Team Fortress 2 (Första intrycket)

Inaktiv
Team Fortress 2 (Första intrycket)

Min brosa köpte Team Fortress 2 igår. Jag fick spela spelet och spelet i fråga verkar vara lite av varje. Först och främst så belönar spelet de som är duktiga med nya och bättre vapen så det är svårt att komma in i spelet dessutom finns det bara nya grejer för Sjukvårdare och Pyromaner, de två klasserna jag inte gillar ursh. Jag är duktiga på att spela Soldat. Jag får inte in varje träff men i förvirringens centrum brukar jag endå få in ett par kills.

En sak jag gillar är att ingenjörer inte kan lägga upp 30 turrets utan kan bara lägga ut 1 Turret, 1 Dispenser och en teleportör. Ingenjörerna har relativt kassa vapen som består av ett shotgun, en pistol och en skiftnyckel. Det är en väldig balanserad klass. Verkar vara en Amerikansk stereotyp.

Heavyn har riktigt roliga kommentarer och så men den har i princip liten till ingen kontroll över vart kulorna landar men motståndarna är rädda för heavyn och täckeld funkar bra för den har klassen. En bra och balanserad klass. Detta verkar vara en ryskt stereotyp.

Soldiern har raketer och kan skjuta 4 stycken innan han behöver ladda om men man kan avbryta när som helst. Klassen funkar bäst för dem som har bra taktkänsla och siktar bra. Klassen verkar inte vara speciellt overpowered så klassen är schysst. Verkar vara en Amerikansk stereotyp igen.

Scouten är sannerligen något unikt som kan sprinta snabbt och har relativt schysst eldkraft om man är duktig. Klassen verkar vara bra och balanserad. Också en Amerikansk stereotyp.

Medicen helar sina lagkamrater med hjälp av en damsugare som han måste hålla i så länge han vill hela, när übergaudgen är full så kan han och den han helar gå in i übermode. De blir odödliga men medicen måste fortfarande hålla i sin sketna damsugare. Spelas sällen eftersom de flesta tycker att klassen är tråkig. Tysk stereotyp.

Spionen klär ut sig till motståndare och förstör maskiner och blir upptäckta. Denna klass är svår och få (om några?) servrar har vänlig eld på så spioner blir lätt upptäckta. Klassen är obalanserad och bara de duktigaste kan dra nytta av den klassen. Verkar vara en fransk stereotyp med tanke på dialekten.

Pyron är den drygaste klassen i hela spelet. Denna klass får lätt övertaget genom att gömma sig vid hörn och bränna ihjäl sina offer. De är rätt snabba och man tar lätt eld så de är jättesvåra att slåss mot i en trång bana och de flesta banorna är trånga så klassen är obalanserad och servrar kan bestå av 50% pyros. Antagligen också en amerikansk stereotyp men det finns inget som pekar mot det.

Snipern har det tufft. Han har en hyfsat maskingevär men hans riktiga kall är att skjuta folk långt ifrån. Han brukar oftast gå under av en spion om något eftersom de bara spawnar i öppna banor. Klassen isig är faktiskt bra balanserat utan så stora svagheter en sniper förväntas ha. En australiskt stereotyp.

Demomannen verkar vara en relativt svår klass att spela. Då måste man har bra sinne för spelets fysik för att lyckas. Vad jag än försöker med exploderar alltid mina sprängämnen i mina stövlar. En skottsk stereotyp.

Och det var alla klasser

#blogg


signatur

Lyssna på vad jag säjer. Jag vet vad jag snackar om. Bara checka min spelsamling.

1
Skriv svar