Calle spelar Hunt: Showdown på Heart of Darkness

Robot
Calle spelar Hunt: Showdown på Heart of Darkness

Monsterjakt på monstermaskin!


Medlem

Kört closed alpha ett par veckor nu men performance är katastrofal. Mycket värre än PUBG, men också mycket mycket mer smörj från utvecklarna jämfört med PUBG. Hoppas verkligen att det här blir ett bra spel!

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Här har vi en erfaren streamer ser jag

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Kört closed alpha ett par veckor nu men performance är katastrofal. Mycket värre än PUBG, men också mycket mycket mer smörj från utvecklarna jämfört med PUBG. Hoppas verkligen att det här blir ett bra spel!

@Megagurra: Måste säga att PUBG är galet bra optimerat nu, har över 100fps konstant. För 1 år sen satt jag med typ 40fps.

Medlem

Var skeptisk i början men hade tur att få vara med i stängda alfan och jag måste säga att Hunt är ett jäkligt roligt spel. Gillar verkligen att det är av långsammare sort än tex PUBG.
Mystiken och alla mörka inslag är så asgrymt. Men så är jag ett Lovecraftanian/Cthulhu-fan också.
Lite trist kanske att man endast kör i lag på två, men samtidigt känns det inte som att spelet bör göras om till squad heller.
Men i vanlig ordning så är det grymt jobbigt att matchas ihop med randoms som föredrar att jaga andra spelare eller skjuta alla zombies dom ser så alla andra spelare vet exakt vart man är.

Det är dock väldigt tungdraget men det har blivit riktigt mycket bättre efter uppdateringar och även om det drar ner fps-en så föredrar jag att alla har samma grafik med samma antal buskar etc som inte kan tas bort via konsolen och dyl. Så jag tar hellre samma förutsättning för alla med 40-60fps än 100+fps.

Ska bli väldigt spännande och se vad som händer med detta spel framöver. Bara dom får ordning på laddningstiderna som är det största problemet idag.

Efter att sett streamen
Fy fasen vad frustrerande att hoppa in i detta och inte ha en aning om vad man ska göra.
Hade turen själv att bli upplärd av en fransos i mitt första spel och tog hem segern, trots att han blev uppäten av en zombiehord.

Btw så brann du upp efter att han revivade dig. Eld och poison är dödligt som fasen i spelet.

Medlem

Tack för streamen! Verkar kunna bli ett ganska roligt spel! Kanske skulle köpa det nu och låta det "lagra" lite


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skägg.
10 Chambers
Skribent

Helt klart ett intressant koncept. Hann med några omgångar i den stängda alphan och gillade det skarpt, horribel prestanda till trots.

Atmosfären är verkligen dödsläcker, och att vara jagad av andra spelare får bara hjärtat att bulta ännu mer.

Medlem

Skönt att se att det t o m. tog längre tid för mörkrets hjärta att ladda in matchen än för mig på gamla trotjänaren.

Länge hoppats på spelet men min erfarenhet från alphan säger att det behövs rejääääääla prestandaförbättringar för att jag ens ska tänka tanken på att spela det igen. Tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har inte kollat så mycket men är spelet typ som pubg?

Medlem

OK att spelet inte är optimerat än, men hur var PUBG när det var i samma stadie i utvecklingen? Jag får mellan 60-100 fps i Hunt med allt maxat. PUBG däremot, har jag dragit ner på inställningarna för att få 100-144 fps, men känns ändå som att det twitch-laggar. Känns mer som att det är network-lag. Så jag måste haft tur med Hunt. Det är hur smooth som helst med min setup.

Min polare däremot ligger på mellan 20-55 fps med ett GTX680. Ospelbart enligt honom.

Tycker spelet verkar lovande. Men det blir nog PUBG som huvudspel ett bra tag framöver...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar