Alla faller vi någon gång...

Medlem
Alla faller vi någon gång...

... för det förbannade grupptrycket (Detta menas då att skapa denna blogg)

Eftersom det här är mitt första inlägg så medför detta att jag kommer dömmas efter det.

Så, om jag ska då berätta lite om mig själv, den människa jag är.
Jens "Bobbo Krull" Halvarsson, Ljusdal, Hälsingland.

Bor med min sambo och nyfödda dotter på sex månader.
Bor i en, som blev liten två efter dotterns födsel, två.

Kort och koncist.

Men hur är då mitt, det som är relevant till denna sida, spelhistoria?

Jo, allt började med NES, denna gudasända gåva som skulle inviga mig i detta beroende, denna drog.
Sedan blev det ett naturligt steg att ta detta vidare till Gudasändgåva 2.0
- SNES.

Detta är enl mig den bästa spelkonsolen i historien, bäst spel, bäst grafik, bäst ljud, bäst design.
Så man tänkte: "Vad ska spel gudarna göra härnäst?"

N64... Gudasändgåva 2.5.
Här, enligt mig, vänder det för mig, min tro var rubbad.

Så, jag börja med PÄCÄ, denna ting av Satan. Körde här en helvetes massa Counter-Strike, som jag f.ö anser vara det absolut, ÖVERLÄGSET, bästa online spel någonsin. Här börjar ni läsare säkert börja kolla på andra knappar att trycka, kanske tänker "den där back knappen skulle inte sitta fel" men jag ber, lyssna på min förklaring.
CS är det spel som kräver skicklighet med taktiska kunskaper, det enda spel, som jag spelat, som en taktiskt lagt lag kan vinna mot ett mer skickligt.
Detta medförde en helt nya dimension av spelande för mig, som var, och är, en taktiker.

Sedan ska jag ej gå in på Public delen av CS, som är helt och hållet förstörd... tyvärr.

Så vad skulle då ta mig ifrån detta verktyg av Satan?
Jo, Satans motsvarighet i Asien...

Sony.

Sitter här hemma nu med min mardrömmsvarta Playstation 3. Jag är fast i dennes grepp.

#blogg


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

1
Skriv svar