Super Street Fighter 2 Turbo HD Remix

Medlem
Super Street Fighter 2 Turbo HD Remix

Hua vilket långt namn! Jag har köpt en Xbox 360 och fick med GoW1&2 och Mirror's Edge. Vidare köpte jag spelet i titeln, mest för nostalgins skull. Fan va svårt det är! Jag åker på däng gång på gång mot datorn och när jag vågade mig ut på Live så blev det ännu mer smisk.

Efter att ha googlat runt lite har jag kommit fram till följande:
1. SSF2THDR är svårt.
2. Det ska vara svårt.
3. Xbox360 kontrollen är långt ifrån bra.
4. Det ska tydligen "lossna" efter lite nötande.

Så nu undrar jag om det kommer att lossna för mig snart, har spelat sen i lördags och märker endast små framsteg. T ex att jag fattar att jag ska göra en hård hög spark om någon hoppar mot mig istället för att panikartat trycka på alla knappar jag kan samtidigt.

Jag har väldigt svårt med styrspaken, allt som oftast så hoppar gubben då jag försöker göra en hadouken eller motsvarande rörelse. Kontrollen är mycket känslig, om man råkar trycka lite lite lite snett uppåt istället för framåt så hoppar gubben mot en oundviklig hög spark eller annat otrevligt.

Just detta att jag inte kan göra ens de enklaste specialattackerna när jag vill är väldigt frustrerande. Jag har ändå åtskilliga timmar med Mortal Kombat 2 och SF2 i bagaget. Jag skyller allt på Xbox360 kontrollen, som jag annars tycker är ganska skön.

Nåja på fredag kommer SF4 som jag ska inhandla. Hoppas att det är lite bättre/enklare kontroller och att det är lite mer förlåtande för nybörjare.

Har ni några tips eller vill ha någon att slå på så kan ni adda mig, pm för Live acc.

Shoryuken!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar