Utkastad 7-åring.
Idag blev jag galen på 7-åringen. Ja alltså inte min dotter, utan den bärbara som fyller 7. Jag vill egentligen bara ha en surfdator eftersom jag blir bortkörd av barnen från TV-spelen eller speldatorn med jämna mellanrum. Ja, jag behöver ju något att göra för inte kan jag pilla mig i navlen eller lägga om golven varje dag. Sagt och gjort, den billigaste datorn med 15 tumsskärm från Elgiganten är inköpt. Förvånandsvärt nöjd trots låg prestanda, även om jag nu suttit och installerat dotterns Sims 3 expansionpaket i 1,5 timme. Men originalet verkar flyta på. Tänk vad man får för 4000 pix!
Jag finner en trevlig samhörighet när vi tre sitter i samma rum, alla försjunkna med varsin elektroniksak. En med dator, en annan med PS3 och en tredje med DS. Vi sitter och spelar på var sitt håll men kan ändå umgås. Få hjälp eller hjälpa. Prata lite, skratta eller svära mycket. "Umgås på 2000-talet".
Fast det är ändå när de lagt sig som jag kan plocka fram våldet... Resident Evil 5 eller som jag precis provade Alan Wake. Den verkar riktigt bra. Tyvärr läste jag att den är lite enformig, men kanske orkar jag ändå inte komma dithän innan jag vill ha något nytt. Red Dead Redemption kammar ju hem toppbetyg, och jag gillade ju GTAIV samt Call of Juarez.
...eller ska jag prova Sims 3... I think not!