Regn, snö och tjuvar

Medlem
Regn, snö och tjuvar

Nämn ett fel. Eller ja faktiskt, alla tre känns lika fel :/
Regn har vi fått i mängder här nu de senaste dagarna/veckan, snön har precis börjat komma (var ute nyss och hittade ett litet litet lager på gräsmattan) och tjuvar upptäckte jag tidigare i kväll nere i källaren. Eller ja, jag såg inte själva tjuven utan snarare vad tjuven hade hittat på för hyss nere i våra källarförråd. Ett förråd hade uppbruten dörr och stora mängder av innehållet där i hade kastats ut i källargången. De verkar ha varit ute efter något specifikt eller så hade de bara väldigt bråttom. Jag gissar på det sista för just det förrådet ligger nära två olika utgångar och de hade dessutom inte ens brytt sig om att kapa låset utan bara slita sönder gängorna till låshållaren. Det är såna här små trädörrar med hönsnät så det är ju inte direkt svårt att ta sig in. Inte är det svårt att se in i dem för att välja ut något som är värt att stjäla.

Tråkigt är det i alla fall för den som blir drabbad. God granne som jag är ringde jag i alla fall till bostadskontoret och anmälde händelsen. De hade bara telefonsvarare iofs men det är ju inte direkt mening att ringa polisen på en sådan händelse.

Nej fy tusan vad lite bilder det har blivit på sistone, på tal om något annat. Jag får nästan börja be om ursäkt till er som följer bloggen för bilderna och det foto-relaterade. Men jag lovar att efter Thailand så ska jag fylla på med vackra bilder från sol och bad. Kanske maneter också :/ brrrrrrrrrrrrr äckliga kräk, man kommer ju tänka på dem mer än en gång innan man hoppar i plurret nu tack vare alla skriverier.

Tur att vi inte har några direkt dödliga kryp i våra Svenska vatten, så att man i alla fall kan bada någonstans utan att vara orolig för att stöta på gelémonster från helvetet!

Den svenska sommaren är ju ganska långt borta som det känns just nu så jag antar att Thailand får duga så länge

#blogg

1
Skriv svar