Rött alarm

Medlem
Rött alarm

Tror jag skrivit på forumet hur mycket jag inte gillade Red Alert 3.Detta givitvis efter ha läst PC Gamers recension om spelet, samt själv kollat lite trailers och screenshots. Trots att jag ser första Red Alert som det bästa spelet någonsin så tänkte jag inte skaffa mig trean. Allt jag gillade med första var borta, icke existerande. Jag måste ha älskat spelet på fel grunder tydligen när spelet har blivit som det blivit, eller så är utvecklarna banga i huvudet helt enkelt. Jag hoppas på det sistnämnda, det var ju något speciellt med Westwood teamet som inte de på EA har.

Dock. Red Alert 3 är nu i min ägo. På mellandagsrean hitta jag ett färskt exemplar för 249kr. Inte begagnat. Det var omöjligt att låta bli, även om spelet är riktig koskit så läre jag inte bli förbannad för det. Nu får jag med egna ögon,öron och händer testa hur spelet känns. Är ju bra, men det känns inte bra. I förpackningen ligger en planch med 7 kvinnor på där endast en av dom är någorlunda påklädd. Herre jösses, va fan är det med EA som försöker locka tonårsfjortisar av sämsta klassen. Vet man ju redan vad det är för typer man kommer möta när man kör online. Får hoppas de håller sig till singleplayer.
Mer saker som drar ner förväntningarna: Jag vet redan att jag hatar designen på enheterna och byggnaderna. Red Alert var ett militärspel med lite fantasi i. 3:an är 100% fantasi och man har inget som liknar en pansarvagn eller nåt som liknar en vanlig soldat (typ). Det är väl igentligen det största jag har emot spelet, att spelet har utvecklats till något helt oegenkännbart förutom Tesla coils. Sen har vi ju också grafiken i övrigt. Färgglatt men o så fult. Inte World in Conflict precis eller det ännu äldre Company of Heroes som har båda blivit mina favoriter inom RTS av den nya generationen. RA3 är riktigt fult i jämförelse. Men man kan stå ut, ettan går ju fortfarande att spela.
Få se hur det går, förväntningarna är iallafall att spelet hamnar snart långt bak i bokhyllan undangömt. Är väl själva onlinespelandet i RA3 som kan rädda det från en säker död.

Nästa Red Alert vill jag ha såhär: En riktig remake av ettan. WiC-snyggt med plus i kanten. Riktiga tanks och riktiga soldater. Att fantisera längre bort än Tesla coils, iron curtain och sånt är strängt förbjuden. Ta det bästa från Generals, släng in lite subfraktioner som Kina och Vietnam, de är kommunister de med och det var så jag kände ettan var med de Allierade på en sida och de Röda på den andra. Japan får va en sub av de Allierade, lite extra tech men inga jävla mangamonster. Mer komplicerat behöver det inte vara fatt jag ska älska det. Tror säkert det finns massor med smådetaljer de kan lägga in fatt få det att verka nyskapande, viktigaste är dock att vara troget orginalet som de knappt fick tvåan att vara. Min åsikt men jag tyckte de redan då slängde in för mycket fantasi i serien. De hade klarat av det utan.

#blogg

1
Skriv svar