Medlem

Var ligger det recsu? Letade i 7 timmar efter det där stället

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Var ligger det recsu? Letade i 7 timmar efter det där stället

Det ligger norr om Fabernum, har dock ej själv varit där så jag vet ej vägen men står man söder om Fabernum och tittar mot norr ser man dem. Tindrem är väster Fabernum så du vet vad som är norr

Medlem

Har du någon aning om man kan köpa/göra en egen karta i spelet?
Verkar klart jobbigt utan en.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Har du någon aning om man kan köpa/göra en egen karta i spelet?
Verkar klart jobbigt utan en.

Man kan ej göra eller köpa kartor i spelet ännu men här har du en karta över Nave:
[http://www.anothersoft.net/newmap.jpg]

Bästa sidan om allt i MO:
[http://www.mortalwiki.org/wiki/Main_Page]
Men mycket är okänt ännu.

Medlem

Första länken säger "Account suspended".
Mortal Wiki var dock utmärkt!

Jag tycker att de borde skapa någon sorts skill som gjorde att de som utforskade mycket kunde skapa kartor som de sedan kunde sälja till andra spelare. Kunde kanske kallas "Explorer/mapcrafter".


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Ser bra ut!

Vet du om "hela" kartan kommer att vara tillgänglig för utforskning? Jag hoppas att man kan ta sig till alla platser, allt ifrån bergstoppar till sjöbottnar. Det skulle verkligen bättra på sandbox känslan.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Ser bra ut!

Vet du om "hela" kartan kommer att vara tillgänglig för utforskning? Jag hoppas att man kan ta sig till alla platser, allt ifrån bergstoppar till sjöbottnar. Det skulle verkligen bättra på sandbox känslan.

Ja, det är en helt fri värld att utforska. De enda platser man inte kan ta sig är vissa berg som är för branta men när skillen climbing kommer ändras även det.
Tänk på att träna simning på grunt vatten i början

Medlem

Låter härligt "Sandlådigt"

Hur pass blodigt är spelet? Är inget fan av riktiga slaktarspel med överdrivna mängder ketchup. (Att man i exempelvis AoC blöder några hundra liter per strid förstör enligt mig spelkänslan.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Låter härligt "Sandlådigt"

Hur pass blodigt är spelet? Är inget fan av riktiga slaktarspel med överdrivna mängder ketchup. (Att man i exempelvis AoC blöder några hundra liter per strid förstör enligt mig spelkänslan.)

Du vet att man kan stänga av blodet va? Skulle inte förvåna mig om det går att göra det i MO också, om det finns blod dvs.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av v1ctory:

Låter härligt "Sandlådigt"

Hur pass blodigt är spelet? Är inget fan av riktiga slaktarspel med överdrivna mängder ketchup. (Att man i exempelvis AoC blöder några hundra liter per strid förstör enligt mig spelkänslan.)

Du vet att man kan stänga av blodet va? Skulle inte förvåna mig om det går att göra det i MO också, om det finns blod dvs.

Har inte själv spelat AoC, baserade det på de gameplay videos jag har sett. Hoppas på att man kan få en relativt "realistisk" mängd kladd i spelet..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Senaste patchnotes:

Citat:

Version 0.13.20.24 ? Beta
2010-02-24

------ FEATURES ------

- When the sun sets and the day comes to an end, don't forget your torches. Night time in Nave is a dangerous place...
(The day/night cycle is for now set at: 3h 12min IRL time)
- The south-west region of Myrland is now accessible.

------ ADDITIONS & CHANGES ------

General:
- Optimized the login/logout system.
- Optimized the petition-system.
- Bandages have had their effect significantly reduced. The effect will now also be decreased if the user takes large portions of damage when applying the bandage as intended.
- Major Health Potions has been removed from the utility vendor.
- Stamina costs for all melee-weapon swings have been reduced.
- Stamina cost for blocking reduced.
- You now lose stamina when you get hit based on the amount of damage you receive.
- Reduced the amount of stamina lost when drowning, it should now be easier to swim back up.
- Stuck command is removed. Petition a GM if you find yourself stuck.
- The 'simple axe' has been renamed to 'Pickaxe' and has had its melee weapon damage reduced.
- You now start with a Worn Shortsword to defend yourself with.
- You can no longer steal starting equipment.
- When a player with the Hidden Criminal flag dies, the loot bag will now be Gray instead of Blue.
- Finally added Durability for armors.
- Due to the implementation of Armor Durability, all armor that was created in the previous patch will break on the first hit. This is done to filter the old armors out of the game. (Instead of wiping all characters )
- Starter rags defense rating has been improved.

AI & Mounts:
- The Risar (also known as "Orcs") have arrived in Myrland.
- The forest surrounding Fabernum does now contain different, more fitting creatures to it's environment.
- Pathfinding has been introduced to creatures in following areas:
* Fabernum Forest
* Fabernum City
* Risar camps
* Sator camp in jungle
This is only a test to our pathfinding system, but will be expanded continuously further on.
Note that tamed creatures does not at this moment make use of any pathfinding.

Art & Sound:
- The world lighting has been tweaked as part of the day/night-cycle to produce more realistic colors and ambiances.
- A few Risar camps added in the north east part of Myrland.
- Additional propping in several places around Myrland.
- Added sounds for the new spells.
- Additional idle animations for NPCs added.
- Bakti got some new ambiances.
- Added various points of interest at some empty locations in the world.
- Several new NPCs have been added.

Combat:
- Hitting a person who is globally allowed will now reset their globally allowed timer.
- You can now cut off the arms of your opponent when you land the killing blow.
- Calculations for shields and durability changed.
- Calculations for how much damage a shield will absorb now re-made.
- Calculations for how much damage armors can absorb now re-made.
- Rebuilt calculations for ranged-damage vs shields and armors.
- Added a small timer to avoid block-spamming.
- The amount of damage that shields reduce has been increased, but the new amount of damage they can absorb now make them break a lot quicker.
- The amount of stamina you lose while blocking decreased.
- You now sprint a bit faster while in combat mode but it also drains a bit more stamina.
- You now regain twice the amount of stamina you did before when jogging out of combat mode.
- Jogging will now give back and drain stamina based on how hurt your characters is.
- Stamina regain greatly increased.
- Stamina regain just after swinging greatly reduced.
- The amount of stamina you get while walking in combat mode now greatly improved.
- All melee weapons now lose less durability when hitting something.
- Reduced the amount of damage that got deducted when landing hits with a weapon that was low on durability.

Housing:
- Added new a house type, the Keep. Keep Deeds can only be placed by masters of the House Construction trade.
- Added Palisades; players can now construct them around certain keeps.
- Added Palisade Gates; The gates can be locked.
- The amount of materials needed to construct houses has been greatly reduced to make it faster to construct a house. This is for testing purposes only.

Magic:
- Added new spells: Fireball, Flame Strike, Lightning, Magic Reflection and Earthquake.
- Magic now requires you to look much more precisely at your target in order to cast.
- You can no longer cast/precast spells with weapons equipped.
- The magic system has gone through some general balancing. Spells have had their damages, cast times and costs tuned to bring Magic in line with Melee and Ranged Combat.

Skills & Attributes:
- Reduced the global experience you get from using skills.
- Performing Snooping or Stealing will now play an animation.
- Animations have now been added to players when taming creatures.
- When successfully taming a creature, it's native temperament should now also be initially set as their mindset ( Aggressive, Defensive, Passive ).
- Only tamers with the creature control skill should now be able to change a tamed creature's mindset.
- Typing /tame now works as when using taming from the Quickbar.

UI:
- Added the ability to press enter to submit new name for pet.
- The "Stunned Timer Text" has been replaced with a Progress Bar.
- New spell icons added.
- Icons added for Keeps and Palisades.

------ BUG FIXES ------

General:
- Fixed a bug that gave you the wrong stamina regeneration after holding CTRL in mid-air.
- Fixed a couple of node-crashes.

AI & Mounts:
- All vendors should now be fixed throughout Myrland.
- Pets should now be affected by the flag system even if its tamer is offline.
- Tamers should now always get the correct updated flag from it's creature when re-taming a creature.
- Max loyalty should now correctly be set and updated when a tamed creature's health changes.
- when using the loyalty update command ,loyalty should now always update to the latest loyalty values.
- Pets are now affected by the players globally allowed timer. When a tamer goes blue from being gray flagged, so does the pet.
- Creatures should no longer continue to rotate towards it's prey even after it's dead.

Art & Sound:
- Several graphical bugs fixed throughout Myrland.
- Graphical issues in Morin Khur fixed.
- Possible fix for the "won't show animations" bug.
- It's no longer possible to target the NPCs through walls in Fabernum.
- Pickable items now should correctly spawn where intended at all times.

Combat:
- Durability on bows no longer resets when they are dropped and then picked up again.
- Damage bonus is now correctly displayed and used.

Housing:
- Items should no longer disappear and reappear randomly from the House Chest.

Skills & Attributes:
- The House Expansion Construction skill now gains levels as intended.
- "Sprinting" skill now correctly improves your ability to sprint.
- Added book for Iron Wood lore.
- Added book for Incisium lore.

UI:
- Fixed the mouse-over on spell components to display as intended.
- Fixed a bug that allowed copy/pasting of special characters into the character naming.
- Fixed an bug causing the Enter key to not correctly log you in after typing the user name and password.
- Fixed so that if you bind a key that already exists the previous command will get unbound.
- Sorted some broken key binds due to changes in the underlying functions.
- Fixed a bug where you couldn't use the Quickbar buttons for the bottom version of the Quickbar.
- Fixed an issue where it was not possible to select a template in Character creation.
- Fixed an issue where using capital letters for pet names would open UI windows.

Keeps med palisader är det jag tycker är intressantas vid sidan om night/day cycle:up:

Medlem

alltså jag fick en open beta invite för några veckor sen, jag kunde dock inte spela för det laggade satan och jag blev bara disconnectad hela tiden, nu försökte jag igen igår, så efter ett oändligt antal nerladdade patcher loggar jag in, fortfarande så flyter inte spelet på bra, utan riktigt dåligt, men jag märker till min förvånan att jag är helt ensam i världen, ser inte en ända npc eller spelare

Är det något fel här? då jag försökte nyss igen och det är samma skit, ser inte någon alls jag verkar vara helt ensam

Medlem
Skrivet av Alviar:

alltså jag fick en open beta invite för några veckor sen, jag kunde dock inte spela för det laggade satan och jag blev bara disconnectad hela tiden, nu försökte jag igen igår, så efter ett oändligt antal nerladdade patcher loggar jag in, fortfarande så flyter inte spelet på bra, utan riktigt dåligt, men jag märker till min förvånan att jag är helt ensam i världen, ser inte en ända npc eller spelare

Är det något fel här? då jag försökte nyss igen och det är samma skit, ser inte någon alls jag verkar vara helt ensam

Laggen är tyvärr inte bra, det måste dom fixa. Det har blivit bättre men det är inte bra. Det hjälper att förflytta sig ifrån de mest polulära områdena men det är inget jag kommer acceptera som en lösning efter release.
Ibland när en nod är nere blir det så som du säger, inga npc eller andra spelare. Verkar som att du har haft otur och hamnat så båda gångerna.
Men för övrigt är MO riktigt bra, dvs om man gillar denna typ av spel och inte Måste ha en massa utropstecken över huvudena på NPC'er.

Medlem

Första Keepet uppe:
[ia=18560]
[ia=18562]
[ia=18561]
[ia=18565]
[ia=18563]

Guilden Thirteen är det som satt upp det.

Medlem

Så GRYMT! Önskar det inte laggade så väldigt bara... är helt ospelbart för mig oavsett vilken zon jag är i heh.... börja tröttna på det här skitnätet jag har här

Medlem

Här är lite screenshots från hur det kommer se ut på natten när facklor lyser upp världen som de ska.
[ia=18578]
[ia=18579]

Rekomenderar att kolla in denna tråd där han som gjort night/day systemet talar om hur han tänkt det ska se ut i slutänden:
[http://www.mortalonline.com/forums/35912-day-night-cycle-feed...]

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:

Så GRYMT! Önskar det inte laggade så väldigt bara... är helt ospelbart för mig oavsett vilken zon jag är i heh.... börja tröttna på det här skitnätet jag har här

Det har inte med ditt nät att göra. MO problem.

Medlem

Så pass, goda nyheter alltså.... jag har inte lyckats få det att flyta en enda gång, inte ens utanför städerna... sprang runt o viftade vilt i luften o försökte döda råttor en bra bit utanför fabernum men det var ju som att jag inte styrde yxan överhuvudtaget... Det är enda gången under mina 10-12 timmars testande som jag använt combatsystemet

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Så pass, goda nyheter alltså.... jag har inte lyckats få det att flyta en enda gång, inte ens utanför städerna... sprang runt o viftade vilt i luften o försökte döda råttor en bra bit utanför fabernum men det var ju som att jag inte styrde yxan överhuvudtaget... Det är enda gången under mina 10-12 timmars testande som jag använt combatsystemet

Alla hoppas på kvällens patch...
Patchnotes:

Citat:

Version 0.14.21.27 ? Beta
2010-03-08

------ FEATURES ------
- Libraries added in Meduli, Kranesh, Fabernum and Morin Khur. Librarians sell all the skill books that are available in Nave. The ?old? Book Vendors are still available in the above named cities because the library system is still a work in progress.

- The Húergar of the Oghmir clade (race family) is now available for play.

- Stables have now been introduced to Nave. Either stable your pet at the stables outside various cities or build a stable at your house and stable you pet there. When you stable a pet, you will get a receipt that you later use to retrieve your pet again. The receipt can also be traded/sold to other players.
- One Equerry (Stable Master) added in every city. They are usually found on the outskirts of the cities.

Please not the following: You can only retrieve the pet from the same stable you stabled it in. At a player house stable, only the house owner can stable pets, but anyone with a valid receipt can retrieve a pet. If the house is a guild house, any guild member can stable or retrieve pets from the stable. The person retrieving the pet from the stable MUST have the Taming skill. If the players skill is to low to handle that type of pet, the pet will be lost when attempting to retrieve it. Also, the charge for stabling a pet is ten (10) silver (Both at normal and player house stables. The charge on player house stables will be removed further on).

------ ADDITIONS & CHANGES ------

General:
- Optimized melee-combat code on the server.
- Optimized code for client-objects on the server.
- Optimized non-client objects on the server.
- Optimized how the server keeps track of and handles skills.
- Optimized the in-game chat.
- You will no longer appear on another players screen until you have finished loading into the game.
- Added support for a much greater amount of textures on small mobs.
- Guild-wars are being rebuilt and is disabled for the moment.
- Holding tab will now show a tool-tip just above the crosshair with name and flag color of the target.
- You now need to release tab while holding the crosshair over a target to add it to your target list.
- Removed the one second timer before the tab crosshair appears.

Art & Sound:
- More propping done in the south west region.
- More creature spawners added outside starter towns.
- All mobs have got extended impact sounds.
- Priests added in the south west area of Myrland.
- Lowered the volume on the new magic sounds.
- Altered lightning magic spell sound.
- Generic Night ambiance added.
- Day/night ambiances synced with day/night cycle (Known issue until next unreal engine update: Day/night ambiance sounds will now play in Gaul'kor and won't have a smooth transition when moving in and out of caves).
- Known issue until next patch: Forest/jungle ambiances at night will be turned off, only the generic night ambiance will be played in all areas).
- Moved Bakti storage outside for easier interaction.
- Removed collision in Bakti for small fireplaces and emberplaces to reduce player stuck tickets for GMs.
- Added some props in Bakti.
- Morin Khur has been completely revamped and optimized.
- Four new emotes added; Rock, Paper, Scissors and Wink.
- One new NPC idle animation added.
- The sun now moves behind the moon, but it is still bright during that period.
- The day/night cycle is now longer. (We won't say how long it is now!)
- Moon movement and moonlight have been added.
- Different day/night ratio depending on what part of the year it is.
- Added lighting at points of interest during the night.
- You can enable the light from other players torches. To enable this do the following:
Open the NowOptions.ini in Notepad, located at:
"StarVault\MortalOnline\mortalonline\UnrealEngine3 \NowGame\Config\NowOptions.ini"
Change the following line from False to True: bOtherTorchesLight=True
This option is disabled by default because due to the expense of performance on slower systems.

Combat:
- Took down the sprinting speed a bit for both non-combat and combat-sprints.
- If you have less then 5 stamina you will no longer be able jog until your current stamina is above 20.
- Starting a sprint will now drain a small amount of stamina.

Housing:
- You can now only have one house per account.

Magic:
- Magic Resistance has been added. Depending on how high your Psyche is, the greater chance there is for you to reduce the amount of damage that a spell causes. The amount of damage you can resist is also based on which type of spell that gets cast. The higher Circle (level) the spell is, the less amount of damage you can resist.

Skills & Attributes:
- Raised the amount of XP you get from using skills.
- You no longer gain HP passively without having the Passive Regeneration skill (the amount was really small 1/60s HP).
- You now always gain at least 1 xp/min by reading a book.

UI:
- The library UI has been added.

------ BUG FIXES ------

General:
- Everyone now has the same virtual in game time.
- Fixed an item-exploit.

AI & Mounts:
- Pet companions should now be able to follow you all across Myrland without abandoning you. (They can now cross node borders.)
- Creatures should no longer attack players that are not fully logged in.
- Chickens, rabbits and other critters should now be less prone to attack players.

Art & Sound:
- The day/night cycle will no longer get stuck at perma-night or perma-day.
- Palisade gates are now facing the correct way.
- Fixed lots of graphical issues through out Myrland.
- Fixed issue with the Fabernum Storage that could be interacted with through a wall.
- You will no longer get randomly teleported out of Bakti.
- The devious vanishing scaffolding in the jungle has been removed and replaced with something more solid.
- The missing priest east of Moh-Ki has found his way back to his shrine.

Housing:
- Palisades now have proper collision.

Skills & Attributes:
- Possible, yes possible, fix for the ?disappearing skills when reading a book bug?. Please report on the Bug Tracker if it still remains.
- Fixed bug in the offline calculation of books, you should now be awarded with the correct amount of skill when reading while offline.
- Fixed a bug that made it possible to re-log several times to get skill by reading books.
- Fixed the durability issue with crafted bows.
- Pyrite Lore should no longer be invisible in the skills list even though you know the skill.

Medlem

Tyvärr fixade inte den här patchen desyncen. Det blev bättre men ännu inte helt bra.

Medlem
Skrivet av Recsu:

Tyvärr fixade inte den här patchen desyncen. Det blev bättre men ännu inte helt bra.

Små framsteg är bättre än inga, hoppas att det är fixat till releasen!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hej Recsu Är det här du hänger...

Ang keepbilderna kanske du oxå borde säga att det var AI som satte upp palisaderna (allså claimade platsen), sen snodde 13 det under näsan på dom. Vilket resulterade i en 12 timmars fight ungefär, där AI rev hela skiten. Kvar nu är endast palisaden, keepet är i ruiner

/Sjöberg

Medlem
Skrivet av lifeisaloop:

Hej Recsu Är det här du hänger...

Ang keepbilderna kanske du oxå borde säga att det var AI som satte upp palisaderna (allså claimade platsen), sen snodde 13 det under näsan på dom. Vilket resulterade i en 12 timmars fight ungefär, där AI rev hela skiten. Kvar nu är endast palisaden, keepet är i ruiner

/Sjöberg

Japp, här hänger jag.

Megadelux

Vart fan köper man facklor ?

Medlem
Skrivet av renod:

Vart fan köper man facklor ?

Kolla med Utility Vendorn, han borde ha.

Medlem

Någon som lirar detta nu? Måste säga att jag är imponerad av deras release. Jovisst, servern krashade till och från, men fick många grymma speltimmar igår utan något lagg eller gamebrytande buggar.

Nu (dag2) är lite värre då servern mer eller mindre åker ned stup i kvarten men SV jobbar på så det kommer antagligen inte vara såhär länge till.

Förövrigt så var releasen _mycket_ bättre än i alla andra MMORPG's som jag har lirat innan.

Medlem

Jag har inte fått ner klienten än, började ladda ner igår efter jobbet kl 15. Går så satans segt, och så sitter man på 100mbit. Deras servrar är anus. iaf, jag har inte lirat sen dom fixat Desync problemet, så får se hur spelet känns. Bör väl vara klart imon.

Skriv svar