Test – Så mycket snabbare blir PS4 Pro med hybriddisk

KoP
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av KoP:
Skrivet av superapan:

Står folk normalt ut med laddningstider på över en minut?!

Har man ingen erfarenhet ifrån tiden då man satt och laddade in spel ifrån kassettband så nej, troligtvis inte. Vi som varit med och är härdade, ja.

Commodore 64 med kassettband. Starta laddning, gå och fika, förhoppningsvis var det klart när man kom tillbaka, buggy boy.

Hehe, vad var det nu igen.. ca 30 min att ladda ett spel? xD. Det var tider det

Inte riktigt så lång tid. Sen körde man iofs en del turbospel och då gick det ju betydligt snabbare att ladda in å komma igång.

Medlem

Jösses vilka laddningstider! Där har företagen något att jobba med.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av superapan:

Står folk normalt ut med laddningstider på över en minut?!

Den mer relevanta frågan är väl; finns de folk som hostar upp 4000 spänn ENBART för att dra av 20-30 sekunder på laddningstiderna?

Medlem

Är så van med ladningstider att jag ibland får pausa spelen på ps4 pro bara för att kunna titta lite längre på Youtube. Gillar att pausa spelandet ibland så när något ska laddas så får man passa på med Youtube sms eller något. Körde förresten igenom och fick avslutet A på NieR nyss. Häftigt spel skönt att det är lite speciellt! Är nog första spelet på mycket länge som jag skulle kunna tänka mej att spela igenom kanske 4-5 gånger bara för att ser fler slut. Mer säger jag inte.

Medlem

Ett problem med pc och dess låga laddtider är att man allt som oftast inte hinner läsa de hints/tips som finns på laddningsbilderna...

aus
Medlem

Har inte riktigt fattat det här med ssd. Så det enda ssds gör är att korta ner laddningstiderna, boot, loadingscreens etc. inte prestanda i själva spelet?(fps, stabilitet).

Medlem
Skrivet av aus:

Har inte riktigt fattat det här med ssd. Så det enda ssds gör är att korta ner laddningstiderna, boot, loadingscreens etc. inte prestanda i själva spelet?(fps, stabilitet).

Där har du fel, en SSD gör verkligen skillnad även i själva spelet.

Speciellt i spel som är väldigt läsintensiva som tex de flesta MMO / open world.

Minns tex när jag spelade Aion och man kom in i "storstaden" där blev det laggfest varenda gång med vanlig disk.

Men efter att ha bytt till SSD flöt det som smör utan att ha ändrat nåt annat alls.

k3m
Medlem
Skrivet av tricky:

Ingen skillnad på fps? På min gamla ps3a var det skillnad på både laddningstider samt fps. Kanske inte är någon skillnad eftersom SSHD fortfarande kör med 5400rpm.

I just GTA V var det rätt stor skillnad faktiskt, spelet låg konstant och läste från hårddisken, kan tänka mig att det är liknande scenarion i andra open world-spel. Men just den där stora vinsten i laddningstider är en otrolig vinst.

Btw, det heter SSD-enhet, inte disk. En SSD har inga skivor (discs)

block-enhet!?

Medlem

Har en 1tb sshd till min ps4 (version 1) laddningen är kanske snabbare, men i mitt fall var det utrymme som behövdes. Men nu har min 1tb vart full länge. Behöver en 3-4tb känner jag. Köpet mestadels digitalt och får avinstallera för att installera ett annat. Men ska uppgradera till ps pro och smacka in en 4tb direkt

Medlem

Med senaste uppdateringen så kan man ju ansluta extern disk.
Undrar hur mycket snabbare det blir om man kör en 3.5" 7200 RPM via kabinett och USB 3.0 och installerar spelen där?

3.5" finns ju även som Hybrid

Medlem

Har en 500 i min slim. Tror och tänker att jag kommer behöva köpa en 1T vad det lider. Då lär jag köpa mig en hybrid istället.
Undrar dock hur en SSD via USB ter sig?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Med usb3 så är extern ssd riktigt nice då får man hyffsat bra bandbredd.

Ska tydligen skilja lite mellan olika externa ssd diskar som kör usb3 sägs det men inte kollat så noga..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av superapan:

Står folk normalt ut med laddningstider på över en minut?!

Har man ingen erfarenhet ifrån tiden då man satt och laddade in spel ifrån kassettband så nej, troligtvis inte. Vi som varit med och är härdade, ja.

Eller när man körde Wing Commander 3 på 486-tiden, det var nog den segaste laddtid jag varit med om hittills...

12
Skriv svar