Trots 3,5 miljoner skeppade ex når Resident Evil 7 inte målet

Robot
Trots 3,5 miljoner skeppade ex når Resident Evil 7 inte målet

Målet var 4 miljoner sålda spel innan mars nådde sitt slut. Så blev det inte.

#dead-rising-4, #resident-evil-7


Avstängd

Stor besvikelse till spel. Capcom kan inte bemästra skräckgenren längre. RE 7 hade lånat för mycket från F.E.A.R och Alien Isolation men nådde aldrig till samma nivå som dessa två spel. Jag förstår inte varför det fick höga betyg, kanske för att det var för olik tidigare spel i serien?

Medlem

@xtrem11:

Håller inte med för fem öre, bästa Resident Evil sedan 3an, kul att de vågade, hoppas bara man inte nu gör ytterligare en kovändning och försöker gå mainsteam-action igen. Re7 är ett spel värt varumärket jämfört me de andra senare titlarna, första halvan av spelet var riktigt bra.

Medlem

En stor besvikelse, total saknade zombies, satt å skrattade åt slutbossen, absolut den sämst gjorda grafiska varelsen någonsin som jag har sett så här långt. Bitter, Kan ni ge er F*n på! I alla fall på denna del. Var lite halv charmigt i början, sen dalade ner bara. Ush.....

Redaktör
Ponny

Jag älskade det, nästan hela vägen. Hade PS VR på hôvet i tio timmar och jag var helt fast. Sista tredjedelen är svagare men allt som allt: bästa i serien sedan fjärde delen. Vill bara ha mer och mer.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag älskade det, nästan hela vägen. Hade PS VR på hôvet i tio timmar och jag var helt fast. Sista tredjedelen är svagare men allt som allt: bästa i serien sedan fjärde delen. Vill bara ha mer och mer.

Bäst I serien sen 4:an säger inte mycket med tanke på att 5:an och 6:an var riktig dåliga spel. Alien Isolation är skräckspelet att klå, RE7 kommer inte ens i närheten. Har du provat Alien Isolation med VR?

Redaktör
Ponny

@xtrem11: Okej då, då säger jag: näst bäst i serien efter fyran. Det säger mer.

Jag har inte kört Alien: Isolation med VR (har bara PS VR), men kört det har jag. Som bäst är det fantastiskt men jag tycker det med fördel hade kunnat vara hälften så långt. Min favoritskräckis är helt klart för Amnesia.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Detta var ett bra RE spel men fienderna förstörde en hel del. Skulle vilja att de går tillbaka till zombies som i 1an till nästa!

Medlem

Har inte folk tröttnat på zambies än? Tycker att det blivit ganska uttjatat


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag vågar påstå att detta är självfövållat med exklusiviteten för VR på endast PS4, jag pch säkert andra skulle köpa det kunde upplevas i VR på även PC

Medlem
Skrivet av Preacher81:

En stor besvikelse, total saknade zombies, satt å skrattade åt slutbossen, absolut den sämst gjorda grafiska varelsen någonsin som jag har sett så här långt. Bitter, Kan ni ge er F*n på! I alla fall på denna del. Var lite halv charmigt i början, sen dalade ner bara. Ush.....

Slutbossen kan jag hålla med om var bedrövlig. Var inte mkt till bossfight. Mesta kändes som saker som skedde man inte ha någon som helst kontroll över.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av zauii89:

@xtrem11:

Håller inte med för fem öre, bästa Resident Evil sedan 3an, kul att de vågade, hoppas bara man inte nu gör ytterligare en kovändning och försöker gå mainsteam-action igen. Re7 är ett spel värt varumärket jämfört me de andra senare titlarna, första halvan av spelet var riktigt bra.

Första halvan var bra men vad spelar det för roll om resten inte är det?
Kolla på bilden i den här artikeln, är inte flickan lik Alma? Capcom har fått slut på idéer så de måste stjäla från andra spel, det säger en hel del tycker jag. Gubben som dyker upp i herrgårdshuset i tid och otid lik Alien i Alien Isolation. Har du spelat Alien Isolation och F.E.A.R förresten?

Medlem

Hade nog sålt bättre om det inte var ett fph.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@xtrem11:

Jag har spelat båda och de är ju totalt olika spel. Förstår inte din logik, delar av storyn lämnar saker att önska men re7 overall känns lyckat.

Med den logiken är ju alla spel bara ripoffs på sina föregångare eller filmer. Fear är knappast orginellt heller? Dock ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag älskade det, nästan hela vägen. Hade PS VR på hôvet i tio timmar och jag var helt fast. Sista tredjedelen är svagare men allt som allt: bästa i serien sedan fjärde delen. Vill bara ha mer och mer.

Just vad spelet är. Första och enda riktiga VR spelet på marknaden. Jag förstår inte hur man kan spela det här utan VR.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av zauii89:

@xtrem11:

Jag har spelat båda och de är ju totalt olika spel. Förstår inte din logik, delar av storyn lämnar saker att önska men re7 overall känns lyckat.

Med den logiken är ju alla spel bara ripoffs på sina föregångare eller filmer. Fear är knappast orginellt heller? Dock ett riktigt bra spel.

Det är inte originalitet som jag stör mig på, det är misslyckandet och brist på idéer som stör mig. R7 lånar storyelement från F.E.A.R och gameplayelement från Alien Isolation, och det som är eget är inget att hänga i granen. Men visst alla kan inte ha samma iakttagelseförmåga. DU gillar spelet i alla fall.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Just vad spelet är. Första och enda riktiga VR spelet på marknaden. Jag förstår inte hur man kan spela det här utan VR.

Det är inte jätte svårt. Det spelar precis likadant med eller utan hjälm på huvudet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Förstår varför. Tråkigare spel får man ju leta efter.
Klyschigt så att det smäller och all den japanska "quirkyness'en" var ju borta och hela skiten blev "amerikaniserad".
På tok för mycket hämtat från andra spel och man tröttnade efter en halvtimme. Kasst röstskådespel dessutom.

Fattar inte varför nästintill alla prisade det, när det inte kändes ett dugg nytt.

Medlem

@SunShine:
Skillnaden är att personer med vr får uppleva spelet som det är tänkt medans resten får spela ett vr spel på skärm.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Det är inte originalitet som jag stör mig på, det är misslyckandet och brist på idéer som stör mig. R7 lånar storyelement från F.E.A.R och gameplayelement från Alien Isolation, och det som är eget är inget att hänga i granen. Men visst alla kan inte ha samma iakttagelseförmåga. DU gillar spelet i alla fall.

vad är det här för retarderdness, det är som att säga att en bok inte är ny för att den använder moment som redan finns ...

1
Skriv svar