Xbox One slog PS4 i december – men Switch vann

Robot
Xbox One slog PS4 i december – men Switch vann
Medlem

I pollen glömde ni optionen; "Konsol? Glorious master race PC enbart"

Medlem

@Buio:
Eller hur! Min PC är kopplad till en skärm och till tvn så den används mer än vad mitt PS4 gör.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Alla såklart
Vore ju dumt att missa något guldkorn!

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför finns det ingen jag äger alla?


signatur

God is dead

Redaktör
Skrivet av Buio:

I pollen glömde ni optionen; "Konsol? Glorious master race PC enbart"

Skrivet av korvmos:

@Buio:
Eller hur! Min PC är kopplad till en skärm och till tvn så den används mer än vad mitt PS4 gör.

Hade blivit skevt att klämma in pc som alternativ i en nyhet om konsolförsäljning.

Skrivet av Angust:

Varför finns det ingen jag äger alla?

Det hade kunnat skeva till resultatet om folk bockade i det och konsolalternativ samtidigt. Marginellt visserligen, men ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hade blivit skevt att klämma in pc som alternativ i en nyhet om konsolförsäljning.
Det hade kunnat skeva till resultatet om folk bockade i det och konsolalternativ samtidigt. Marginellt visserligen, men ändå.

Måste nog hålla med dig Tomas. Tror samtliga konsolägare också äger en PC. Är lite mer som en standard idag att ha en PC även om alla inte använder den för att spela tyngre titlar så fungerar nästan alla datorer att spela enklare facebookspel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: Då får de ha med mobiler också typ alla mobiler sedan slutet av 90 talet klarar spel. Och det är nog fler som äger en sådan än ex ps4 3ds osv.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@marcus8958: Då får de ha med mobiler också typ alla mobiler sedan slutet av 90 talet klarar spel. Och det är nog fler som äger en sådan än ex ps4 3ds osv.

En 3ds, Switch etc är oavkortat avsedda för spel. Så man kan rent statistiskt säga att en statistiskt säkerställd majoritet äger en sådan för att just spela spel. En mobiltelefon däremot är inte endast avsedd för spel. Den kan användas till så mycket mer där spel inte är någon primär funktion. Det går alltså inte att statistiskt säkerställa en koppling mellan innehav av en mobiltelefon och just spelande.

Således är det inte möjligt att jämföra försäljningav mobiltelefoner som "install base" för spel mot försäljning av spelkonsoler som "install base" för spel. Och det är just det som är intressant för dessa företag.

Ambassadör
Xbox

Trevligt!

Utöver PUBG som drivkraft så hamnade det nog en och annan One X under granen. Det är en riktig best till konsol!


signatur

Jump in.

Medlem

@Aletheides: läs gärna inlägget den jag svarade på skrev. Menade att om man ska ta med pc för att de flesta sådana klarar spel måste man ta med mobiltelefoner också.

Medlem
Varför skriva om amerikanska marknaden

Vi bor ju i Europa och är förhoppningsvis mer intresserade av att veta hur det säljs här. Kolla på Vgchartz för siffror i december för övriga världen. Så säljs det betydligt flera Switch och PS4 än Xbox One. Kör mest PC just nu själv och även lite PS4 pga att inte NHL har funnits på PC på flera år. Även spel som ej finns på PC. Sen tror Xbox säljer mindre pga att de släpper de flesta av sina egna exklusive spel till PC också. Därför jag inte köpt någon ännu. Men kanske köper en om det släpps några nya intressanta spel som endast finns till Xbox.

1
Skriv svar