Assetto Corsa Competizione avtäckt!

Robot
Assetto Corsa Competizione avtäckt!
Medlem

Som frälst racingenthusiast fick jag en liten tår i ögat när jag såg trailern. Och några till när jag läste innehållsförteckningen. Blir ännu ett bra år framför rattjäveln.

Skägg.
10 Chambers

"Det här är en pizzeria"


signatur
Medlem

Vad var fel på konsolversionen kontra pc i första spelet?

Detta är första gången hag hört talas om detta spel, så var det förra ens ngt att ha oberoende på plattform?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: nä nu blir det en calzone till middag, detta ska firas

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av snubben:

@Carl Johansson-Sundelius: nä nu blir det en calzone till middag, detta ska firas

Capricciosa?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"Det här är en pizzeria"

En hawaii

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: oh den hade jag glömt. Har du fler på lager? Mina pizzakunskaper har börjat tyna.

Medlem

@KloN: jag rättar Calle "det här är en italiensk pizzeria"

Redaktör
Skrivet av roftg:

Vad var fel på konsolversionen kontra pc i första spelet?

Detta är första gången hag hört talas om detta spel, så var det förra ens ngt att ha oberoende på plattform?

Konsolversionen var rejält oslipad, dåliga rattinställningar, kass karriär, tafflig gamepad-styrning med mera. Den kändes nog värre för att man har mindre justeringsmöjligheter när mod-stöd saknas också.


signatur
Medlem
Skrivet av roftg:

Detta är första gången hag hört talas om detta spel, så var det förra ens ngt att ha oberoende på plattform?

Skaffe ratt för någon månad sedan så är inte jätteinsatt i racingen/communityt, men jag har fått uppfattningen av att Assetto Corsa verkar väl vara lite av goto-spelet för de som vill glida runt i en förbaskat realistisk simulator. Många anser att det är den bästa simulatorn just nu.

Blev grymt nyfiken på det här spelet för AC är något som rullar hemma några timmar varje kväll
GT3 race i Assetto Corsa är riktigt kul

jag har 2 servrar för AC med GT3 och banor byts lite då och då.
är även med och kör race på VGP.se så kolla in det om ni är nyfikna

/Anders Matsson


signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Medlem

Jag köpte Assetto Corsa när det kom som early access (pc) på Steam för flera år sedan, men avinstallerade det i somras på grund av att det var så stelt och dåligt, och att det aldrig verkade bli färdigt. Jag tröttnade helt enkelt. Det kom dock små patcher väldigt ofta. Jag lockades/lurades först av de snygga bilderna och filmerna på spelet.
Det finns redan så många bra mycket bättre och snyggare bilspel.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag köpte Assetto Corsa när det kom som early access (pc) på Steam för flera år sedan, men avinstallerade det i somras på grund av att det var så stelt och dåligt, och att det aldrig verkade bli färdigt. Jag tröttnade helt enkelt. Det kom dock små patcher väldigt ofta. Jag lockades/lurades först av de snygga bilderna och filmerna på spelet.
Det finns redan så många bra mycket bättre och snyggare bilspel.

Jag köpte PCars2 i höstas och kände samma sak. Istället spelar jag nu AC i väntan på att PCars2 ska patchas och bli bättre. AC däremot tycker jag känns väldigt polerat och färdigt. Kan knappt hitta nånting att klaga på.

1
Skriv svar