Bokslut 2011

Medlem
Bokslut 2011

En gång är ingen gång - två gånger är en vana. Ska man tro att tre gånger har hunnit bli tradition då? Här är i alla fall mitt tredje bokslut över livet som PCG-bloggare.

Bloggåret i siffror.

Antal insnöade inlägg: 42
Antal bortkomna besökare: 97110
Antal klargörande kommentarer: 169

Antal spelade spel: 8 Jag har äntligen tillräcklig hårdvara för att ge mig på de stora, stygga och snygga spelen jag samlat på mig under åren som frustrerad laptopanvändare. I och med reorna och lättillgängligheten på Steam så tillkommer nya titlar i samlingen snabbare än gamla hinner betas av, men det ser jag som ett lyxproblem just nu. Bäst 2011 var Fallout 3, Game Of The Year edition. Även om det inte var purfärskt när jag spelade det så var det nytt för mig.

Antal lästa böcker: 3 Löjligt lite för någon som påstår sig älska litteratur, men tiden har i år tillbringats framför datorskärmen när ledig sådan har funnits. Årets överraskning hette 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Rekommenderas varmt!

Antal sedda filmer: Sketmassa! Omöjligt och urtråkigt att försöka hålla räkningen. Ken Park var rätt dålig och besvärande otrevlig. Bäst var (kanske) District 9 som jag inte sätt förrän i somras. Den ställde intressanta frågor om medmänsklighet. Och så var den vacker!

Antal konsertbesök: Näpp! Sorgligt men sant. Men det kommer en hel del bra band hit till pyttelandet Luxemburg, så fler ska det snart bli!

Antal nya skivor: Ingen aning. Jag tror jag börjat mättna på musik. Med några hundra skivor i hyllan (köpta original, givetvis) så finns det redan tillräckligt för att hålla öronen upptagna länge utan att leta efter fler. Men självklart upptäcker jag nya band hela tiden, även om det numera sker i ett långsammare tempo än det brukade göra. Bäst i år var Foo Fighters Wasting Light.

Antal nya jobb: Nada. Jag sitter ner i båten. Även om det antagligen finns roligare jobb än "New Bussiness Administrator" så är det jobbigt att byta. (Orka!) Men efter drygt två år kanske det börjar bli dags att söka en ny plats inom företaget i alla fall?

Antal nya barn: Noll. Ett är fullt tillräckligt, och håller mig mer än sysselsatt! Men runt omkring mig ploppar det ut fler bebisar hela tiden. Mysigt!

Antal nya bostäder: Inga. Just nu är det bara behagligt att inte flytta vidare och vidare, som jag gjort under ganska många år vid det här laget. Soft att sitta still helt enkelt!

Antal nya utbildningar: Skrivarkursen är fortfarande inte påbörjad, men den närmar sig. Lite litteratur om att läsa och skriva har i alla fall införskaffats.

Bloggen i ord och inte siffror:

Tja, jag känner mig rätt så ensam här på PC Gamers bloggavdelning. Och bristen på umgänge leder till minskad blogglust även hos mig. Förr eller senare läggs väl verksamheten ner helt här, och då får jag hitta ett annat sätt eller ställe att uttrycka mig på.

Året i ord och inte siffror:

Ungefär allt jag upplevt och nämnt här ovan verkar vara mellan 2 och 5 år gammalt. Jag tror jag börjat accelerera och närma mig nutiden, men samtidigt tycker jag inte att äldre produkter är ointressanta bara för att de åldrats. (Möjligen undantaget spel då, som utvecklas i ett såpass högt tempo att ålder snart märks på ett negativt sätt.) Nyhetsmässigt lever jag dock i högsta grad i min samtid tack vare internet, P1, Dagens nyheter, Svenska Dagbladet och SVT Play.

En personlig triumf från 2011 var när jag genomförde en halvmara i oktober, och trots kort tids förberedelse lyckades förbättra min måltid med cirka 6 minuter jämfört med tidigare lopp.

Utsikter för 2012:

Året blir grymt! Håll i hatten och njut av åkturen!

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar