Crysis 2 PS3 Demo första intryck

Medlem
Crysis 2 PS3 Demo första intryck

Efter att ha spelet några timmar igår kväll och lite fler nu på morgonen så måste jag säga att det är väldigt kul. Jag var rädd för att man skulle vara odödlig och tåla 25 kulor i hjärtat innan man dog men så är inte alls fallet. Utan armor mode så känns det ungefär som i CoD, man dör på 2-3 skott som träffar bra. Med armor mode tål man mer, hur mycket vet jag dock inte.

Jag kan börja med att säga att spelet är snyggt, för det är det. Men med tanke på vad Crytek gjort tidigare så var det ganska väntat. Vad som förvånade mig var dock hur balanserat det känns redan nu, vilket jag tycker är bra jobbat då det inte kan vara det enklaste att balansera ett spel där man kan bli osynlig. Använder man osynligheten så minskar energin i ens dräkt väldigt fort, men inte nog med det utan på nära håll så kan man se flimmer i luften där man är, speciellt om det är ljust i omgivningen.

Detta gör att jag nästan aldrig blir irriterad på att jag inte sett den som dödar mig, då det allt som oftast är mitt fel då jag inte tittar ordentligt. Att man rör sig så snabbt gör också att sex mot sex inte alls känns lite utan det är lätt att alltid vara där det händer något.

Mitt enda klagomål är att prickskyttegeväret är för klent, det krävs två skott för att döda någon om man inte träffar i huvudet och att försöka träffa någon som rusar runt i full fart med två skott är nästan omöjligt. Jag hoppas dock att det finns kraftigare prickskyttegevär i fullversionen. En sak till jag känner att jag måste nämna är att vapnen känns mycket bättre i Crysis 2 än i tex CoD:BO. De har mer rekyl så man kan inte skjuta full auto över banan med ett assault rifle och vänta sig att träffa vilket jag verkligen gillar. Sedan känns det som att de är mer kraftfulla, man kan se träflisor flyga iväg från väggen när man träffar vilket jag tycker gör väldigt mycket.

Kort och gott är det här verkligen ett spel att hålla koll på, har du inte testat demon så gör det och har du inte möjlighet så köp spelet ändå. Jag ångrar då inte att jag förbeställt ett exemplar.

#blogg

1
Skriv svar