Nördmyten pt2

Medlem
Nördmyten pt2

För att följa upp gårdagens inlägg så tänkte jag presentera en alternativ bild utav den stereotypa verkligheten.

Först och främst, jag är fetnörd. Spel, film, böcker, musik. Alltihop. Jag köper dvds som andra byter kalsonger, jag tycker att en dag utan musik är en dag förlorad, folk som inte läser böcker dömer jag ofta ut som inkompetenta och ointressanta. Jag är generellt sett inte intresserad av att prata med folk som inte läst minst lika många böcker som år de är gamla (och då räknar jag inte in bertböcker, sorry p-staffan.).
Och så spel då.
Spel.
Jag spelar allt, moreless. Worms 2, javesst, Rome: Total War, javesst, Homeworld, Quake 1-4, Monkey Island, Broken Sword, Resident Evil, Chuchu Rocket (Dreamcast!), Sanitarium, Singstar, Guitar Hero, Dance Dance Revolution, Bubble Bobble, Prince of Persia (old och newschool), Final Fantasy, Secret of Mana, F-zero, Need for speed, Colin Mcrae, Theme Park, Rollercoaster Tycoon, Typing of the Dead, Diablo, Fallout, Vampire, Morrowind osv osv.

Igår så konstaterade vi att nördar var feta och barnsliga. Fet? Inte jag. Barnslig? Barnsligt förtjust i spel, ja, skrikandes över hur cp-folk är som fraggar mig? Nej. Jag tycker om att diskutera narkotika, jag super, slåss och sjunger i Our Days Are Numbered (bilder finns här! Kolla på den 17e Maj för senaste spelningen). Känns det som att jag passar in på den stereotypa bilden av nördar? Nej. Kan det vara så illa att stereotyper allt som oftast inte är annat än dåliga generaliseringar utav puckade fördomar? Det är väl upp till dig att bestämma, antar jag.

Så för sakens skull så ska jag ge er en bild på petit moi, och sen får ni väl kommentera här och säga om det passade in på hur ni tror att en nörd ser ut.

Jag tycker bilden ovan ger en bra och nyanserad bild utav hur gamers/nördar ser ut. Utöver det så vet jag att judar har krokiga näsor, nazister är skalliga, negrer älskar kyckling och vattenmelon och alla som kan arabiska är terrorister ohw8n0w, nu blev det fel va?

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar