batteri pack till kontrollen ca:200kr
Adapter för att kunna köra trådlöst ca:800kr
Live medlemskap i ett år ca:500
Räknar man med att medelpersonen iaf har sin konsol i 2år så... 500kr till....
Summa summarum så kosta xboxen ca: 4500
2 år Live, xbox 360 60gb med network adapter samt Play and Charge kit = 4k. Men visst, där fattas BluRay spelaren. Får jag bara fråga varför du räknar med en extra handkontroll?
För övrigt går det att installera spelen på 360n nu också så de mesta ljuden är borta ^^
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
2 år Live, xbox 360 60gb med network adapter samt Play and Charge kit = 4k. Men visst, där fattas BluRay spelaren. Får jag bara fråga varför du räknar med en extra handkontroll?
För övrigt går det att installera spelen på 360n nu också så de mesta ljuden är borta ^^
Ja Räkna med en extra handkontroll för att ja gjorde de på ps3'an å ville få som sagt dom båda paketen så lika som möjligt, och ja antar att dom flesta som köper en konsol vill ha minst 2 kontroller...?
Inse att båda konsollerna har godis att ge,
gillar man spel så kvittar det på vilken konsoll man lirar på, huvudsaken är att man har kul. ^^
Håller med fullt ut!
Ja Räkna med en extra handkontroll för att ja gjorde de på ps3'an å ville få som sagt dom båda paketen så lika som möjligt, och ja antar att dom flesta som köper en konsol vill ha minst 2 kontroller...?
Minst 4
Ja, inte köper man endast 2 kontroller, 4 ska det vara.
Förresten, PS3an, man läser ju överallt att den kan hantera 7 kontroller, men finns det något spel som klarar av det?
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Ja, inte köper man endast 2 kontroller, 4 ska det vara.
Förresten, PS3an, man läser ju överallt att den kan hantera 7 kontroller, men finns det något spel som klarar av det?
Vet att Nhl 09 gör det... Antar att Fifa 09 också stöder 7 kontroller.
Sämre ekonomi slutet för PS3?
Knappast, Sony har sagt att det kommer en PSP2 med rörelsekänsliga kontroller, pekskärm, inbyggt minne och två analoga spakar.
Sony har även sagt att det kommer en ny omdesignad PS3 som man tydligen ska utala PS3three
När allt kommer är oklart, men 2010 ska det vara klart.
Om det ska vara klart 2010 är det väl inte speciellt oklart när det kommer? Är även lite skeptisk till att MS skulle gå och slänga in en blu-ray-spelare i sin nästa konsol med tanke på att det är väl Sony som tillverkat blu-ray?
Skulle vara kul om du kunde referera till lite av det du skriver.
Nu är det inte så att det är Sony som bestämmer vem som får använda blu-ray eller inte, det är Blu-ray Disc Association som gör det och där är Sony bara ett av flera stora bolag som är med, om man bara MS betalar licens avgiften så får dom trycka in en blu-ray spelare i in nästa konsol.
Och sen var det Blu-ray Disc Founders Group som utvecklade formatet och inte Sony själv.
Inse att båda konsollerna har godis att ge,
gillar man spel så kvittar det på vilken konsoll man lirar på, huvudsaken är att man har kul.
Om nu bara alla troll kunde fatta det också!
Word.
Det viktigaste är ju att VAR OCH EN är nöjd med sin konsol, för det kan ingen ta ifrån en.
Ps. Låt bli Xbox och Ps3, se ni att dom bara gör er ont, köp en Wii och var glad!;):P
Ps. Låt Låt bli Xbox och Ps3, se ni att dom bara gör er ont, köp en Wii och var glad!
Wii saknar så mkt som man vill ha. Köp alla 3 =D
jag tror inte Ps3:an gör en något ont. Men kanske 360 med sin röda ring av död xD Men det finns ju nackdelar med alla konsoler.
Rawr
För övrigt går det att installera spelen på 360n nu också så de mesta ljuden är borta ^^[/quote]
jaha..så fläktarna jobbar inte när man har installerat spelen? eller? va?
jaha..så fläktarna jobbar inte när man har installerat spelen? eller? va? ;)[/quote]
360´n hos mig låter inte nånting när man kör instalerade spel.
360´n hos mig låter inte nånting när man kör instalerade spel.
FZ Forum >> Konsol >> Playstation
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tror du nån bryr sig här?
Bara svarade Get_runk ´s kommentar.
jaha..så fläktarna jobbar inte när man har installerat spelen? eller? va?
du borde väl påminna han också då att att det är ett playstation forum, fast det går väl bra att klaga på en annan konsol, men svar tillåts inte ?
Tycker bara det är märkligt att hälten av alla trådar i detta forumet har xbox med i titlen. Förstår inte syftet med att skapa en sån här tråd i ett playstation forum? Känns mest som det är xbox ägare som inser att dom gått på en nitlott men måste till varje pris klanka ner på ps3'an trots att alla vet att det egentligen är det bättre alternativet.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Tycker bara det är märkligt att hälten av alla trådar i detta forumet har xbox med i titlen. Förstår inte syftet med att skapa en sån här tråd i ett playstation forum? Känns mest som det är xbox ägare som inser att dom gått på en nitlott men måste till varje pris klanka ner på ps3'an trots att alla vet att det egentligen är det bättre alternativet.
Du är tydligen rätt så blind, det är personer som Get-runk som ideligen tar upp ämnet xbox i playstation forumet.
Och du har tydligen helt missat frågan i denna tråden.
Vad tror ni? Ska man kasta in handduken och sälja sitt PS3 och skaffa en 360?
Jag har inget negativt skrivit om ps3 i denna tråd, och inte i nån annan tråd heller.
Eftersom du inte gillar att xbox nämns då borde denna tråden inte vara i playstation forumet eftersom den handlar om både xbox och ps3 enligt frågeställaren då borde den vara på allmäna frågor eller nåt annat forum.
Vilket svar tror du att du kan vänta dig på ett Playstation forum?
Jag har inget negativt skrivit om ps3 i denna tråd, och inte i nån annan tråd heller.
Eftersom du inte gillar att xbox nämns då borde denna tråden inte vara i playstation forumet eftersom den handlar om både xbox och ps3 enligt frågeställaren då borde den vara på allmäna frågor eller nåt annat forum.
Har inget emot dig personligen, tycker bara såna här trådar är tämligen meningslösa i ett forum som riktar sig till playstation ägare.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Du är tydligen rätt så blind, det är personer som Get-runk som ideligen tar upp ämnet xbox i playstation forumet.
Get-runk = Prehn ?? Seriöst byt namn...
Vilket svar tror du att du kan vänta dig på ett Playstation forum?
Har inget emot dig personligen, tycker bara såna här trådar är tämligen meningslösa i ett forum som riktar sig till playstation ägare.
Jo det har du rätt i.
tror det är du som e blind! jag drog inte upp nåt med 360, jag svarade bara, men det kanske man inte får göra i ett forum? shit asså ...antar att du sitter hemma å ugglar vid dit 360 som e såååå bra.
tror det är du som e blind! jag drog inte upp nåt med 360, jag svarade bara, men det kanske man inte får göra i ett forum? shit asså ...antar att du sitter hemma å ugglar vid dit 360 som e såååå bra.

oj kolla proffset glider in å tror han e smart, shit asså, vafan är det med alla människor nuförtiden? omg
peta dig i ögat å fundera över ditt liv eller nåt, proffs, pfh lika patetiskt som ent och atles battle hahaha
Moget.