Post Scriptum vill simulera andra världskriget

Robot
Post Scriptum vill simulera andra världskriget

Man riktar sig till en särskild publik när man skriver "historisk korrekthet", "brant inlärningskurva" och "intensivt kommunikationsbehov" i beskrivningen av sitt krigsspel.

#nyhetstips, #post-scriptum, #ww2


Så lite som Squad under andra världskriget.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Så lite som Squad under andra världskriget.

Utvecklades ursprungligen som en mod till Squad, om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Så lite som Squad under andra världskriget.

Just nu så är det mesta lika/samma förutom rörelser typ.

Medlem
Skrivet av Xay0r:

Utvecklades ursprungligen som en mod till Squad, om jag inte minns fel.

Ja

ELF
Medlem

Speechless.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Koolt, tycker det är dags att fz gör en avlusning av squad. Det spelet har fått alldeles för lite uppmärksamhet gentemot vad det förtjänar.

Medlem

Nice! Ser väldigt mycket framemot detta! En av utvecklarna sa att de gör så gott det går med att göra alla ljud så autentiska som möjligt, men att det är svårt för en indiestudion att ha råd att prova riktigta vapen etc.

Och när alpha version 10 kommer till Squad då kan PS också updateras med bättre animationer etc, tror jag det var.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Koolt, tycker det är dags att fz gör en avlusning av squad. Det spelet har fått alldeles för lite uppmärksamhet gentemot vad det förtjänar.

Vänta bara tills v10 ! Då kan FZ få ta en närmare titt på SQUAD

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Och när alpha version 10 kommer till Squad då kan PS också updateras tror jag det var.

Svar ja

Medlem

Rekommenderar denna video om man vill ha en djupare inblick, sen är det standalone numera och inte en mod till squad. https://youtu.be/GlRNYm_8cuI

Längre in när de skjuter pansarvagnar och visar supression m.m ser de riktigt bra ut. Detta och Hell Let Loose för realism ww2, och sedan battalion 1944 för old school skicklighetsbaserad shooter, 2018 blir grymt!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Rekommenderar denna video om man vill ha en djupare inblick, sen är det standalone numera och inte en mod till squad. https://youtu.be/GlRNYm_8cuI

Längre in när de skjuter pansarvagnar och visar supression m.m ser de riktigt bra ut. Detta och Hell Let Loose för realism ww2, och sedan battalion 1944 för old school skicklighetsbaserad shooter, 2018 blir grymt!

Det är ju den videon som är i artikeln.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: mm såg de, missade den först.

Medlem

helt otroligt, är som FH2 på steroider. Är allt jag har önskat mig som gammal WW2 torsk. Tappade hakan bokstavligen när de visade tryckvågor etc, blir nästan rörd, äntligen!

Geeks Gaming

Trevligt att se de gamla gänget fortfarande levererar. Va med i projektet typ 1 år men va tvungen att sluta pga livet. Lite ångest har man nu när dom visar upp en massa saker.

Releasehästryttare
Skrivet av KeyserSoze:

Koolt, tycker det är dags att fz gör en avlusning av squad. Det spelet har fått alldeles för lite uppmärksamhet gentemot vad det förtjänar.

Skrivet av Dunderhoken:

Vänta bara tills v10 ! Då kan FZ få ta en närmare titt på SQUAD

Kollade nyss och Squad har redan för lite spelare för att försörja sig i längden, trotts två free to play weekendes på Steam så kommer servrarna inte kunna hålla uppe mer än kanske ett år till.

Medlem
Skrivet av Devan:

Kollade nyss och Squad har redan för lite spelare för att försörja sig i längden, trotts två free to play weekendes på Steam så kommer servrarna inte kunna hålla uppe mer än kanske ett år till.

Haha mmh just det...

Spelet är fortfarande i alpha stadiet... Spelet växer. Har själv spelat i 1.5år...

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Ankh: mm såg de, missade den först.

Sånt som händer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Devan:

Kollade nyss och Squad har redan för lite spelare för att försörja sig i längden, trotts två free to play weekendes på Steam så kommer servrarna inte kunna hålla uppe mer än kanske ett år till.

https://steamdb.info/app/393380/graphs/

Alltid kul med spel som simulerar andra världskriget! Vet ni om det här är baserat på någon specifik bok?

Hittade för övrigt ett riktigt monsterinlägg här om dagen som listar 20 böcker om andra världskriget.

Det går aldrig att läsa för många böcker eller spela spel om andra världskriget.

En gång WW2-torsk, alltid WW2-torsk

1
Skriv svar