Saves och lockpick lär fixas i nästa Kingdom Come-patch

Robot
Saves och lockpick lär fixas i nästa Kingdom Come-patch

Tidig changelog berättar om framtiden för rollspelet.

#kingdom-come-deliverance, #patch, #pc, #ps4, #warhorse, #xbox-one


Medlem

Alltså jag känner mig som ett barn på julafton när jag spelar KCD.

Älskar RPG elementen som saknas oerhört i dagens rpg spel.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Är sugen på detta. Men tänker vänta på en GOTY edition eller liknande. Då borde de flesta buggarna vara fixade också.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Är sugen på detta. Men tänker vänta på en GOTY edition eller liknande. Då borde de flesta buggarna vara fixade också.

Samma här. Också sugen på spelet men avvaktar tills det har kommit ett smidigare save system, om det nu kommer att göra det. Det skulle bli en plåga för mig med snapsarna o allt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Jaxalot: Är helt med dig! Underbart spel även det är lite oslipat!

Medlem

@CARTMAN: Det finns en mod man kan ladda ner för att kunna spara spelet när man vill.

Medlem

Jag undrar om man får behålla en häst ifall man själ den, stal en häst från några banditer, ser ut som hästen väntar på samma ställe som man lämnat den. Verkar inte som man kan kalla på den så att man måste komma ihåg vart man lämnade den.
Hursomhelst är det någon som vet hur man kan få tag på hästar/stjäla?

Medlem

Kommer köpa! DOCK om några månader när buggar är fixade och det kanske finns lite coola mods att skaffa.

Medlem

Någon som vet hur man får tag på hästar gratis gratis?? har inte kommit så långt men det blir jobbigt att springa

Medlem
Skrivet av Winston:

Någon som vet hur man får tag på hästar gratis gratis?? har inte kommit så långt men det blir jobbigt att springa

Kör main Quest!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv
Skrivet av Winston:

Någon som vet hur man får tag på hästar gratis gratis?? har inte kommit så långt men det blir jobbigt att springa

Du får en av Sir Radzig senare. Efter du varit å jagat långt bort som fan med nån fjolla som heter Hans.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Du får en av Sir Radzig senare. Efter du varit å jagat långt bort som fan med nån fjolla som heter Hans.

Eh humm kinda spoiler där...


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Tack! så då är är det bara att komma längre i storyn

Haha dagens bugg: Tävlar man i archery tävlingen och använder en båge man inte hanterar så hamnar skottet på samma plats var gång när man håller in "skjut"-knappen. 2k-guld senare var det inte roligt längre och det fick bli en load.

Medlem

Ni som har kommit längre när man äger en häst kommer den då att spawnas på ett visst ställe eller måste man komma ihåg vart man lämnade den sist?

Medlem
Skrivet av Winston:

Ni som har kommit längre när man äger en häst kommer den då att spawnas på ett visst ställe eller måste man komma ihåg vart man lämnade den sist?

Du kan vissla på hästen, den brukar springa fram rätt snabbt och flåsa dig i nacken då.

På PC är det bara att trycka på X, med controller blir det triangel (PS4) eller Y (Xbox One).

Medlem

Förstår inte uppståndelsen med save, det är ju efter visst spelande inte alls dyrt med savedrycken, och det är enkelt gjort att sovsavea, man behöver ju bara sova en timme och det får inga negativa konsekvenser. Inte heller nån brist på savesängar.

Hade stora problem med lockpick först, men när man levlat i det ett par gånger så blir det rätt enkelt. Har dock turen att köra på PC. Men det buggade för mig så att sweetspoten försvann, det var bara en tom ring jag förde runt och kunde inte inleda en lockpick. Löste sig genom att uppdatera grafikkortets drivrutin(!)

Men ja, det låter bra att de fixar en oresponsiv R2-knapp, om det nu också påverkar kontroll inkopplad till pc. Känns som att det är jäkligt ofta som man inte fattar om man tryckt vid fel tillfälle eller om det är spelets fel. Också väldigt ofta som det inte blir nåt slag när man sitter på hästen.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Förstår inte uppståndelsen med save, det är ju efter visst spelande inte alls dyrt med savedrycken, och det är enkelt gjort att sovsavea, man behöver ju bara sova en timme och det får inga negativa konsekvenser. Inte heller nån brist på savesängar.

Håller med dig. Finns ofta nån säng i närheten också om man ska göra något kritiskt och vill inte faila. Tror jag enbart använt save schnapps en gång å jag har väl typ ~20 timmar played.

Dödgrävaren

Save on Quit känns ändå rimligt, annars fattar jag inte hur man kan påstå att Save-systemet är särskilt komplext. Sov i en säng, eller drick en schnapps, hur svårt är det? Och med ett mer förenklat savesystem så hade spelet inte varit detsamma, lite som Dark Souls, hade man kunnat quicksavea när som så hade spelet varit 6/10 istället för 8/10. Det enda man kan riskera som spelare är att förlora tid och progress, således är ett lite mer osmidigt save-system något som föder intensitet för spelaren, då det faktiskt finns ett äkta risk-moment involverat.

Därför jag personligen njuter mer av att spela MMOs där det finns risk för PvP, scamming etc. även om jag själv inte varken PKar eller scammar folk så är det den genuina känslan av oro under möten med andra spelare som ger en extra kick för upplevelsen. Att som i WoW t.ex. ständigt avancera oavsett hur man beter sig ser jag personligen inte som särskilt njutbart.

Tycker f.ö. 3/5 är i underkant för KCD, 4/5 hade varit mer rimligt. Visserligen hyfsat subjektivt det där med betyg, men för mig så är det ett bättre och mer underhållande spel än Skyrim, om man bortser från lockpicking minigamet så har det bättre implementerade RPG-system, ett bättre manus och min upplevelse har varit ungefär lika buggig.

Medlem
Skrivet av OttoSam:

@CARTMAN: Det finns en mod man kan ladda ner för att kunna spara spelet när man vill.

Jo jag vet fast jag väntar till det kommer in i spelet for real.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

hm. var det inte i GTA 3 som man endast kunde spara genom att parkera sin bil i ett garage? minns kanske fel.

för övrigt verkar jag vara den enda som tyckte spelet var dåligt. tex känns det som om man går runt och vaggar och är full. nä hela spelet kändes som en 2/5.

Medlem
Skrivet av pillveke:

@Jaxalot: Är helt med dig! Underbart spel även det är lite oslipat!

Det är exakt så jag känner med! Ett spel som går till rötterna ang RPG, där jag lär mig spelet och blir bättre gjenom spelande, inte bara levlande. Men, lockpicking ger mig huvudvärk med controller i handen!
Har dock bara stött på Hästhopps buggen, å skrattar varje gång

En solid 5/7 helt klart!

Medlem

Helt underbart spel. Har aldrig spelat någonting liknande faktiskt. Helt indragen i spelvärlden med hela själen. Jag har sparrat och sparrat i spelet, insåg ganska snabbt att jag var väldigt död så träning är verkligen ett måste.

Har låst upp allt för svärd snart och jag fixar kombos perfekt nu, även att parera i rätt tid och få en njutning av snygga animerade rörelser där jag slår upp skaftet i ansiktet på min fiende och han ryggar tillbaka och då är man snabbt där och utdelar hugg, jag älskar verkligen ”mercy Kill”.

Min vän skulle köpa spelet för att han skulle bli stark och mosa allt. Nej nej, sa jag. Köp det inte för du kommer bli besviken. Man är och förblir en son till en smed, en simpel medborgare som lär sig att slåss med svärd, oövervinnlig kan man inte bli. Ett misstag och man är nedhuggen, speciellt om man möter flera, oavsett hu stark jag är eller vad jag har för rustning.

Detta spel är en medeltidssimulator och inte ett actionspel som skyrim, ändå har man sett på andra forum att folk tröttnar snabbt för att striderna är tråkiga. Ja det var segt att slåss på den tiden och man hoppade inte runt och kastade sig höger och vänster utan att bli trött.

Med att spara spelet ser jag inte som något problem som det är nu. Scenario = Jag ska resa rätt långt. Kollar på kartan och ser att kartan har en rökpelare mitt i skogen. Jag reser dit ( är ändå på vägen dit jag ska ) Voilà! Ett läger och jag kan vila en stund och får då spelet sparat.

1
Skriv svar