Recension - Persona 5

Robot
Recension - Persona 5

Få nya vänner och rota runt i folks undermedvetna i det här långa, spretiga och fascinerande rollspelet.

#persona-5, #ps4, #rpg


Medlem

Är ~3 timmar in, och tokgillar det än så länge. Flyter på bra på PS Vita via Remote Play också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har sett mycket fram till detta men tja, Webhallen skickade aldrig spelet igår, och inte ens idag heller, ser inte ens ut som någon annan butik har spelen i lager heller så... riktig misslyckad lansering.

Medlem

Bra recension!

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Är ~3 timmar in, och tokgillar det än så länge. Flyter på bra på PS Vita via Remote Play också.

Bara testat det som hastigast, men det verkar funka bra. Även om det gör sig bättre på stor skärm så är det gött att kunna ligga i sängen och spela, till exempel.

Medlem

Hej. Är riktigt sugen på att testa detta, saken är den att jag inte har spelat något annat spel i serien. Bör man göra det för att förstå något? Och i så fall vart börjar jag?

Ambassadör
Xbox

Nej tack.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av meganollan:

Hej. Är riktigt sugen på att testa detta, saken är den att jag inte har spelat något annat spel i serien. Bör man göra det för att förstå något? Och i så fall vart börjar jag?

Nej, du kan med lätthet börja med femman. Möjligen är det lite överväldigande i början, då varje del i serien bygger ut själva systemet mer och mer, men man lär sig rätt snabbt hur saker och ting funkar.

Har du en PS Vita så är väl även fyran en bra startpunkt (men det börjar extremt segt). Trean går att spela på PS3 och Vita (i en avskalad, bärbar variant). Ettan och tvåan känns mer än lovligt föråldrade idag, så jag skulle verkligen inte börja med dem.

Femman är dock helt klart mer lättspelat än alla föregångarna, och berättelserna är fristående, så att starta med det här spelet är en bra idé.

Medlem

@Tenerezza: Sitter i samma båt här, bokade i lördags och står att min order e fortfarande "mottagen" har dock fått pre order dlc koden så :/

Medlem

Jag har aldrig provat ett Persona-spel men jag är väldigt sugen på detta.

Det får dock vänta ett tag då jag redan börjar få lite ångest över alla bra spel som jag redan missat i år.

Medlem

Det skulle krävas Atlus för att PS4 skulle få en riktig GOTY kandidat.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag har aldrig provat ett Persona-spel men jag är väldigt sugen på detta.

Det får dock vänta ett tag då jag redan börjar få lite ångest över alla bra spel som jag redan missat i år.

Det är ett ganska stolligt spelår. Inte alls lätt att hinna med. Särskilt inte med 100 timmar långa spel som Persona 5.

Medlem

Om någon planerar strömma detta spel, så läs detta:
http://atlus.com/note-persona-5-streaming/

1
Skriv svar