Angående polisen och rasist anklagelserna!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

CastorFiber: Det handlar inte om att de behöver vara rasister. Och det handlar heller inte om hur deras gärningsmän brukar vara. För att de personer som de brukar ta in i ställen som Rosengård ofta är mörkhyade har sina förklaringar (något vi inte tar i denna tråden, tack). Men "mörkhyade" är det ordet de ska använda i tjänst när de ska förklara utseendet på något. Att använda det negativt värdeladdade ordet "neger" blir därför fel - speciellt när det är poliser.

Visst, jag skriver under på det men att någon av poliserna slinter i sitt språkbruk skall det inte behöva bli rabalder av detta slag, det skall definitivt inte ursäkta stenkastning och fjortisupplopp. (påstår inte att du menar det)

Skrivet av bjosarn:

Skrika ut sina problem behöver inte betyda att man skriker "NEGER!", vilket jag hoppas att du förstår.

Nej, man behöver inte säga saker som kan upplevas stötande av andra men om någon gör det är det inte så farligt.

Skrivet av bjosarn:

Det finns som sagt förklaringar varför man inte nämner mörkhyade personer som "negrer" längre.

EliasN har förklaringar till en del saker också, det betyder inte att jag tror på dem en sekund.

Skrivet av bjosarn:

Och det här handlar inte om personer åsikter, utan att när de representerar Sveriges poliskår så ska man lägga band på sig.

Ja, det skall/bör man. Men om någon "gör bort sig" skall vi inte älta och blåsa upp det som i detta fall - det är sjukt fjantigt att hänga upp sig på och det är inte produktivt att låta problem fastna på skitsaker - det är aftonbladstänkande att få en skitsak att kosta pengar, dra ut på tiden och att skapa svårläkta konflikter som de kan ljuga och överdriva kring.

Jag håller med Hamstern kring att många av er tycks tappat orienteringen kring visionen om att alla skall dansa med drottningen på balen, alla får vara med, allt skall handikappanpassas, alla språk skall pratas i skolan, kvotera in blinda körskollärare osv, osv.. Om det daltandet fortsätter kommer det att stärka de krafter som verkar på andra sidan medmänskligheten på samma sätt som en förälder till slut inte orkar lyssna på sitt gnällande barn och blir arg.

Allt kan inte vara ett rosa moln. Nolltolerans kring småsaker är kontraproduktivt och att snubbla över småsaker kan ge svårläkta sår.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Den så kallade "apjäveln" var ju en etniskt svensk AFA-aktivist.

edit: http://www.metro.se/se/article/tt/2009/02/13/rasistklader/ind...

Nu är rakat huvud rasistiskt också!
Sverige...

Medlem

nu är det väl att ta en sak ur sitt sammanhang iaf


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Den så kallade "apjäveln" var ju en etniskt svensk AFA-aktivist.

edit: http://www.metro.se/se/article/tt/2009/02/13/rasistklader/ind...

Nu är rakat huvud rasistiskt också!
Sverige...

Stackars alla cancer patienter som anses vara rasister nu med:(

Medlem
Skrivet av Pliskin:

edit: http://www.metro.se/se/article/tt/2009/02/13/rasist
klader/index.xml

Nu är rakat huvud rasistiskt också!
Sverige...

Det är inte rakat huvud som är rasistiskt, det är när du tar symboler (rakad skalle, bombarjacka och kängor) som används av rasister som du kan förknippas med rasister.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Angående Metro artikeln;Är de som bestämt det där i Bromölla helt pantade ? Bara för att man har rakat huvud, hängslen och kängor behöver det inte alls betyda att man är rasist,snacka om att de har förutfattade meningar. Jovisst finns det folk med det här utseendet som är rasister men de är inga riktiga skinheads imo.
SE BILD UNDER.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

synd att inte fler vet om det där , jag slutade säga skinhead typ i mitten på 90talet för att jag just lärde mig vad ordet egentligen kom ifrån.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Det är SKÅNE FFS. Finns ju bara bönder och rasister där nere, Sverigedemokraterna lever ju loppan där nere.

Nej skämt osidå.

Spelar ingen roll om man är polis, att man har fått en utbildning i att vara polis. Visst skall man hålla käft om vissa saker men alla människor har en tröskel över hur mycket skit dom kan ta innan de flippar ut och säger något sånt här. Sedan tror jag att det är lite hårdare där nere i Skåne just pga rosengårdskrisen etc.

Vem vill ha molotov cocktails och sten kastat på sig igentligen? Det är ju rena rama GTA IV där nere.

Sedan har vi ju en annan historia, och det är alla jävla mediaövervakning över allt vad poliser gör. Vad de inte gör och fan o hans moster.
Det är skandaler hit och dit. Bara för att sälja tidningar.

Folk klagar över allt som polisen gör, polisen riskerar livet för att andra folk skall kunna sova gott om nätterna, och de får sten kastat på sig ändå likt förbannat för namnkallelser.

En man attackerade två poliser med en kniv och de sköt honom i nödvärn, och de blir hängda för de.

Borde egentligen avskaffa alla poliser och ser hur det ser ut sedan.

De ska inte vara såhär.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Jag har ingen aning hur trovärdig han är, men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Jag har ingen aning hur trovärdig han är, men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

Tror inte att staten eller dyligt betalar honom.Jag håller med honom till 100% om problemen han nämner,har själv sett hur det barkar hän.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Jag har ingen aning hur trovärdig han är, men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

Tror inte att staten eller dyligt betalar honom.Jag håller med honom till 100% om problemen han nämner,har själv sett hur det barkar hän.

Det låter ju lite som att du sväljer allt han säger bara för att det han säger har med hur du själv ser på världen, du borde kanske kolla på baksidan av förpackningen innan du stolt säger att det är kyckling.

Och sen att ingen betalar honom betyder inte att hans ord är sanning, han kan ha en agenda lika mycket som svensk media kan ha en agenda.

Fortfarande bara en människa.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Jag har ingen aning hur trovärdig han är, men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

Tror inte att staten eller dyligt betalar honom.Jag håller med honom till 100% om problemen han nämner,har själv sett hur det barkar hän.

Det låter ju lite som att du sväljer allt han säger bara för att det han säger har med hur du själv ser på världen, du borde kanske kolla på baksidan av förpackningen innan du stolt säger att det är kyckling.

Och sen att ingen betalar honom betyder inte att hans ord är sanning, han kan ha en agenda lika mycket som svensk media kan ha en agenda.

Fortfarande bara en människa.

Med ditt resonemang kan man inte lita på någon i huvudtaget,jag väljer att lita på honom för att det stämmer med min bild av vad som händer.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Jag har ingen aning hur trovärdig han är, men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

Tror inte att staten eller dyligt betalar honom.Jag håller med honom till 100% om problemen han nämner,har själv sett hur det barkar hän.

Det låter ju lite som att du sväljer allt han säger bara för att det han säger har med hur du själv ser på världen, du borde kanske kolla på baksidan av förpackningen innan du stolt säger att det är kyckling.

Och sen att ingen betalar honom betyder inte att hans ord är sanning, han kan ha en agenda lika mycket som svensk media kan ha en agenda.

Fortfarande bara en människa.

Med ditt resonemang kan man inte lita på någon i huvudtaget,jag väljer att lita på honom för att det stämmer med min bild av vad som händer.

Nej, mitt resonemang är bara att du borde kolla kritiskt på det han säger och sen söka ännu mer information om det han pratar om.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av HollowMan:

Holland har gått för långt,är vi på väg åt samma håll eller är vi redan där?
Youtube-klipp 1.
Youtube-klipp 2.
Youtube-klipp 3.

Roligt att du klagar på alla medier i Sverige och kallar dom subjektiva, men plockar fram Pat Condell som någon form av sanningsspridare.

Vad är det för fel på Pat Condell? roligt att du påpekar att han inte skulle vara trovärdig,kan det bero på att han inte är PK?

Jag har ingen aning hur trovärdig han är, men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

Tror inte att staten eller dyligt betalar honom.Jag håller med honom till 100% om problemen han nämner,har själv sett hur det barkar hän.

Det låter ju lite som att du sväljer allt han säger bara för att det han säger har med hur du själv ser på världen, du borde kanske kolla på baksidan av förpackningen innan du stolt säger att det är kyckling.

Och sen att ingen betalar honom betyder inte att hans ord är sanning, han kan ha en agenda lika mycket som svensk media kan ha en agenda.

Fortfarande bara en människa.

Med ditt resonemang kan man inte lita på någon i huvudtaget,jag väljer att lita på honom för att det stämmer med min bild av vad som händer.

Nej, mitt resonemang är bara att du borde kolla kritiskt på det han säger och sen söka ännu mer information om det han pratar om.

Har gjort min egen kritiska bedömning av honom och har kommit fram till att det han säger stämmer helt igenom.När vi snackar svensk media,så är problemet att dom i huvudtaget inte tar upp detta ämne som Pat Condell gör...i rädsla för hur dessa skall svara med våld eller upplopp.

Mitt råd till er är att gå in på länkarna och titta igenom klippen,svara sedan på om ni tycker han har fel eller rätt.

Medlem

Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden hittils, men vad fan spelar det för roll om vad de sade? Uppenbarligen TYCKER de så och har man såna åsikter hör man inte hemma där. Deras uppgift är att förebygga.

Det är typ som om jag skulle jobba som polis mot våld, men när jag är ledig är jag ute och slåss på krogen.

Man kommer aldrig någonsin lyckas förebygga något när man själv är en av orsakerna till att saker är som det är.

Ingen polis ska få ha såna åsikter vare sig i tjänst eller privatlivet. Har man det går man inte in för att göra samhället den tjänst bra polisarbete kan göra.

/min åsikt.

Skrivet av Polish:

Det är SKÅNE FFS. Finns ju bara bönder och rasister där nere, Sverigedemokraterna lever ju loppan där nere.

Nej skämt osidå.

Spelar ingen roll om man är polis, att man har fått en utbildning i att vara polis. Visst skall man hålla käft om vissa saker men alla människor har en tröskel över hur mycket skit dom kan ta innan de flippar ut och säger något sånt här. Sedan tror jag att det är lite hårdare där nere i Skåne just pga rosengårdskrisen etc.

Vem vill ha molotov cocktails och sten kastat på sig igentligen? Det är ju rena rama GTA IV där nere.

Sedan har vi ju en annan historia, och det är alla jävla mediaövervakning över allt vad poliser gör. Vad de inte gör och fan o hans moster.
Det är skandaler hit och dit. Bara för att sälja tidningar.

Folk klagar över allt som polisen gör, polisen riskerar livet för att andra folk skall kunna sova gott om nätterna, och de får sten kastat på sig ändå likt förbannat för namnkallelser.

En man attackerade två poliser med en kniv och de sköt honom i nödvärn, och de blir hängda för de.

Borde egentligen avskaffa alla poliser och ser hur det ser ut sedan.

De ska inte vara såhär.

Dom förtjänar inte alltid den skit dom får ta, det håller jag med om. Jag tycker däremot att saker och ting kan bli bättre, och man måste driva det frammåt. Bra betyder inte att det inte kan bli bättre.

Medlem

who gives a fock *troll*

Medlem

Såg första klippet och läste artikeln. Skall försöke se filmen men bara tanken på att personen anmälts för att ha gjort en film gör en arg. Det är helt stört.

Medlem

jag såg på nyheterna för nån vecka sen och det visade sig att de använde dessa ord i utbildningen vilket visar på att det inte var i stundens hetta.

http://nyhetskanalen.se/1.842827


signatur

thank you, come again

Medlem

def sorgligt isåfall.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Greger:

men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

What he said.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det här är poliser som verkligen borde plugga värdegrund

Stackars kille (vit är han också)
http://svtplay.se/v/1441166/abc/joakim_kande_sig_hotad_av_pol...

Medlem

nu när vi endå snackar om poliser, så kan jag dra en sann men väldigt rolig historia och väldigt off topic

en gång när jag var yngre.. ett år sen alltså, så blev jag ombed att gå ifrån en ''brottsplats'' där min polare var ''brottslingen'' när jag frågade vad det var som hade hänt? för min polare var felaktigt anklagad.. vilket är sant så tog en tjej snut om min arm precis vid slutet av meningen, för göra sitt polis grepp, haha men hon visste inte att jag har tränat en hel del kampsport under mitt liv och lärt mig kontra en hel del grepp så fick hon inte bukt på min arm så hon fick tillkalla två manliga poliser för ta ner mig på marken.. gud va kul de va, sen fick jag spendera en timme på golvet i piket bussen för sedan ta emot lite glåpord och liknande

efter dem haft det roliga med mig så droppade dem av mig i någon mörk gränd i stockholm city haha, det extra roliga var att jag var nykter och ej provokativ och bad den kvinnliga polisen om en dejt efter dem droppat av mig

nu är jag helt seriös, poliserna har faktist lite humor jag tror dem fått lite inspiration från ett flertal LA polis filmer om att droppa folk mitt ute i en gränd haha

Medlem

ostmjuk hamster: Det är ju sånt här man inte kan acceptera från poliser. "Om du inte ser det kanske du ska med till psyket?"
Vad är det för jävla idiot till machopolis?

ghoül: Ditt skryt om dina kampsportskunskaper och din attityd mot kvinnor imponerar inte speciellt mycket på mig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

ostmjuk hamster: Det är ju sånt här man inte kan acceptera från poliser. "Om du inte ser det kanske du ska med till psyket?"
Vad är det för jävla idiot till machopolis?

ghoül: Ditt skryt om dina kampsportskunskaper och din attityd mot kvinnor imponerar inte speciellt mycket på mig.

Ja jag menar det. :/ Han låter mer som en värdetransportrånare än en polis. Riktigt grova uttalanden.
Tycker det här är mycket värre än det som sades i piketbussen i.o.m. att det här får killen kastat i ansiktet och av vilken anledning man uttrycker sig så starkt förstår jag inte...

Tror förresten inte ghoül hade avsikt att antyda att kvinnor överlag är det svaga könet utan att han hade talang nog att komma ur greppen och att fler än en kvinnlig polis behövdes för att få fast honom.
(Rätt rolig historia annars )

Medlem

Bjosarn, om du har fått för dig att jag skryter så är det ej mitt fel

tror inte du ser poängen i det hela av historien

att jag

1: blev ''arresterad'' för jag frågade snällt vad det var som hade hänt
2: att jag inte fick något svar utan blev ''attackerad'' på en gång
3: att den kvinnliga polisen ej kunde koppla ett relativt enkelt grepp på mig
4: att hon fick tillkalla 2 extra poliser för att få ner mig på marken
5: att jag blev inkastad i en piket bil och fick spendera 1 timme på golvet och stå emot diverse glåpord, och under denna timmen håller jag mestadels käft
6: att dem dumpar av mig i en mörkgränd i stockholm's city (vilket är typ det roligaste)
7: jag tyckte polis tjejen var jävligt vacker och bad henne om en dejt, vilket jag ej fick, men lite humor fick dem ju känna på

Så min slutsats är att mina erfarenheter av polisen är att dem har ett behov av att känna makt och ha kontroll över oss människor, och att dem är onödigt hårda och aggresiva vid tillfällen.

dem kunde ju ha bett mig gå därifrån när jag frågade? var inte så att jag gick fram och lekte allan ballan

och jag vill bara säga att jag ej försöker skryta här, utan bara berätta en rolig sann historia om hur poliser kan vara

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Greger:

men du borde kanske vara lika kritisk till han som du är mot våran svenska media.

What he said.

Talk to the hand.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Fan vad bra vi har det ändå här i sverige där våra problem kretsar kring sån här skit - Det är så "aftonbladet" att gnälla om vad några poliser sagt till varandra. Hur går vi vidare, liksom?
Det är så jävla löjligt...

Precis lika löjligt som en artikel jag läste i metro häromdagen om en 15-åring som åtalas för att han "nöffade" åt några poliser. Löjligt.

En annan tanke... Ingen som funderat på varför poliserna säger som de gör? Kan det vara så att problemen ständigt har samma huvudrollsinnehavare eller är det så att alla poliser är dumma rasister som är korkade?

Folk älskar att hata poliser, älskar att se dem svettas - Själv tycker jag att man kan ha lite förståelse kring deras arbetssituation. Personligen vill jag inte att det kommer en piket full av velour-poliser som frågar mig om mina känslor och påminner mig om att "imogon är en annan dag" den dagen jag behöver ringa efter polisen. Poliser skall inte vara några jävla pussgurkor som springer våra ärenden, det är vad jag tycker.

Och du som påstår att alla svenskar är smygrasister - jag håller inte med dig, jag tycker snarare att alla svenskar är RÄDDA FÖR ATT KALLAS rasister så man smyger kring problemen istället för att skrika ut sina problem.

Angående "neger" så säger jag det också utan att mena något illa med det.

De som sa Nöff till polisen var båda alkholpåverkade och hade även varit jobbiga mot allmänheten. Du vet att media inte säger hela sanningen alltid. Take it with some nypa salt

Skriv svar