Nintendo tror att de säljer 13 miljoner Switch innan nästa majbrasa

Robot
Nintendo tror att de säljer 13 miljoner Switch innan nästa majbrasa

Det är nästan lika många Wii U sålde under hela livstiden.


Medlem

Kul att se att de är med i konsolmatchen igen och hoppas det håller i sig.

Tror det saknas ett "de" i titeln dock.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Kul att se att de är med i konsolmatchen igen och hoppas det håller i sig.

Tror det saknas ett "de" i titeln dock.

Tror också det

Medlem

Om de fortsätter att utannonsera intressanta spel så tror jag försäljningen håller i sig.

Flakmonkey

Det är lustigt med hypen kring switch för alla säger att den säljer otroligt bra men det verkar ju finnas rätt gott om dem i diverse butiker och även om jag känner några som köpt den så är det få jämfört med tex PS4 och då ska man ju inte ens börja tala om Wii. Sen har jag även frågat de olika barnen i min släkt som är mellan 6 och 16 år som är gamers men de har inget intresse alls av en switch. Kanske bara är något som är konstigt med de i min närhet men vore intressant att se hur intresset är spritt över hela världen uppdelat per land. I Usa verkar den ju vara superhet och fortfarande svår att få tag på tex.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är lustigt med hypen kring switch för alla säger att den säljer otroligt bra men det verkar ju finnas rätt gott om dem i diverse butiker

Jaså? Kollar typ varje dag hos olika återförsäljare på nätet och den verkar väldigt sällan finnas på lager.

Medlem

@Nosnos:

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/217541-n...

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/SWI32GBGR...

Verkar ganska slut tycker jag... då är nog Webhallen en av de största inom "gaming" och Elgiganten en av de största elektronik-kedjorna i Sverige.

Sen finns det nog många återförsäljare som har på lager, men jag gissar att de inte säljer så mycket (konsoler) heller.

Flakmonkey
Skrivet av Halvars90:

@Nosnos:

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/217541-n...

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/SWI32GBGR...

Verkar ganska slut tycker jag... då är nog Webhallen en av de största inom "gaming" och Elgiganten en av de största elektronik-kedjorna i Sverige.

Sen finns det nog många återförsäljare som har på lager, men jag gissar att de inte säljer så mycket (konsoler) heller.

Webhallen har mer än 50 kvar av den röd/blå varianten som väl ändå ska vara den mest populära. CDon har också i lager

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/260586-n...

Säger inte att de säljer dåligt utan bara att om jag ska utgår från tillgången här i Sverige samt hur mycket det snackas om bland människor i min närhet (gamers och icke gamers) så känns inte efterfrågan som så fantastisk ändå. Jag är övertygad om att det kommer öka sen när Mario släpps och det är då jag tänkt köpa en, men det viktiga för Nintendo är ju inte vad vi som följer spelmedia tycker om en konsol utan vad den breda massan tycker. Många av de som redan köpt Switch är troligen sådana som skulle köpt den enbart baserat på att det är en Nintendo-konsol eller för att de älskar Zelda. Den stora frågan är ju hur de lyckas fånga "casuals", de som de lyckades fånga med Wii men misslyckades helt med när det kom till Wii-U.

Jag hoppas att det kommer gå bra då jag verkligen gillar inte bara Nintendos spel utan även deras hårdvara, men jag verkar vara lite mer tveksam än många andra som tycks tro att den ska komma upp i samma volymer som Wii.

Medlem

För att hoppa på enheter i lager diskussionen så har ju enheten i båda färgerna varit helt slut sedan första veckorna i nästan alla butiker. Det är först nu i slutet på april som en ny stor order skickats till butiker. Så innan denna veckan hade Webhallen ingen i lager, vilket gör att ni pratar om samma sak me nmed olika tidsvinklar

Medlem

@Nosnos: Fast det stämmer ju inte.
Går ju inte att fastställa det utan någon vidare kunskap.
Så sent som förra veckan var det helt slut ÖVERALLT. Köpte min begagnad efter ett ivrigt jagande och bland annat frågade jag här på forumet efter råd. Inet, Komplett, Webhallen, CDON, Siba/NetOnNet och Elgiganten osv. Det vill säga alla de stora kedjorna utom Toy'r'us hade slut. Sedan fick i stort sett alla in försändelser den här veckan. Min kompis fick vänta 2-3 veckor nyss för att få sitt från Inet. Har som alltid med Nintendo varit underproducerat.

Så att säga det är överdrivet hur eftertraktat det varit för att det just nu kommit in visar ju ingenting om det hela tiden varit slutsålt fram tills nu.

Skägg.
10 Chambers

@zumo: Skärp till tonen.


signatur
Medlem

Försöka att hitta den på spel och sånt i Norrtälje!!! Dom har haft en hel hög varje gång jag tittar in där!!! 😬

Medlem

Kommer handla min Switch i jul när min saknade release titel släpps: "Super Mario Odyssey", som värkar helt suverän. Sedan blir det givetvis köp av "Zelda: Breath of the Wild", "SnipperClips" och "Mario Kart 8 Deluxe" som äntligen har ett riktigt & klassiskt "Battle Mode" med arenor istället för att använda vanliga race banor som de var till Wii-U versionen. Det förstörde ju hela ballong läget då arenor ska användas till battle mode, imo.

Sedan är det inga andra titlar som intresserar mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Nosnos:

Fast jag har för mig att den var just den gråa-versionen som var den mest populära, kollar man på Webhallen så verkar ju som om att det stämmer. Sedan så vet jag ju inte hur många Grå kontra Neon de hade ifrån början. Men att den ena är helt slut och den andra har väldigt många kvar av ?

Själv har jag inte en Switch men jag är sugen på att köpa en. Men just nu så känns det som att det bara finns ett enda spel och sedan så vill man ju gärna vänta och se om det kommer en special edition som de gjort med många andra konsoler. Tror många är i samma tankar som mig, så "hypen" lever nog vidare ett tag även om det inte kanske inte ser ut som så på alla fronter i försäljningen.

Medlem
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag menade dock inte att ha någon taskig ton Skrev det snabbt under FZ-surfen på kafferasten så blev kanske lite klumpigt uttryckt. Redigerade det nu för att få fram poängen på ett något trevligare vis.

Flakmonkey
Skrivet av Halvars90:

@Nosnos:

Fast jag har för mig att den var just den gråa-versionen som var den mest populära, kollar man på Webhallen så verkar ju som om att det stämmer. Sedan så vet jag ju inte hur många Grå kontra Neon de hade ifrån början. Men att den ena är helt slut och den andra har väldigt många kvar av ?

Själv har jag inte en Switch men jag är sugen på att köpa en. Men just nu så känns det som att det bara finns ett enda spel och sedan så vill man ju gärna vänta och se om det kommer en special edition som de gjort med många andra konsoler. Tror många är i samma tankar som mig, så "hypen" lever nog vidare ett tag även om det inte kanske inte ser ut som så på alla fronter i försäljningen.

Är det så? Jag har aldrig sett någon använda den gråa utan bara neon, men det kan ju bara vara tillfälligheter. Jag kommer precis som du köpa Switch senare i år, men jag är ju en av de som hade köpt konsolen även om det inte funnits någon hype kring den eftersom jag gillar Nintendo. Den stora frågan är ju hur populär den blir hos "casuals", åtminstone om de vill komma upp i riktigt höga försäljningssiffror och det avgörs till största delen av hur stor hypen är utanför "vår" grupp av människor som aktivt söker efter information om konsoler, etc.

Nintendo hade ju det med Wii men tappade det helt med Wii-U och frågan är hur de kommer lyckas med det nu. I USA satsade de ju stenhårt på det med reklam under Super Bowl men jag har inte sett någon annons eller reklam för det i Sverige. Sen är ju vi en skitmarknad och inte särskilt viktigt i sammanhanget för dem men ser betydligt mer från Sony och Microsoft.

Hur det nu än går så kommer det vara väldigt spännande att följa. Skulle vara hemskt tråkigt om det gick sämre än väntat för Switch och Nintendo skulle börja lägga pengar på annat än nya konsoler.

Medlem

@Nosnos:

Alltså jag har ju inte någon försäljningsstatistik och känner inte någon personligen som har köpt en Switch (än), någon på FZ kan kanske kolla med Bergsala? men intrycket jag fått av folk är att det är den Gråa som gäller då den är lite mer tilltalande. Själv så ska helst all min elektronik vara svart.

Om jag kollar topplistan på Webhallen och Inet så ligger den Gråa på topp, så jag vet inte men det indikerar ju att den Gråa går bättre.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Webhallen har mer än 50 kvar av den röd/blå varianten som väl ändå ska vara den mest populära. CDon har också i lager

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/260586-n...

Kolla dess lagerstatus nu bara några dagar senare. Har varit såhär varje gång de fyllt på lagren hittills Försökte inte ”bevisa” något med detta inlägg, tänkte mest att du kanske var intresserad av att se det. Får hoppas deras ökning av Switch produktionen hinner fylla på lagren till julhandeln.

1
Skriv svar