HTC Vive sänker priset med 200 dollar

Medlem
Skrivet av quadratis:

va? vadå långa kablar? mina lighthouse sitter uppskruvade på väggen på vardera sida om rummet, med en kabel till eluttaget precis nedanför. inga extra kostnader eller "långa kablar du snubblar på" över huvud taget (det går ingen kabel mellan dator och lighthouse, eller mellan lighthousen själva).

ang. tracking - visst, oculus funkar helt smärtfritt i 360, men hur blir det om du vill ducka eller lägga dig ner på golvet? hittar den dig där nere utan att den tappar tracking? jag har ingen oculus så jag har ingen aning, men vet att min PSVR har problem med att hitta mig om jag inte håller mig inom ett visst område. vive täcker precis hela rummet, var du än befinner dig. lågt som högt.

Det är inga problem om du monterar sensorerna på väggen. Nu har jag aldrig lagt mig ner på golvet, men det är inga problem att tracka Touch-kontrollerna nere på golvet i alla fall. Jag skrev ut väggfästen till mina sensorer med en 3d skrivare, men jag är säker på att det finns billiga fästen på t.ex. Ebay och Amazon.

En stor fördel med Lighthouse är att de pluggas in i ett vanligt vägguttag och är helt oberoende utav en dator. Tre sensorer (vilket är rekommenderat för 360 tracking) och Riften tar upp sammanlagt 4 USB-portar. För att få bästa upplevelsen så rekommenderas det att man inte använder USB-hubbar, så har man inte tillräckligt med lediga platser så krävs det nästan att man köper ett USB-kontrollerkort, och här kan även Oculus vara ganska petig när det kommer till vilka som fungerar eller inte.

Medlem

Jag la 10k på min Vive vid släpp och har haft sjukt kul sen dess.
Klart, upplösningen kunde verkligen varit bättre, men inlevelsen är faktiskt något utöver det vanliga ändå. Jag har också mina lighthouses uppskruvande på väggen och har inga kablar någonstans på golvet, så gå inte på det tramset.

Har köpt, i runda slängar, 30 spel för VR varav kanske 5 fortfarande är intressanta, så det känns av att många försöker mjölka marknaden medans den är ny.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En stor fördel med Lighthouse är att de pluggas in i ett vanligt vägguttag och är helt oberoende utav en dator. Tre sensorer (vilket är rekommenderat för 360 tracking) och Riften tar upp sammanlagt 4 USB-portar. För att få bästa upplevelsen så rekommenderas det att man inte använder USB-hubbar, så har man inte tillräckligt med lediga platser så krävs det nästan att man köper ett USB-kontrollerkort, och här kan även Oculus vara ganska petig när det kommer till vilka som fungerar eller inte.

Ja det är faktiskt en nackdel med Rift, inte bara att du behöver många portar, och att de ska vara USB 3.0 minst, dessutom kräver dom full bandbredd hela tiden och är otrolig kinkiga. Jag kör mina USB portar med en Thunderbolt 3 "HUB" som klarar 40 Gigabit/s men får ändå problem med och det slutar ofta med att kör portarna på moderkortet.

12
Skriv svar